וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו: "התכוונתי לבעוט את הפנדל האחרון, לא הספקתי"

פורטוגל הודחה בחצי הגמר, רונאלדו מרגיש: "עשיתי את המיטב, הגיע לנו מקום בגמר". בנטו: "לא היה לנו מזל בכל טורניר הזה"

נבחרת פורטוגל הגיעה אמש (רביעי) אל הבאר אבל לא זכתה לשתות ממנה. כריסטיאנו רונאלדו וחבריו הצליחו לגרור את ספרד לדו קרב פנדלים אחרי 0:0 משמים בתום 120 דקות בחצי גמר יורו 2012, אבל גם החטאה מוקדמת של צ'אבי אלונסו בבעיטות ההכרעה לא עזרו לפורטוגלים לחלץ ניצחון שהיה קוטע את השושלת של הספרדים, שעומדים במרחק ניצחון אחד מזכייה שלישית ברציפות בתואר גדול אחרי ניצחון 2:4 בפנדלים.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
חוזר הביתה. רונאלדו/רויטרס

המאמן המפסיד פאולו בנטו אמר במסיבת העיתונאים בסיום: "לספרד הגיע לעלות לגמר על המאמץ האדיר שלה, אבל אני רוצה לברך גם את השחקנים שלי על מה שהם עשו בטורניר הזה. אני לא חושב שהייתה בעיה עם השיפוט, ולא הפסדנו בגלל שום דבר חיצוני למשחק. הפסדנו בגלל שספרד הייתה יותר יעילה בפנדלים, ואני לא אוהב לדבר כל כך הרבה על מזל, אבל זו האמת. לא היה לנו מזל בשום שלב בטורניר הזה, ואני מקווה שיום אחד יהיה לנו יותר מזל".

"ניסינו לשלוט במשחק עד כמה שזה היה אפשרי", הוסיף בנטו. "נכון שספרד שלטה יותר במגרש אחרי החילופים שלה, אבל זו לא הייתה הבעיה שלנו. יש להם סגל חזק מאוד, וכך גם לנו. התחרנו כראוי, ולמרות שהפסדנו המשחק איפשר לנו לצבור עוד ביטחון. המדינה שלנו גאה במאמץ שהנבחרת הראתה ובצרות שהיא גרמה לנבחרת הספרדית".

כשנשאל מדוע כריסטיאנו רונאלדו נשמר להיות הבועט החמישי בדו קרב הפנדלים, אמר בנטו: "במצב של 4:4 כשהוא היה בועט את הפנדל האחרון היינו מדברים אחרת. זה עניין של אסטרטגיה, ובחרנו מראש שזה יהיה המצב האופטימלי מבחינתנו".

פאולו בנטו מאמן נבחרת פורטוגל עם פביו קונטראו. רויטרס
"ניסינו לשלוט במשחק עד כמה שזה היה אפשרי". בנטו/רויטרס

"הייתי אמור לבעוט את הפנדל החמישי, אבל החמצנו שניים", אמר רונאלדו, "זו היה פשוט. המאמן שאל אותי, 'אתה רוצה לבעוט את הפנדל החמישי?', ועניתי כן. לפעמים אני לוקח את הראשון, השני או השלישי, הפעם הסכמתי לקחת את החמישי".

רונאלדו הוסיף ש"עכשיו אני מקווה שספרד תזכה בטורניר, כי יש לי שם הרבה חברים, אבל מצפה לה גמר קשה. הרגשתי נורמלי מאוד לשחק מול החברים שלי מריאל מדריד. על הדשא אנחנו לא חברים, אבל מחוצה לו כן".

כמו כן, רונאלדו הודה שהההדחה בפנדלים היא כואבת. "אני עצוב, תמיד כואב להפסיד בצורה הזאת", הוא אומר, "אבל ככה זה, בני המזל זוכים. זה היה טורניר טוב מבחינתנו, אנחנו בין ארבע הנבחרות הטובות באירופה, ולא עלינו לגמר רק בגלל חוסר מזל. אנחנו גאים במה שעשינו, אבל גם מרגישים תסכול, כי יכולנו להגיע לגמר. באופן אישי, נתתי את הכי טוב שלי, כך שאני מסופק ממה שעשיתי. הגיע לנו להיות בגמר".

נאני אמר לאחר ההפסד: "עשינו את הדרך לשלב הזה עם הרבה מאמץ, כמובן שכואב להפסיד בפנדלים לאחר שנלחמנו במשך 120 דקות. הוכחנו שאנחנו יודעים להתמודד מול כל קבוצה, עשינו עבודה טובה אבל לספרד היה יותר מזל. אנחנו צריכים להיות גאים במה שעשינו, להסתכל קדימה לעתיד ולדעת שעוד יהיו לנו הזדמנויות לעשות את זה".

פפה היה מאוכזב גם הוא: "כל פורטוגל צריכה להיות גאה בנו, כי היה לנו משחק נהדר. במחצית הראשונה ספרד לא בעטה אפילו פעם אחת לשער, היינו מאורגנים מאוד, נלחמנו ועשינו את המיטב שלנו. זו דרך עצובה להפסיד, אבל פנדלים הם כמו לוטו".

שחקן נבחרת פורטוגל, פפה. רויטרס
הפסיד בלוטו. פפה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully