וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחצית הראשונה הייתה בושה"

13.11.2006 / 20:36

ספאחיה, שהמשיך לייבש את פליקס, ראה 7 שחקני אשקלון מאיימים 3 רבעים על מכבי ת"א, שלבסוף ניצחה 76:96. ביופורד קלע 24

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

החדשות הרעות בצהוב הם ששלושה ימים לפני המשחק הקשה מול בדאלונה ביורוליג מכבי ת"א התקשתה שלושה רבעים מול סגל של שבעה שחקנים של אשקלון, בו שיחק זר אחד בלבד. החדשות הטובות בצהוב הן שבסופו של דבר הצהובים גילו את רודני ביופורד (24 נקודות), וגם עד כמה הם תלויים בניקולה וויצ'יץ', שעלה למחצית השנייה (קלע 9 והוריד 7 ב-17 דקות). גם ב-12 מ-28 לשלוש אפשר להתנחם לקראת בדאלונה.

ועוד קצת חדשות רעות מגיעות מכיוונו של נואל פליקס, שאמור היה להתחיל להיכנס לעניינים במשחק הזה, אבל בסופו של דבר שותף 11 דקות בלבד, נראה לא קשור לשום דבר, וסיים עם שתי נקודות. עוזר המאמן גיא גודס ישב לידו דקות ארוכות על הספסל עם לוח וטוש, והסביר לו את השיטה של נוון ספאחיה בסבלנות.

אותו ספאחיה כינה את המחצית הראשונה של קבוצתו "בושה", אז מי אנחנו שנשבור לו את המילה. מאצ' אפ שהתפתח בין הזר הבודד של אשקלון, מרכוס האטן, לזר הבודד של מכבי שהגיע לאותה מחצית מביישת, רודני ביופורד, נגמר לטובתו של האשקלוני שסיים את המחצית עם 16, מול 11 של ביופורד. ביינום הרבה לאבד והמחצית הסתיימה בשוויון מפתיע 41:41.

אבל, וזה אבל גדול בעונה כזו, למכבי היה כל הזמן הזה את וויצ'יץ' על הספסל, וכשהוא עלה ברבע השלישי הוא לקח את הקבוצה על גבו הרחב. ביינום, שסיים מחצית מאופסת, החל לצלוף (18 בסיום), אליהו קטף ריבאונדים, וביופורד ראה רק רשת (6 מ-9 מחוץ לקשת). באשקלון, מלבד האטן, בלט עם משחק נהדר ודאבל דאבל של מושון יעקוסי, שסיים עם 19 נקודות ו-12 ריבאונדים.

מהלך המשחק

רבע 1: 23:20 למכבי

מכבי פתחה בחמישייה עם הלפרין, גרין, יסאיטיס, אליהו וביינום. מולה התייצבה אשקלון, עם 7 שחקנים כשירים ומרכוס האטן אחד בסגל. מכבי שציפתה למשחק קל פגשה מכונת ירייה בשם האטן, שפתח עם 11 נקודות מתוך ה-20 הראשונות של אשקלון. נואל פליקס נכנס 4 דקות לסוף הרבע הראשון וקבר את שתי הנקודות הראשונות שלו בליגה הישראלית, שנייה לפני הבאזר.

רבע 2: 41:41

ביופורד נכנס קבר שלשה, וכשהוא נישא על כנפיי ההתלהבות, החטיא זריקה מעבר לקו השלוש בהתקפה שלאחר מכן. ארבע דקות לסוף המחצית הראשונה ביופורד קבר שלשה נוספת והראה שמבחינתו הוא כאן בשביל להישאר. 35:28 למכבי. אור איתן חזר מהספסל 2 דקות לשריקה שחקן אחר, 5 נקודות רצופות שלו סגרו את הפער ל-37:35 למכבי. דרק שארפ נראה עצבני, ו-39 שניות לסוף המחצית כניסה שלו ביעקוסי הביאה לעבירה טכנית נגדו. יעקוסי קיבל כדור בצבע ועם הבאזר קבע שוויון 41:41 במחצית.

רבע 3: 70:63

אשקלון קלעה 15 נק' בריבאונד התקפה במחצית הראשונה, לעומת 2 של מכבי. זאת אולי הסיבה להתייבשות של פליקס על הספסל גם במשחק ליגה זניח, כביכול. מכבי ההלומה עלתה למחצית השנייה עם וויצ'יץ'. ועם ביינום, שלמרות דקות לא מעטות על הפרקט בחצי הראשון, סיים עם 0 נק'. במחצית השנייה הוא כבר נראה אחרת: חד יותר, אגרסיבי יותר, ואז מכבי נראתה קצת מכבי יותר. 6:26 דק' לסוף הרבע מכבי חזרה מפיגור 4 ליתרון 5, 53:48 למכבי.

מתפרצת אדירה של האטן וקולמן נגמרה בסל של האחרון, שהוריד את הפער ל-55:53 מכבי. ביופורד, שעושה קולות של MVP השחיל את הנקודה ה-15 שלו בדרך ל-59:55. מנגד, ביינום השתדל לשמור את אשקלון בתמונה עם איבוד שלישי, מה שאומר, בינתיים, יותר איבודים מנק'. שרון ששון שעלה מהספסל השחיל את השלשה הראשונה שלו דקה וקצת לסוף הרבע, וכבר 7 יתרון למכבי, 64:57.

ביינום סוף סוף האפיל על מספר האיבודים שלו עם שלשה 40 שניות לרבע, 67:59 למכבי. סל נוסף שלו וביינום כבר עם 10 נק'. כמו שנאמר - פניו כפני הקבוצה. האטן סיים את הרבע עם 24 נק' לאשקלון, ביופורד עם 15.

רבע רביעי:

וויצי'ץ', ביינום וביופורד פתחו את הפער הגדול במשחק לטובת מכבי 80:65. יעוקסי עם דאבל פיגרס (14 נק', 10 ריבאונדים) עוד ניסה לעשות משהו, אבל מול היד של ביופורד שקבר עוד שלשה (5 מ-8) זה לא הספיק. תוסיפו עוד שלשה של ששון (מכבי ב-50 אחוז מחוץ לקשת) ו-86:69. מטווח השלשות של מכבי על הסל של האשקלונים המסכנים נמשך עם עוד 2 שלשות של ביופורד ושארפ, 92:69. מכבי כבר בבדאלונה. אפילו פליקס נכנס 3 דק' לסוף. 2 הנק' שלו בינתיים ללא איום. 10.2 על השעון רגב פאנן לקח שלשה. בקרש. אור איתן הראה לו איך עושים את זה. 96:76 בסיום.

קלעו למכבי: ביופורד 24 (2 מ-4 ל-2', 6 מ-9 ל-3', 5 ריב') ביינום 18 (6 איבודים, 5 אס'), וויצ'יץ' 9 (7 ריב', 2 חטיפות, 2 אס' 17 דקות), הלפרין 9 (6 אס'), אליהו 8 (4 ריב', 3 אס'), ארנולד 6, ששון 6, יסאיטיס 7, גרין 4, שארפ, 3 נואל פליקס 2 (5 ריב')

אשקלון: האטן 24 (5 ריב', 2 אס) איתן 19, יעקוסי 19 (13 ריב' מתוכם 8 התקפה), קולמן 6, רובנשטיין 6, מרקו 2

"אני לוקח אחריות על היכולת הנוראה"

"אני לא מרוצה מהמחצית הראשונה. זו הייתה בושה, ואני אדבר עם השחקנים על זה בחדר ההלבשה", ירה בסיום המשחק מאמן מכבי ת"א, נוון ספאחיה. "אני לוקח אחריות על היכולת הנוראה במחצית הראשונה. הגישה שלנו במחצית לא מקובלת עליי. לא נשחק ככה מול בדאלונה, נהיה יותר אחראים ונשחק טוב יותר. כנראה שהשחקנים עדיין לא הבינו את מה שאמרתי לפני המשחק, שבלי רצינות ואחריות לעולם לא נהיה מוכנים למשחק הבא ביורוליג. למה ניקולה לא שיחק במחצית הראשונה? כי ככה החלטתי".

"אני יותר מ-20 שנה במקצוע הזה ואני יודע שאין משחקים קלים", הוסיף ספאחיה. "באימון, כששאלתם אותי, אמרתי לכם שאי מכבד את כל היריבות כי גם אני אימנתי קבוצות קטנות ואני זוכר כמה פעמים הקבוצות שלי הפתיעו".

באשר לנואל פליקס, ששיחק 11 דקות בלבד, בניגוד להצהרותיו הקודמות לפיהן יזכה לזמן פרקט משמעותי, אמר ספאחיה כי "הכל בסדר עם נואל ואני לא בפאניקה. אולי הוא סבל מטעויות של אחרים".

רוני בוסאני, מאמן אשקלון: "אני רוצה לפרגן לשחקנים על הכדורסל הטוב שלהם ועל המאמץ. יהיו לנו עוד שלושה שחקנים זרים, והרוטציה תגדל. בעיקר הסתכלתי על השחקנים, היה לי חשוב שלא ייפצעו. מרכוס האטן נפצע קצת בין הרבע השני לשלישי, אבל הוא אמר לי שהוא יכול להמשיך".

מושון יעקוסי: "יש לנו את כל התירוצים. חסרים זרים, יש הרבה פצועים, אבל התפרקנו רק ברבע האחרון. זה קורה לכולם נגד מכבי. אני מאמין שיגיעו שחקנים חדשים ונראה טוב יותר".

בסיום המשחק נוצרה מהומה ליד חדרי ההלבשה, כאשר העיתונאים הורחקו בכוח ע"י המשטרה אל מחוץ לאולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully