וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים בדרך הקלה

10.11.2006 / 14:35

היריבות הקלות ביורוליג מאפשרות לביינום ללמוד מטעויות ולשלב את ביופורד. רק פיליקס ממשיך להתייבש. אוהד גרינוולד סוגר משחק

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

1. בסיום המשחק מול רומא ישב וויל ביינום בחדר ההלבשה ושינן את דף הסטטיסטיקה, שסיפר על יחס אסיסטים-איבודים קטסטרופלי של הרכז (3 אסיסטים, 6 איבודים), ועיקם את האף. "אני לא מרוצה מרמת קבלת ההחלטות שלי וחייב לעבוד על האספקט הזה קשה יותר", הודה בכנות. שני מטרים לשמאלו ישב ניקולה וויצ'יץ', מנסה להתאושש מהמכות הנמרצות שספג במהלך המשחק מאשקרביץ' וממאברוקפלידס, במצוותו של מאמנם יסמין רפשה, שהורה להוציא את הכדור מידיו של וויצ'יץ' בכל מחיר. "זה הולך ונהיה קשה", נאנח הקרואטי. "שומרים עלי הגנה אגרסיבית יותר מתמיד". וויצ'יץ' אומנם קלע 2 מ-7 מהשדה, אבל הוסיף 9 ריבאונדים, מסר 7 אסיסטים וסחט 6 עבירות.

השמירה האגרסיבית, שהיא מנת חלקו של וויצ'יץ' מפתיחת העונה, הופכת את חשיבותם של שחקני הקו האחורי בכלל ושל ביינום בפרט לגדולה הרבה יותר. לכן בקבוצה עובדים עם ביינום בשבועיים האחרונים בעיקר על שיפור רמת קבלת ההחלטות. "לא לכולם יוצא לראות את כל האימונים שלנו, אבל לפני כל אימון אנחנו קובעים יחד עם וויל שלושה דברים שיתמקד בהם במהלך האימון, ובסיום כל אימון וויל מגיע מיוזמתו ושואל מה לא עבד כמו שצריך", מספר עוזר המאמן השני, דני גוט. "יש לו רצון מדהים להשתפר והוא פתוח לכל הערה. בסיום כל משחק הוא מבקש את הקלטת, וצופה בה כמה פעמים בבית. אין ספק ששחקן שיש לו כזו אמביציה, יילך וישתבח עם הזמן. לגבי ניקולה, אמרנו בתחילת השנה שבניגוד לעונות קודמות, בהן המשחק היה בנוי על שלושה שחקנים דומיננטיים כשהיתר שימשו כשחקנים משלימים, השנה יש לנו סגל שבו כל שחקן יכול לעלות ולנצח את המשחק, או להיות השחקן הבולט. כל הקבוצות יודעות שניקולה הוא שחקן מפתח עבורנו. שמרו עליו פנים מול פנים, עשו עליו המון דאבל-אפים, אבל הגדולה של ניקו היא שהוא לא מנסה לעשות דברים בכוח ומנצל את זה לטובת האחרים. כשהוא קיבל את הכדור הוא משך אליו את האש ומצא שחקנים פנויים. אני רק יכול לקוות שבעתיד גם שחקנים אחרים יידעו לעשות דברים כאלה".

הגרלה שמאפשרת ללמוד ולהתפתח בתנועה

2. הבית הקליל לו זכתה מכבי ביורוליג בכלל, ולוח המשחקים בפרט, היטיבו עמה. מלאגה לא פוגעת בכלום ואתמול ספגה הפסד שלישי בשלושה משחקים, פרטיזן, חרף ההתעלות בשבוע שעבר, שבה לסורה וקלעה מול בדאלונה 51 נקודות ב-34 אחוזים עלובים מהשדה, ורומא, כפי שנוכחנו אתמול לדעת, היא עדיין לא קבוצת כדורסל אמיתית. מכבי נמנעת בשלב זה ממשחקים קשים באמת, כשהמבחן הגדול מול פנאתינייקוס ייערך רק בעוד כחודש. הדבר מאפשר למכבי "ללמוד ולהתפתח בתנועה", כפי שמגדירים זאת בקבוצה, או במילים אחרות, שתי הזדמנויות בשבוע לערוך ניסיונות ושינויים "על רטוב". במקום מאבקים עקובים מדם, יכול ספאחיה להתפנות לקידום שחקנים (9 שחקנים שותפו אמש בין 32 ל-14 דקות) ולחילופים חברתיים. ולמרות זאת, גם כשמכבי הוליכה ב-20, 7 דקות לסוף, יניב גרין פשט את האימונית לפני נואל פיליקס, ששוב לא נדרש למקלחת בסיום הערב. "זה לא קל, בנאדם, אבל אני מקצוען ומבין שזה חלק מהמשחק. אני צריך להמתין בסבלנות להזדמנות שלי", אמר הפורוורד. "נוון כבר אמר שאי אפשר לעשות שימוש ב-12 שחקנים בכל משחק", משיב גוט. "אנחנו לוקחים בחשבון שנואל בחור צעיר וחדש במערכת ולכן צריכים להיות איתו סבלנים. יש לו הרבה מה לתרום לקבוצה ונראה את זה בשלב ראשון בליגה הישראלית, שם הוא יקבל הרבה דקות משחק, ובתקווה שגם ביטחון בשביל היורוליג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ברוך הבא, רודני ביופורד

3. מובן שאנשי מכבי היו אמש מסופקים במיוחד מהתפוקה המגוונת שהניב רודני ביופורד (14 נקודות, ב-6 מ-8 מהשדה ו-3 מ-3 מהקו, 5 ריבאונדים ו-2 אסיסטים). במשחקים הקודמים התעקש ביופורד לקחת את המשחק לידיו, ומיד כשנכנס לקח זריקות לא אחראיות שהטריפו את ספאחיה. אלא שאתמול פעולתו הראשונה של ביופורד הייתה אסיסט לדאנק של אליהו, שני ריבאונדים חשובים והגנה חזקה על דיוויד הוקינס, ששותק אמש לחלוטין (7 נקודות ב-2 מ-13 מהשדה, 5 איבודים). "רודני נתן אתמול למשחק לבוא אליו", מציין גוט, וחושף כי "לרודני היה קשה בהתחלה לקבל את זה שהוא לא עולה בחמישייה, אבל עכשיו הוא מתחיל להבין שאין שום משמעות למי שמתחיל, אלא רק למה שאתה עושה במגרש בדקות שאתה משחק. יש שחקנים שלומדים את זה מהר יותר ויש כאלה שפחות. לרודני היה, כנראה, קשה יותר". החוק הרוסי, טוען גוט, היה מרכיב משמעותי בהחלטה שלא לפתוח בשלב זה עם ביופורד. "רצינו לבנות את הקבוצה ולייצב אותה כך שלא נצטרך להחליף חמישיות בכל יום ראשון וחמישי", הוא מסביר. "ערכנו שיחות עם רודני והסברנו לו את המצב, וכנראה שהוא הבין. בשבוע האחרון ראינו את השינוי שחל בו באימונים, ובעקבות כך, גם אתמול במשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully