וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה: "אתם עדיין מופתעים מאליהו?"

9.11.2006 / 22:31

מאמן מכבי היה גאה ביכולת של הישראלי, שקלע 18 בניצחון על רומא. ביינום הסביר מדוע הספיד את ביופורד: "המראיינת שיקרה לי"

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מאמן מכבי ת"א נוון ספאחיה, אמר בתחילת השבוע כי רודני ביופורד יישאר בקבוצה. הוא טען כי הוא לא משתף יותר מ-8 עד 10 שחקנים במשחק וכך הפורוורד האמריקאי מצא את עצמו על הספסל מול ירושלים. בינתיים, בכל מקום כבר הספיקו לשלוח את ביופורד הביתה, אבל במקרה הזה, כל הקרדיט מגיע לספאחיה, שדווקא העדיף להשתמש פחות בשחקן החם שלו בשבועיים האחרונים, סימאס יסאיטיס. בהזדמנות האחרונה שלו להוכיח את עצמו, ביופורד התחיל סוף סוף לשחק כדורסל בניצחון 65:78 על לוטומטיקה רומא. הוא גם הוסיף משחק הגנה מצוין ובעיקר נהנה מערב שהזכיר ימים יפים יותר במועדון.

נכון, היריבה מאיטליה על שלל כוכביה הייתה רחוקה מלהרשים, אבל ספאחיה והאמריקאים שלו הצליחו סוף סוף להזיז קצת את זכוכית המגדלת הענקית שמסמנת אותם עוד מהקיץ.

חשוב להזכיר את את ליאור אליהו (18 נקודות) ואת ניקולה וויצ'יץ' במשחק ענק. גורם עיקרי נוסף היה דרק שארפ, שידע לקבור את הנקודות בזמנים החשובים ביותר, בהם האיטלקים מצאו פירצות כדי לחזור למשחק.

מכבי ת"א רשמה ניצחון בית שני ביורוליג ואחרי הניצחון על הפועל ירושלים היא יכולה לסגור סופסוף שבוע חיובי. בשבוע הבא היא תארח את חובונטוד בדאלונה, שהביסה אתמול את פרטיזן בלגרד כדי לקבל עוד קנה מידה על יכולתה הנוכחית.

ולמי שתהה, נואל פיליקס לא שותף במשחק גם הפעם, וכמו שזה נראה, סימן השאלה הגדול מופנה נכון להיום אליו ולא אל ביופורד.

מחצית ראשונה

נוון ספאחיה פתח בחמישייה עם וויל ביינום, סימאס יסאיטיס, ניקולה וויצ'יץ', ליאור אליהו ויותם הלפרין, שגם קלע את הסל הראשון במשחק. האורחים מרומא פתחו עם: אילייבסקי, הוקינס, בודירוגה, אשקרביץ' וטונולי.

מכבי ת"א נהנתה מפתיחה מהוססת של הרומאים, שאיבדו שלושה כדורים בשלוש דקות והרבו בעבירות. ליאור אליהו קלע, או יותר נכון הטביע את 6 הנקודות מ-10 הראשונות של מכבי בדרך ל-6:10. שלשות של הוקינס ובודירוגה ועוד סל של אשקרביץ' החזירו את רומא למשחק והובילו אותה למהפך בדרך ליתרון 12:14. 3 דקות לסיום הרבע הראשון ספאחיה שלח לפרקט את רודני ביופורד, שלא ממש הצליח להציל את המצב. רומא כבר עלתה ליתרון של 5 נקודות, אבל ניקולה וויצ'יץ' צימק ל-19:16 קצת לפני הבאזר.

בתחילת הרבע השני האורחים המשיכו לשלוט בריבאונד ההתקפה ולייצר נקודות קלות מדי. בתווך רודני ביופורד נכנס למשחק וקלע 7 נקודות בדרך לשוויון 25:25. ליאור אליהו, במחצית ראשונה נהדרת, הוסיף עוד 6 נקודות רצופות כדי להחזיר את מכבי ליתרון ולסגור ריצת 4:15 בדרך ל-25:34. רומא ניצלה את השאננות של הצהובים בשניות הסיום של הרבע וצימקה ל-36:30 בהפסקה.

מחצית שניה

וויל ביינום פתח את המחצית השנייה בשתי שלשות, וביחד עם ביופורד ומשחק הגנה מצוין של שאר החברים, העלה את מכבי ת"א ליתרון שיא של 15 נקודות, 30:45. אחרי שרומא התאוששה מעט, ביינום קבר שלשלה נוספת והעלה ל-34:48, 4 דקות בתוך הרבע השלישי. יניב גרין קיבל קרדיט מספאחיה ברבע הזה והצטרף גם הוא לחגיגה, שנמשכה עם שלשה של ביופורד. שלוש דקות לסיום הרבע השלישי דיאן בודירוגה אותת סימני חיים מכיוונה של רומא והוריד בשלשה ל-53:42, אבל שלשה מתוזמנת היטב של דרק שארפ סגרה ריצת 0:5 בתגובה. מכבי ת"א סיימה את הרבע השלישי ביתרון 46:58.

גם ברבע הזה מכבי רשמה פתיחה חיובית, הפעם היא נהנתה מעבירה טכנית של האורחים ומחזרתו של ליאור אליהו למשחק כדי לעלות ל-46:64. דיאן בודירוגה לא הפסיק לריב עם השופטים ולמעשה ביטא את התסכול של רומא, אותו תסכול שהיא הביאה איתה גם מהליגה האיטלקית. שלוש דקות לסיום רומא ניצלה שאננות ורשמה התאוששות נוספת כשהורידה ל-67:59. יותם הלפרין, שלא ממש רשם פעולות חיוביות לאורך המשחק, פיצה את הקהל עם האלי הופ לליאור אליהו, שהטביע בפעם הרביעית במשחק הזה. רודני ביופורד קבע 59:74 כשנותרו קצת פחות משתי דקות לסיום, ולמעשה סגר עניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: וויל ביינום 19 (4 מ-5 לשלוש), ליאור אליהו 18 (8 מ-9 ל-2), רודני ביופורד 14 (4 מ-5 ל-2), דרק שארפ 13, ניקולה וויצ'יץ' 8 (9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים), יותם הלפרין 4, יניב גרין 2.

קלעו ללוטומטיקה רומא: בודירוגה 19, אילייבסקי 16 (4 מ-5 לשלוש), אשקרביץ' 11, הוקינס 7 (1 מ-7 ל-2, 1 מ-7 לשלוש), מברוקפלידיס 6, טונולי 4, גיאצ'טי 2.

"מעולם לא איבדתי את הביטחון" (אוהד גרינוולד)

"למרות הניצחון, אני לא מרוצה מרמת קבלת ההחלטות שלי ואני צריך לשפר את האספקט הזה", אמר וויל ביינום בסיום המשחק. "אני לא מרגיש לחץ. אני מרגיש שהקבוצה משתפרת ואני משתפר. שיחקנו הערב הגנה טובה. התקפה? פחות". באשר לרודני ביופורד, שנתן משחק סולידי, הוסיף הרכז: "בתחילת השבוע הטעו אותי. אמרו לי שרודני עוזב ולכן אמרתי שאם כך, איבדתי את החבר שלי לבאולינג. אני מאמין בו, הוא מקצוען. הוא בא ועובד קשה, לא מתלונן, והוא חשוב מאוד עבורנו. הוא שחקן נהדר ואני מקווה שהוא יישאר, למרות שזו לא החלטה שלי. הוא לקח היום זריקות טובות וקלע סלים חשובים".

ביופורד, ששיחק 27 דקות והעמיד שורה סטטיסטית של 14 נקודות, 5 ריבאונדים ו-2 אסיסטים: "המאמן האמין בי מהיום הראשון. מעולם לא איבדתי ביטחון. הגעתי כדי לשחק כדורסל ועשיתי הערב מה שאני עושה תמיד. לא אכפת לי מהשמועות, זה לא משפיע עלי. אני לא קורא את העיתונים. אמשיך לשחק את המשחק שלי. הקבוצה מתגבשת, זה מה שקורה כשנמצאים יותר זמן ביחד".

ליאור אליהו העדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה. "היה לנו משחק טוב", אמר הפורוורד, שנבחר לשחקן המצטיין הערב. "מה שחשוב הוא ששיפרנו את ההגנה. ברור שהמטרה של כל אחד זה ללכת הכי רחוק ולהיות מספר אחת. אני שמח שיכולתי לעזור היום לקבוצה, ואמשיך לעשות זאת".

ניקולה וויצ'יץ': "היה משחק קשה. מתמקדים בי יותר מאשר בעבר, וזה הופך קשה יותר. שומרים עלי הגנה מאוד אגרסיבית, ובכלל היה משחק הגנה טוב מאוד של רומא. מה שהם לא עשו בהתקפה, הם עשו בהגנה. הם נלחמו, אבל גם אנחנו באנו להילחם".

"נתנו הגנה טובה במשך 40 דקות וזה מה שיהיה חשוב", אמר נוון ספאחיה לערוץ 1. "היו לנו תוצאות רעות בחודש האחרון, אבל ידעתי שיש לנו איכות. שיפרנו את משחק המעבר וטוב שזה עבד נגד קבוצה של רפשה, שהוא מאמן מצויין, ושל דיאן בודירוגה. ליאור אליהו הפגין ביטחון גם בהגנה והוא משתפר בכל יום, אני מאוד שמח בשבילו".

"רודני שיחק מצויין, למרות פציעה באצבע", המשיך המאמן. "אנחנו יודעים מי הוא והיכולת שלו תלוייה רק בו. יכולת להיות שהוא סבל מלחץ, אבל אסור לו ולנו להיכנע. אני מצידי חייב לעמוד מאחוריו ולבדוק ולנסות את כל האופציות שיש לי". על המשחק הבא מול בדאלונה: "השבועיים האלה בבית עוזרים לנו מאוד ויש יותר זמן לתירגולים באימונים. אני מקווה שבמשחק הזה נשתפר עוד יותר בהגנה".

השמינייה (יואב בורוביץ', "הארץ")

וויל ביינום

האש הוסתה ממנו השבוע לכיוונם של ביופורד ופיליקס אבל ביינום הוא עדיין המשתנה החשוב ביותר במשוואה. חיפש את החברים אבל כשהיה צריך, ירה ממרחקים. שוב שילב בין מסירות מצוינות לאיבודים מטופשים. בסך הכל ערב מוצלח לרכז הכספיתי.

ניקולה וויצ'יץ'

ניקו כבר לא אותו כוח התקפי אבל עדיין נשאר מוסר מופתי. במכבי לא מתלוננים אבל הם צריכים לקבל יותר משחקן של מיליון וחצי דולר. ספאחיה גם לא נערך לימים גשומים: הוא כמעט לא מוריד את וויצ'יץ' מהפרקט, גם במחיר ייבושו של פיליקס ושחיקת הרגליים של הסנטר המזדקן.

יותם הלפרין

עשה הכל כדי לא להגיע למכבי וכנראה ידע למה. פתח אמש בחמישייה ועדיין לא הצליח להרים תרומה. עלה לזריקות חופשיות שפגשו בעיקר טבעות. הולך לאיבוד בין עמדת הרכז לסקנד-גארד. השחקן החלש ביותר ברוטציה. חייב לשפר את הקליעה.

ליאור אליהו

דינמי, מובילי, אנרגטי, קפיצי. ובמלים אחרות: MVP. אליהו חתך אתמול בלי סוף לטבעת וסיים כמעט הכל בדאנקים וליי-אפים. הוא נראה נהדר אולם חולשת היריבה וחולשתו האישית לפני שבוע בבלגרד אמורים להוות לו תזכורת שאסור, פשוט אסור, לצאת מפרופורציה.

סימאס יסאייטיס

זרח עד כה על רקע החולשה הכללית אבל רמז אמש כי הוא עדיין לא היהלום שעשו ממנו. בניגוד למשחקים הקודמים, שיחק ברישול בפתיחה וספאחיה סיפסל אותו לזמן רב. כשחזר, לא הצליח להיכנס לגרוב וסיים ערב חלש עם אפס נקודות.

רודני ביופורד

ברגע שנכנס למגרש חדר לסל, אבל במקום לזרוק מצא את אליהו שסיים בדאנק. זו היתה פתיחה טובה למשחק הטוב ביותר של ביופורד עד כה. הוא שיחק עם הלב ובעיקר חכם, כשהמצ'-אפ מול בודירוגה האטי גם הוא סייע. קנה לעצמו זמן אבל האם נראה אותו כאן גם בחודש הבא? רק אלוהים יודע.

דריק שארפ

שארפ מקבל יותר דקות מאשר בעונה שעברה ובגילו המתקדם זה לא פשוט. אז נכון שבהתקפה הוא לא פקטור מרכזי אבל בהגנה הוא עדיין תורם עיקרי. וזה לא הכל: בדקות הקלאץ' תראו אותו גונב כדורים, קוטף ריבאונדים ודופק שלשות.

יניב גרין

ג'יימי ארנולד היה אתמול כבוי ודווקא גרין הרשים במעט הדקות שניתנו לו. מכבי זקוקה לארנולד יותר מאשר לגרין אבל היא בעיקר צריכה שנואל פיליקס יתחיל להיכנס לעניינים. התעלמותו של ספאחיה מהזר החדש מתמיהה, בעיקר כשמכבי גוברת בנקל על יריבות קלילות מסוגן של הפועל ירושלים ורומא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully