וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מזרחי מתכונן לפתיחת חלון ההעברות

חנית אטדגי

17.11.2006 / 11:51

מאמן בית"ר ירושלים מזהה שתי בעיות עיקריות: הקבוצה משוועת לגולר, וחסרה קשר אחורי, מה שאומר שפינטו ופביאני בדרך החוצה

עוד לא סיימנו את חודש נובמבר, ובורסת שמות חלון ההעברות בינואר לא מניחה לנו. מאמן בית"ר ירושלים, יוסי מזרחי, שזה עתה סגר חודש במועדון, לא ממש מבין על מה כל המהומה, ונראה כי כל העולם חוץ מבית"ר עצמה, מתעסק במי מבין כל מרוויחי המיליונים הולך לעזוב בינואר, ומי יגיע במקומו.

מזרחי עצמו לא יודע עד עכשיו מי הולך לפנות את מקומו; בחודש הקרוב מתכוון הקואץ' לבחון את כל השחקנים שטרם ניתנה להם הזדמנות להוכיח מה הם שווים על המגרש. משחקי גביע הטוטו ושלושה משחקים בליגת העל, יקבעו את הקאדר שיישאר מינואר ועד סוף העונה. "אני עדיין לא יודע מה קורה", הסביר מזרחי השבוע. "אני לא מכיר את הקבוצה ממש טוב, ואני צריך חודש לפחות כדי לראות מה לא דופק ומי מהשחקנים לא מביא את התרומה שלו על המגרש".

דרוש: חלוץ מריח שערים וקשר אחורי

גם המאמן וגם מנהלי הקבוצה יודעים היטב מה חסר להם. אם חלון ההעברות היה נפתח ממש עכשיו, יש תחומים שבהם בית"ר היתה יודעת בדיוק מה לעשות. אחד הדברים שמהם המאמן אינו מרוצה, וזה לא סוד, קשור לחוד הקבוצה.

נכון שבית"ר מבקיעה שערים, ונכונה גם העובדה שבסגל יש ארבעה חלוצים (ואליהם עוד אפשר להוסיף את חן עזריאלי מקבוצת הנוער, שכבר דופק על דלתות סגל הבוגרים), אבל למזרחי זה עדיין לא מספיק. הקואץ' הבית"רי הרגיל את עצמו בשנים האחרונות לנוכחות של חלוץ רחבה אימתני וטיפוסי, "גולר", בעגה המקצועית. ויקטור פאצ'ה היה אחד כזה, וגם שי הולצמן, שעבר עם מזרחי דרך ארוכה מאוד.

נכון להיום, מזרחי לא מוצא בבית וגן שחקן שאפילו מדגדג מבחינתו את השמות הנ"ל. אם חוסר שביעות הרצון שלו יישאר בעינו, בינואר תיפרד בית"ר משני החלוצים הזרים שלה. גם ז'ואנו פינטו וגם כריסטיאן פביאני יפנו את מקומם לטובת שני זרים חדשים, שרק אחד מהם יאייש את עמדת החלוץ.

אחת הבעיות שיכולות לצוץ עכשיו למזרחי קשורה להיכרות עם שוק השחקנים באירופה: עם התקציב הכמעט אינסופי של בית"ר, כל הסקאוטינג שעשה מזרחי עבור מ.ס אשדוד לא ממש רלבנטי לצרכים של קבוצתו החדשה. המאמן, אם כן, יבלה בזמן הקרוב שעות לא מעטות מול הוידאו בחיפוש אחר החלוץ שהוא כל כך רוצה.

אבל גם אם חלוץ מטרה אמיתי הוא הדבר הבוער ביותר למזרחי, החיזוק בינואר לא ייעצר כאן. הוא הרי גם לא ממש מצליח להבין איך זה שאף אחד בבית"ר לא חשב להביא קשר אחורי שיחליף במקרה הצורך (למשל בעת פציעה, חלילה) את דרק בואטנג. אחת העמדות הראשונות שמזרחי רוצה לאייש היא העמדה הזו, רק שלא יהיה פנצ'ר בדרך לאליפות.

אז נכון שבבית"ר יש היום שחקנים כמו מילובן מירוסביץ', גל אלברמן ואפילו יואב זיו שיכולים להחליף את בואטנג בשעת הצורך, אבל בסביבתו הקרובה של המאמן טוענים שחילוף כזה יכול להצליח למשחק בודד, אבל לא לאורך זמן. לכן מזרחי הולך להתעקש על קשר אחורי טבעי ולא על עוד טלאי.

ההגנה מתפקדת, בספסל הקבוצה ממורמרים

החוליה היחידה שמזרחי מרוצה ממנה, ולא מתוכננים בה שום שינויים, היא הגנת הקבוצה. לאיש בקבוצה אין ספק שהיום יש לבית"ר ההגנה הטובה בליגה, מה גם ששלושת הבלמים הכי טובים חתומים אצל ארקדי גאידמק. אף אחד מהבלמים לא הולך כנראה לשום מקום - וזה כולל את תומר בן-יוסף (למרות התעניינות מצד אספניול הספרדית).

לצד זאת, על הבלם המוכשר מעיקה כרגע העובדה שבנאדו (שגורמים רבים בבית"ר טוענים, אגב, שבן-יוסף הוא ה"אשם" הבלעדי בהגעתו) נותן משחקים טובים - ומי שמכיר את מזרחי יודע שאם בנאדו לא יעשה טעות קריטית מדי, בן-יוסף ימשיך לשבת על הספסל ולחכות להזדמנות.

אף שהשחקנים הממורמרים שיושבים על הספסל מודיעים לכל מי שרק רוצה לשמוע שנמאס להם לראות את הגב של מזרחי כל המשחק, בבית"ר בכלל לא מודאגים. המאמן אמר השבוע: "אם מישהו לא רוצה להישאר פה, הוא מוזמן ללכת. אני לא מחזיק אף אחד בכוח. אם שחקנים בקבוצה לא הבינו שהם גם יישבו על הספסל, זו בעיה".

הציטוט הזה מופנה כמובן לשחקנים בדמותם של דוד אמסלם, אלירן דנין, אבירם ברוכיאן, יואב זיו ואחרים, שלא רואים יותר מדי דקות משחק, אבל בהחלט זוכים להערכה רבה מצד מזרחי, שיודע שבמהלך העונה הכל כך ארוכה הזו הוא עוד יהיה זקוק להם.

בבית"ר לא מתכוונים לשחרר יותר מדי שחקנים, אם בכלל, והדבר היחיד שעומד עכשיו על הפרק הוא ההבטחה הג'נטלמנית שניתנה לג'קי בן-זקן ממ.ס אשדוד. כזכור, עם חתימתו של מזרחי בבית"ר הבטיח היו"ר כי לאשדוד תהיה זכות הראשונים על השחקנים שבית"ר תשחרר בחלון ההעברות. חשוב לציין כי שני השחקנים היחידים שטרם חתמו על חוזה מחודש בקבוצה הם אלירן דנין ואבירם ברוכיאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully