וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית"ר לא פחות חשובה מגביע אופ"א"

3.11.2006 / 0:45

החיפנים הציגו יכולת טובה אבל ירדו מנוצחים בסקוטלנד, 0:2 לריינג'רס. לוי: "שיחקנו טוב, זה מעודד". עימות בין בוקולי לחרזי

תמיד ידענו שכל העולם נגדנו. באו"ם מגנים אותנו, באירופה לא מבינים אותנו, באופ"א לא רוצים אותנו, והשופטים תמיד מתנכלים לנו. והיום הייתה דוגמה מצוינת לכך, עבור אלו שמאמינים בתיאוריות האלה. נכון שדברים כאלה קורים בכדורגל, אבל כשהם קורים לנו זה בדרך כלל בגלל אנטישמיות או סתם שנאת ישראל. ככה זה.

שעתיים אחרי שהפועל ת"א לא קיבלה פנדל ברור בדקות האחרונות של ה-2:2 שלה מול ראפיד בוקרשט, החליט בדקה ה-87 השופט במשחק בין ריינג'רס למכבי חיפה לשרוק בפעם השנייה במשחק לפנדל שלא היה ולא נברא. צ'רלי אדם הבקיע את ה-0:2 של המארחים, שסגר את הסיפור. הפנדל הראשון שלא היה, זה מהדקה ה-47, נעצר על ידי ניר דוידוביץ' המצוין. קשה לנצח משחקי כדורגל ככה.

זה התחיל רע עם חור גדול בהגנה, שאיפשר לנאצ'ו נובו להבקיע את ה-0:1 בדקה החמישית, בדקות בהן הירוקים נראו רע והכחולים שלטו במגרש. בהמשך נכנסה חיפה למשחק, הניעה כדור היטב, והגיעה לכמה הזדמנויות טובות, שהיו יכולות לשנות את המומנטום. ריינג'רס הפכה מתוסכלת, והתחושה הייתה טובה. המחצית השנייה החלה בדיוק היכן שהראשונה הסתיימה, אבל רוני לוי, שידוע בחילופים המפוקפקים שלו, החליט בדקה ה-60 להוציא דווקא את גוסטבו בוקולי, ולהכניס במקומו את מאור מליקסון.

בו ברגע נגמר הסיפור של האלופה הישראלית, שאיבדה את הכוח שלה בקישור, ואיתו את היוזמה ואת האפשרות להבקיע. אחר כך יצא אלן מסודי בשביל שלומי ארבייטמן, והירוקים נעלמו לחלוטין מהמפה.

בסך הכל, למרות השם הגדול, הקבוצה של פול לה גוון לא הרשימה יתר על המידה, וחיפה בהחלט הייתה יכולה לצאת עם נקודות יקרות מאייברוקס, נקודות שהיו מבטיחות לה מקום בשלב הבא של אופ"א. פרגוסון אמנם ניהל את המשחק של הסקוטים היטב, אבל ההתקפה המארחת הייתה אנמית וההגנה לא מתואמת. עם ניהול משחק נבון יותר זה עשוי היה להסתיים אחרת, אבל רק אם כל העולם לא היה שונא אותנו.

מחצית ראשונה

דקה 1: בוקולי העקשן פורץ באגף ימין, ומצליח להתגבר על המגן ולהגביה מצוין לרחבה. אלן מסודי היה שם פנוי, אבל הכדור היה מעט גבוה מדי עבור הקונגולזי.

דקה 5: גול! חור של אולארה וקינן מאפשר לנאצ'ו לובו להסתנן בין הבלמים הכדורים, שם הוא מקבל כדור ארוך, משתלט עליו אך בקושי, אבל מספיק כדי להכניע את דוידוביץ' באחד על אחד (עם מעט עזרה מהרגל של חרזי, שהקפיצה את הכדור מעל לשוער הישראלי).

דקה 9: קרן ארוכה של ריינג'רס מגיעה לבויד, שנוגח קשתית אל תיבת החמש, ודוידוביץ' הודף רק בקושי לנובו, שבועט מזווית קשה לרשת החיצונית.

דקה 20: בדקות האחרונות החיפאים מתעוררים ומתחילים לתקוף. קולאוטי מקבל כדור עמוק בתוך הרחבה, אבל אין לו זווית בעיטה, אז הוא משחרר לקטן שנותן לבוקולי, והברזילאי בועט לידיים של מקגרגור.

דקה 27: נובו מכין לבויד כדור ברחבה, והאחרון מהתל בקינן, אבל שנייה לפני שהוא משחרר את הבעיטה שתרעיד את הרשת האורחת, אולארה מגיח וגולש בזמן כדי לבלום את הסכנה.

דקה 37: התקפה מהירה של חיפה מגיעה לבוקולי, שבועט כדור שטוח 25 מטר מהשער, מה שהופך במהירות כדור רוחב מסוכן שחולף מילימטרים מהרגל של מסודי, שחיכה להזדמנות בתוך הרחבה.

דקה 40: מסודי פורץ את קו הנבדל של הסקוטים, אבל התערבות במהלך של קולאוטי, שהיה באוף סייד, גרמה לקוון להניף את הדגל ומנעה ממסודי להגיע למפגש של אחד על אחד מול השוער.

מחצית שנייה

דקה 46: הצגה יפהפיה של הצוללן הידוע דאדו פרשו, לאחר תיקול נקי של חרזי, מסדרת לקבוצתו בעיטת עונשין מ-11 מטרים. דוידוביץ' עוצר את הבעיטה החלשה של בויד ומציל את הירוקים.

דקה 53: כדור עומק מצוין של דירסאו מוצא את מסודי בדרך למפגש מול מקגרגור, אבל החלוץ נובו הוא זה שמגיע ומרחיק.

דקה 55: התקפה מהירה של המארחים מסתיימת בבעיטה של פרגוסון והצלה גדולה של דוידוביץ'.

דקה 73: אחרי דקות חלשות של הירוקים, ערבוביה ברחבה של ריינג'רס מאפשרת למליקסון לשחרר בעיטה מקרוב, אבל מקגרגור הודף.

דקה 75: פריצת יחיד מרהיבה של מפגין פרו פלשתינאי מסתיימת ברשת של ריינג'רס, כשהאיש קושר את עצמו לקורה וגורם לאנשי הבטחון לעבוד דקות ארוכות בניסיון לשחררו.

דקה 81: כדור עומק נפלא של פרגוסון מוצא את אדם בתוך הרחבה, אבל למרות היציאה הרעה של דוידוביץ', הכדור יותא החוצה.

דקה 89: גול! פרגוסון פורץ לרחבה, וכמו פרשו צונח לדשא למראה רגל של מגן חיפאי. השופט שוב הולך עם הקהל הביתי, והפעם אדם לא מתבלבל ומעלה את ריינג'רס ל-0:2.

הרכבים:

גלאזגו ריינג'רס: אלן מקגרגור; קרל סוונסון, אלן האטון, סטיבן סמית', בראהים האמדני; דריס פרגוסון, ג'רמי קלמנט, צ'רלי אדם; דאדו פרשו, נאצ'ו נובו, כריס בויד (פיליפ סבו, 67).

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי (אייל משומר, 86), רפאל אולארה, דקל קינן, חיים מגרלשווילי; חבייר דירסאו, שאבייר אנדרסון, גוסטבו בוקולי (מאור מליקסון, 60), אלן מסודי (שלומי ארבייטמן, 82); רוברטו קולאוטי, יניב קטן.

"אנחנו אופטימיים לקראת ההמשך"

מאמן גלגזו ריינג'רס, פול לה גוואן, אמר בסיום המשחק: "זו היתה תצוגה מצוינת שלנו. אחרי השער הראשון שלנו היה קצת קשה, אבל שלטנו במשחק ואני מרוצה מהצורה בה שיחקנו".

אחד מהמצטיינים בשורות הסקוטים, ברי פרגוסון ששיחק פצוע במשך מחצית שלמה, אמר: "אני שמח על הניצחון הזה אחרי התוצאה המאכזבת שעשינו בליגה בסוף השבוע. אני לא יודע מדוע אנחנו מציגים יכולת כזו באירופה ולא מצליחים בליגה. זה דבר שנצטרך לפתור. ככה צריכים לשחק שחקני הריינג'רס, כל אחד נתן מעצמו היום 110 אחוזים".

משה הרוש מ"הארץ" מוסיף: במהלך המחצית הראשונה התעמתו גוסטבו בוקולי ואלון חרזי, לאחר שהקשר איבד כדור במרכז השדה ולא חזר לסייע להגנה. מיד לאחר המהלך החל המגן לשטוף את בוקולי בצעקות רמות והשניים התווכחו במשך זמן רב. רוני לוי, שעמד סמוך לאירוע, הרגיע את השניים.

יניב קטן: "המשחק הזה נגמר, צריך לשכוח ממנו מהר ולהביט קדימה לקראת המשחק מול בית"ר ביום ראשון, שהוא משימה לא פחות חשובה מגביע אופ"א".

אלון חרזי: "השופט קיפח אותנו פעמיים עפ פנדלים שלא היו. בפעם הראשונה הצדק נעשה בפעם השנייה זה גמר אותנו. שיחקנו יוצא מן הכלל ואנחנו בהחלט מאוכזבים, אבל כבר חושבים על בית"ר. צריך לקוות שצורת המשחק מגלזגו תשפיע לטובה לקראת בית"ר".

רוני לוי: "אני מאוכזב. שיחקנו כדורגל מאוד איכותי, וחבל שזאת התוצאה, כי היא לא משקפת את היכולת שלנו במשחק. באנו כדי לקדם גם את חיפה וגם את הכדורגל הישראלי, אבל לא היה לנו מזל. אני לא רוצה להתייחס לשופטים, אלה דברים שקורים בכדורגל. שיחקנו טוב היום, וזה מעודד לקראת ההמשך. כעת הפנים לקראת יום ראשון, לליגה. אנחנו אופטימיים לקראת ההמשך המשחקים בגביע אופ"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully