וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ובכל זאת, התחזית: תיקו

יואב ויכסלפיש

14.11.2006 / 13:37

בשבע השנים האחרונות לא ניצחה נבחרת ישראל נבחרת עדיפה בר"ג, ואין סיבה לחשוב שזה ישתנה מול קרואטיה. ויכסלפיש עושה היסטוריה

אחת הקלישאות האופייניות לנבחרת לפני משחק בית חשוב הוא "מדובר ביריבה עדיפה עם שחקנים איכותיים, אבל הביתיות איתנו". בדיקה עובדתית מגלה שיתרון הביתיות אולי מציל את ישראל מהפסדים אבל כמעט ולא מביא נצחונות.

כדי לעלות למונדיאל וליורו צריך ליישם את הנוסחה הפשוטה "ניצחון בבית, תיקו בחוץ". בישראל הנוסחה בדרך כלל הפוכה "תיקו בבית, הפסד בחוץ", וכך יוצא שהנבחרת מערימה קשיים על מיטב הנבחרות ביבשת, אבל לא מפריעה להן להגיע לטורנירים הגדולים. את הנבחרות באירופה ניתן לחלק לארבע קבוצות: המשתתפות הקבועות (או כמעט קבועות) בטורנירים (גרמניה, צרפת, איטליה, אנגליה, הולנד ספרד ובשנים האחרונות שבדיה, צ'כיה פורטוגל, דנמרק וקרואטיה), המתנדנדות שתופסות גל (נורבגיה, סלובניה, טורקיה, יוון, לטביה וכו'), הבינוניות שלא מגיעות לכלום (ישראל, פינלנד, ווילס, הונגריה, סלובקיה ועוד) והזעירות שנותנות כבוד לאורחים (אנדורה, סן מרינו, ליכטנשטיין וכו'). איצטדיון רמת גן מספיק לישראל כדי להימנות על הקבוצה השלישית ולהישאר מדי שנתיים עם תירוצים ותקוות לשיפור בפעם הבאה.

מי זוכר את צרפת

את תקופת שלמה שרף אפשר לחלק לשני חלקים. בקמפיין הראשון ישראל התבזתה למרות הניצחון 2:3 בפריז, שהזיק לצרפת אבל לא הועיל לנו. אחרי ה- 5:2 באוסטריה הגיעו 40 אלף לרמת גן כדי לראות את שבדיה (חצי גמר יורו 92') הפיזית עם ברולין ולימפאר נותנת בראש 1:3 לישראל אחרי שוויון זמני של בנין. בולגריה לא נחשבה לאטרקטיבית ואיצטדיון חצי ריק ראה הפסד 2:0. הקהל הבין שאין לנבחרת מה למכור אבל גילה עניין בלהקה הצרפתית עם פאפן וקנטונה, שהשחילה רביעיה ללא מענה לבוני גינצבורג בפברואר 93,. הנבחרת חזרה הביתה אחרי הסנסציה בפריז לשני משחקי גארבג' טיים והוציאה רק נקודה בתיקו 1:1 נגד אוסטריה והפסד 3:1 לפינלנד. בסך הכל: נקודה מחמישה משחקים בפרמיירה האירופית.

נכנסים לאגף האיקסים

המנגינה השתנתה כבר בפתיחת הקמפיין הבא. פולין הבינונית הגיעה לכאן וצמד של רונן חרזי לעיני 4000 צופים הוביל ל-1:2 בראשון משלושת הנצחנות על יריבה עדיפה מאז הצירוף לאופ"א. ראשי הנבחרת סידרו לה משחקי בית רבים בפתיחה כדי למשוך קהל לפני הגארבג' טיים, והבאה בתור היתה סלובקיה, עוד מדינה חדשה באופ"א. באוקטובר 94' הוליכו האורחים 0:2 ברמת גן כבר בדקה ה- 14, אבל קאמבק של חרזי ובנין בפנדל עוד לפני המחצית (לעיני 9000 צופים) הביא נקודה עם 2:2. אחר כך הגיעה רומניה. הקהל חזר לאיצטדיון וגם הפועלים הרומנים התייצבו. 40 אלף צופים ראו את מריוס לקאטוש מעלה את האורחים ליתרון 0:1 במחצית השנייה. איציק זוהר, אז קשר אנטוורפן, נשלף מהספסל והוביל לשער השוויון של רוזנטל עשר דקות לסיום. עוד קאמבק. אחרי רומניה באה צרפת , האיצטדיון היה מלא אבל שתי הנבחרות שמרו על שער נקי, 0:0. באביב 95' הפסידה הנבחרת שלוש פעמים בחוץ (פולין, רומניה וסלובקיה) ויצאה מהמירוץ. בסך הכל: 9 נקודות בחמישה משחקים (כולל ניצחון על אזרביג'אן)

מתחילים לנצח

גם הקמפיין הבא (מונדיאל 98') נפתח בניצחון בית משמעותי ועוד על ראש הבית, בולגריה, אחרי פיגור מוקדם מפנדל. רונן חרזי וטל בנין (בפנדל) העניקו שלוש נקודות לנבחרת. גול של גדי ברומר נתן 0:1 על רוסיה במשחק הבא אבל הרוסים השוו ויצאו מכאן עם נקודה. את קפריסין ולוקסמבורג ניצחנו בבית בלי בעיות והפסדים במוסקבה וסופיה ניפצו חלום נוסף. מאזן ביתי: 10 נקודות בארבעה משחקים.

במוקדמות יורו 2000 נרשם ניצחון הבית השלישי, ה- 0:5 המפורסם על אוסטריה ביוני 99'. יחד עם זאת, נרשם הפסד בית לספרד 2:1 (הדחת רפי כהן בשידור חי), האחרון עד כה ברמת גן בבית המוקדם. בנוסף, יש לזכור כי אוסטריה אמנם היתה באותה תקופה נבחרת עם עבר מרשים אבל ההווה שלה היה מפוקפק, וקודם לכן ספגה תבוסה של 9:0 מספרד. הנבחרת עלתה לפלייאוף בזכות ניצחון ספרדי באוסטריה וניצחון אוסטרי על קפריסין ולמרות הפסד בקפריסין. ג'ון דאהל תומאסון וחבריו עשו טיילת ברחבה באיצטדיון הלאומי והשפילו את הנבחרת עם 0:5 בפלייאוף. מאזן ביתי (בלי דנמרק): 9 נקודות בחמישה משחקים (קרענו את סן מרינו).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שבע שנים בלי ניצחון

אחרי שלמה שרף (כלומר יותר משבע שנים) לא ראה רמת גן ניצחון על נבחרת עדיפה. נילסן הוציא תיקו 1:1 מול ספרד ואוסטריה וניצח את בוסניה וליכטנשטיין. מאזן: 8 נקודות מארבעה משחקים. גרנט (בקמפיין מונדיאל 2006, לקראת יורו 2004 נשללה מישראל הביתיות) ניצח את קפריסין ואיי פארו וסיים בתיקו מול צרפת, שוויץ ואירלנד. מאזן: 9 נקודות מחמישה משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully