וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני פשוט משחק כדורסל"

12.11.2006 / 21:55

40 נקודות בדרך ל-93:106 של בני השרון על ראשל"צ נשמעות כל כך פשוטות מהפה של לי ניילון. 9 שלשות לנאור מול עפולה/גלבוע

ברני ארדוב

מראיין: שגיא ניר. צילום ועריכה: דרור פיקלני.

אחרי מחזור ראשון שכולו תוצאות חד צדדיות, נפתח הערב (ראשון) המחזור השני בליגת העל בכדורסל והזכיר לנו שאפשר ליהנות בימי ראשון גם מהכדורסל הישראלי.

הפועל ירושלים נסעה לעמק, מקום שלא אירח משחק במסגרת ליגת העל כבר הרבה זמן, נהנתה מאווירת כדורסל מדהימה וחזרה עם ניצחון 87:96. בני השרון והכוכב הגדול של ליגת העל, לי ניילון (40 נקודות) ניצחה בבית את מכבי ראשל"צ 93:106. גליל עליון ניצחה בגבעת שמואל 87:97 ועירוני נהריה הביסה את עירוני ר"ג 74:94.

ביום שני: אליצור אשקלון - מכבי תל אביב (20:30).

הפועל גלבוע/עפולה - הפועל ירושלים 96:87

כמה נתונים שחייבים להזכיר אחרי הערב הזה בעפולה: 1. האולם הביתי של העולה החדשה היה מלא עד אפס מקום כך שבעניין הזה אפשר להתעודד מקבוצה שמגיע לה להיות בליגה הזאת. 2. מתן נאור סיים את המשחק הזה עם 9 שלשות. 3. מאיר טפירו סיים את המשחק הזה עם 6 דקות בלבד. 4. יש שחקן בית מדהים בעפולה/גלבוע שקוראים לו גוני יזרעאלי.

ג'רמיין הול הלחיץ את ההגנה הירושלמית בפתיחת המשחק, אבל האורחים הגיבו בשלוש שלשות. זה לא ממש עזר להם בדקות הראשונות, כשעפולה רשמה ריצת 0:16 מטורפת ועלתה ל-9:22, בעיקר בזכות יכולת מצויינת של יזרעאלי ופורת. רק אחרי 4 דקות ללא נקודות, היה זה טימי באוורס שהצליח לעצור את הבליץ המטורף והדי מביש, שגרם לדן שמיר לקחת שני פסקי זמן מהר מהצפוי. גוני יזרעאלי לא ויתר וקבר שלשה נוספת כדי להעלות ל-15:29 וירושלים עדיין לא יצאה מההלם. מי שהצליח לרכך מעט את המכה של הרבע הראשון היה מתן נאור, שקלע את השלשה השלישית שלו וצימק ל-30:20.

הפועל ירושלים פתחה את הרבע השני עם שמונה נקודות רצופות תוך כדי שהיא מנצלת פציעה של גוני יזרעאלי וצימקה ל-32:28. הפעם זה היה תורו של דני פרנקו לקחת פסק זמן. אחרי 6 דקות של משחק, דרור חג'ג', שלא היה חלק גדול בקאמבק, כבר צימק ל-39:38. 2:50 דק' למחצית, טימי באוורס סיים מתפרצת בדאנק וקבע מהפך, 42:43 לירושלים. לקראת סיום המחצית, מתן נאור קלע את השלשה החמישית שלו והעלה את ירושלים ליתרון הגבוה ביותר שלה במשחק, 47:51.

גוני יזרעאלי, שחזר חבוש במצחו ברבע השלישי, לא ויתר והשאיר את עפולה/גלבוע במשחק, אבל כשהחברים שלו הבינו עם מי יש להם עסק, יזרעאלי התקשה לעשות את העבודה לבד ואם זה לא מספיק, אז גם אנטוניו מיקינג גמר את המשחק בגלל פציעה. 4 דק' לסיום הרבע השלישי, מתן נאור קבר שתי שלשות נוספות (7 בסך הכל) במשחק והעלה את ירושלים ל-58:67. אותו גוני יזרעאלי הגיב עם ריצת 0:7 והחזיר את האוהדים מהעמק לשיגעון. ירושלים פתחה פער של 6 נקודות מחדש, אבל לקראת סוף הרבע, אורי כהן מינץ קלע שלשה והוריד ל-73:72.

כהן מינץ פתח מצויין את הרבע הרביעי וביחד עם מייקל ג'ונסון החזיר את עפולה ליתרון, 74:76, אלא שאד קוטה וטימי באוורס הפכו את היוצרות מהר מאוד. 4 דקות לסיום המשחק, ירושלים הובילה 81:88. כאן הגיע תפקידם של שני כוכבי המשחק. גוני יזרעאלי המשיך להילחם מצד אחד וצימק, אבל מתן נאור קלע שלשה שביעית והעלה את ירושלים ל-84:91. בדקה האחרונה של המשחק, נאור הוסיף שלשה נוספת וחיסל סופית את סיכוייה של עפולה.

קלעו לירושלים: טימי באוורס ומתן נאור (9 מ-12 לשלוש) 29 כל אחד, גיא פניני 12, מריו אוסטין ודרור חג'ג' (5 אסיסטים) 10, יוריצה גולמאץ 6, אד קוטה 2 ו-8 אסיסטים.

קלעו לעפולה/גלבוע: ג'רמיין הול 26, גוני יזרעאלי 21, יהוא אורלנד 14, גור פורת 10, מייקל ג'ונסון ואורי כהן מינץ 5 כל אחד, שון מונסון 4, אנטוניו מיקינג 2

מאמן הפועל ירושלים דן שמיר אמר בסיום המשחק לספורט 5: "מי שמכיר את הליגה יודע שלהרבה קבוצות יהיה קשה מול עפולה. דני פרנקו הוא מאמן טוב ויש להם אווירה טובה. שיחקנו נכון, לא היה לי ספק שיהיה קשה, אבל אני שמח על הניצחון". כשנשאל המאמן על השחקנים שלא שותפו רבות עם קריצה למאיר טפירו שעבר סוג של סדרת חינוך על הספסל היה שמיר נחרץ: "תמאר סליי נפצע בשפה. אני אומר כל פעם מחדש שאני לא מדבר על שחקנים שלא שיחקו, אלא רק על שאלה ששיחקו. יש לנו עשרה שחקנים שעושים עבודה טובה. לפעמים אתה משחק ולפעמים לא. אני לא מתייחס לזה. אני מאמין בכולם, אך זה לא אומר שלא יהיו משחקים שאשחק רק עם 6 שחקנים".

בני השרון - מכבי ראשון לציון 93:106

רג'י מור, שהחלים מהפציעה מהמחזור הראשון, פתח בשתי שלשות והוביל את האורחים מראשל"צ ליתרון 7:8. איתי לב ובריאן טולברט המשיכו את הריצה של ראשל"צ וקבעו 8:17 כעבור חמש דקות. בני השרון התאוששה מעט וצימקה ל-28:21 בסיום הרבע הראשון.

המגמה של בני השרון נמשכה גם ברבע השני, בו היא חזרה לגמרי למשחק וצימקה ל-36:35. לקראת סיום המחצית, ג'ייסון וויליאמס הישווה ל-49:49.

לי ניילון, שהתחיל לעבוד הפעם באמצע הרבע השני ביחד עם ניצן חנוכי, היה זה שדאג למהפך של המארחים בתחילת הרבע השלישי והוביל אותם ליתרון 56:60. בצד השני, רג'י מור ובריאן טולברט התקשו יותר למצוא את הסל. ראשל"צ ניסתה לכפות על היכולת ההתקפית בהגנה, אבל לי ניילון היה בלתי ניתן לעצירה והוביל את בני השרון ל-62:67. ובכל זאת, ראשל"צ התעלתה על עצמה בריבאונד ההתקפה, מה שאיפשר לה להשוות ל-72:72 ולסיים את הרבע ביתרון של נקודה אחת.

קוקי בלצ'ר חזר למגרש בתחילת הרבע הרביעי ולי ניילון זכה למקור נוסף לאסיסטים כדי לצבור מאזן מדהים גם במשחק הזה, כשבדרך הוא מחזיר את בני השרון ליתרון 74:78. הרבע האחרון היה כולו של הכוכב החדש של ליגת העל, ששמר לגמרי לבד על היתרון של המארחים.

קלעו לבני השרון: לי ניילון 40, קוקי בלצ'ר 21, ניצן חנוכי 11, עוסמאן סיסה 10 ו-10 ריבאונדים, סקוט גרינמן 8, ג'ייסון וויליאמס וארז כץ 6 כל אחד, משה מזרחי ומטלון 2 כל אחד.

קלעו לראשל"צ: רג'י מור 27, איתי לב 17, וויליאמס 15, בריאן טולברט 9, ראיין סידני 7, גיא קנטור וחיים שמעונוביץ' 6 כל אחד, שעשוע, וילפיג וארסיץ' 2 כל אחד.

מאמן בני השרון אפי בירנבוים אמר בסיום המשחק לספורט 5: "אתה מתאר לעצמך שאחרי כל כך הרבה שנים של ניסיון לא התרגשתי מההפסדים תקופת ההכנה. ברור שההגעה של לי ניילון הרימה אותנו בדרגה. היו לנו שני משחקים גדולים מאוד ואנחנו משחקים טוב, אבל יש לנו עוד הרבה מה לשפר. הקרדיט להבאה של לי ניילון שייך ליו"ר אלדד אקוניס, אבל לפעמים הוא גם מביא שחקנים לא טובים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

גבעת שמואל - גליל עליון 97:87

האורחים מהגליל לא היו ערוכים לקצב של ג'ייסון סטרייט, שחקנם לשעבר, שהוביל את הגבעה לריצת 0:7. הגליל קלעה את סל השדה הראשון שלה כעבור 2:30 דק', אבל הצליחה להיכנס למשחקמ ואבישי גורדון צימק ל-11:7. בו דייויס נתן משחק מצויין ברבע הראשון ודאג לשמור על היתרון של קבוצתו בדרך ל-20:30 בסיום הרבע.

גליל עליון התאוששה ברבע השני, בעיקר בזכות עמרי כספי וסשה בראטיץ', שעזרו לה לצמק ל-41:38. במצב של 40:44 לטובתה, גבעת שמואל רשמה ריצת 0:6 בדרך ליתרון 42:52 בהפסקה.

בו דייויס המשיך לבלוט בגבעת שמואל גם ברבע השלישי ולדאוג שהיתרון יישאר אצלה. מהצד השני, עמרי כספי המשיך להוכיח שלמכבי ת"א יש נכס חשוב מאוד שמצא מקום נהדר להתפתח בו. 2 דקות לסיום הרבע השלישי, סשה בראטיץ' קלע 4 נקודות חשובות וקבע מהפך, 65:67 לגליל. לקראת סיום הרבע השלישי, יובל נעימי פגע מהעונשין והחזיר את הגבעה ליתרון 69:70.

קני אדלקה נתן דקות טובות בגליל ברבע האחרון והמכריע והעלה אותה ליתרון 76:81 כעבור חמש דקות. הגליל שמרה על היתרון עד לסיום בעיקר בזכות בראטיץ' והשיגה את ניצחונה הראשון העונה.

קלעו לגליל: בראטיץ' 24 ו-10 ריבאונדים, סטוקמן 15, כספי ורוט 14 כל אחד, גורדון ואדלקה 12 כל אחד, ילסייביץ' 6.

קלעו לגבעת שמואל: בו דייויס 21, אוואג'ובי וסטרייט 17 כל אחד, דרור כהן 10, נעימי ודוידי 8 כל אחד, ברנר, וואלאס ואהרוני 2 כל אחד.

עירוני נהריה - עירוני רמת גן 74:94

נהריה, מעודדת מהניצחון בדרבי הצפוני במחזור הראשון, נראתה מבולבלת יותר בפתיחת המשחק מול הרמת גנים, שהובילו 14:20 בעיקר בזכות יכולת טובה של טוראיי בראגס. נהריה התאוששה ברבע השני כאשר רביב לימונד הישווה במתפרצת. לאחר מכן, כמה דקות טובות של עידו קוז'יקרו הובילו את נהריה למהפך וליתרון 30:35. ג'ף גריר וג'ון גילכריסט הצטרפו לחגיגה ונהריה העלתה את היתרון ל-37:48 במחצית.

במחצית השניה היתרון של נהריה רק הלך וצמח, בעיקר בזכות יכולת טובה של קוז'יקרו ולימונד ולקבוצה של מינץ לא נותר שום סיכוי. נהריה חגגה בסופו של דבר ניצחון שני רצוף ב-20 נקודות הפרש, הפעם 74:94.

קלעו לנהריה: עידו קוז'יקרו 19 ו-8 ריבאונדים, עמית בן דוד וחואן מנדז 11 כל אחד, רביב לימונד 10 ו-7 אסיסטים, ג'ף גריר 9, וורדאן ווקוסיץ' וברק פלג 8 כל אחד, אורי קוקיה 5, ג'ון גילכריסט 2.

קלעו לרמת גן: טוריי בראגס 15, ג'ון אלן ואלישי כדיר 13 כל אחד, איגור סימין 6 ארז קוחנסקי וקרטיס מקנטס 5 כל אחד, איציק אוחנון וג'יי לואיס 4 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully