וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן שירזי מועמד להחליף את אלי כהן

אם מכבי ת"א תמשיך להציג כדורגל כבוי ותאבד את הכרטיס לאירופה, עשוי מאמן בני יהודה לחזור לקרית שלום, במקום המאמן הנוכחי

מאמן בני יהודה בארבע השנים האחרונות, ניצן שירזי, יסיים את דרכו במועדון בסיום העונה הנוכחית, וזאת, לטענת מקורבים למאמן, מאחר והוא מרגיש כי מיצה עצמו בשכונת התקווה. שירזי מחזיק בהצעה מערוץ 10, שם מעוניינים בו כפרשן ראשי בשידורי הכדורגל של הערוץ לעונה הבאה, אך נראה כי שירזי יעדיף להישאר על הקווים, כשאחת המועמדות לקלוט אותו היא מכבי ת"א. הצהובים אישרו הערב (שני) לוואלה! ספורט כי שירזי הוא המועמד המוביל לאמן בקרית שלום בעונה הבאה, אם המאמן הנוכחי, אלי כהן, לא ימשיך עונה נוספת.

כהן, חשוב להדגיש, עדיין המועמד המוביל לאמן את מכבי ת"א, אבל אם יקרה הבלתי צפוי, ומכבי לא תגיע לאירופה בעונה הבאה, שירזי הוא זה שכנראה יחליף אותו.

"לוני מעריך את אלי ואת העובדה שהוא שיקם את הקבוצה", אמר הערב גורם במכבי, "עם זאת, אי אפשר להתעלם מההדחה הכואבת מהגביע שגרמה להפסדים כלכליים גדולים. בנוסף יש שיקולים כלכליים נוספים כמו הקהל של מכבי, שלא מגיע בהמוניו למגרשים, ואי אפשר להסתיר את העובדה שחלק גדול מהתקציב תלוי בהכנסות ממכירת מנויים וכרטיסים. לוני יודע היטב שרמת הכדורגל שמכבי מציגה השנה לא תחזיר את הקהל".

שני הצדדים מסרבים לאשר כי המאמן קיבל פנייה רשמית בנושא, ובמכבי מדגישים כי הכל תלוי באופן בו תסיים הקבוצה את הליגה כש"במידה שהקבוצה תסיים במקום השני ותציג כדורגל טוב עד לסיום העונה, אלי כהן ימשיך". עם זאת, באותה נשימה אומרים גורמים במועדון כי במידה שהקבוצה תמשיך להציג יכולת לא משכנעת, כפי שקורה במשחקים האחרונים בגביע ובליגה, לשירזי סיכויים טובים לחזור לקרית שלום.

"לזכותו של אלי ייאמר כי הוא בנה הגנה חזקה וקבוצה שלא הפסידה 20 משחקים, שזה הישג אדיר בפני עצמו", אמרו במועדון, "אך מכבי קבוצה התקפית מטבעה, שהקהל שלה תמיד דורש לתקוף ולכבוש שערים והשנה זה לא קורה. חלה נסיגה חדה ביכולת בשבועות האחרונים, שמותירה סימני שאלה אצל לוני. מכלול השיקולים שלו, פרט מיקום בסיום העונה וכרטיס לאירופה, הוא איך לייצר יותר הכנסות מהקהל כדי להעמיד תקציב לעונה הבאה".

במכבי מספרים כי שירזי מוערך מאוד במועדון הצהוב, ומדגישים כי מדובר במאמן שלקח שתי אליפויות עם הנוער וגידל את רוב שחקני הבית של הקבוצה בשנים האחרונות. "עברו אצלו טל בן חיים, ראובן עובד, לירן כהן, אלי ביטון, תמיר כהן, מושיקו מישאלוב, רועי דיין, כל הכשרונות הצעירים של מכבי פרט ליובל שפונגין ואורי שטרית".

לצהובים חשוב להדגיש כי למרות שכהן יצא עם לא מעט נקודות שליליות מההפסד לסכנין בגביע, לא זה מה שיטה את הכף לטובתו או לרעתו. בקבוצה הביעו ביקורת דווקא על העובדה ששחקנים כמו עומר פרץ ומשה ביטון, "שאלי הביא אותם ושעולים למכבי יותר מכל הישראלים גם יחד", לא מספקים את הסחורה ולא מובילים את הקבוצה מבחינת הישראלים. "בכל מקרה", מבהירים הצהובים, "גם אם לא נמשיך את ההתקשרות עם אלי כהן, הכל יעשה ברוח טובה ובהערכה".

במידה ושירזי יחזור לקרית שלום בעונה הבאה, לא תהיה זו הפתעה מוחלטת, שכן המאמן הצעיר היה סגור במכבי כבר בעונה שעברה. לשירזי היה סיכום עקרוני מול לוני הרציקוביץ' ואלי דריקס כחודש לסיום עונת 2005/6, שלא יצא לפועל בעקבות כניסתו לתמונה של פיליפ סולומון, שאמור היה לרכוש את הקבוצה ורצה להחתים את אברהם גרנט או רונלד קורביס בעמדת המאמן. לאחר שהסיפור של סולומון התפוצץ וירד מהפרק, היה זה מאוחר מדי עבור שירזי, עליו הופעלו לחצים כבדים לחתום בשכונה על ידי משה דמאיו וחזי מגן, שידעו על ההצעה ממכבי.

מה שבטוח שאוהדי שתי הקבוצות יהיו מרוצים ממעבר אפשרי של שירזי לקרית שלום, שכן אוהדי בני יהודה כבר מזמן הפסיקו לפגרן למאמן הצעיר, בעוד שאוהדי מכבי ת"א איבדו את הסבלנות כלפי כהן לאחר ההפסד לסכנין. חשוב שוב להדגיש: נכון לעכשיו סיכויו של אלי כהן, שמבוקש מאוד בהפועל ת"א, להמשיך במכבי הם עדיין הטובים ביותר, ורק המשך ההדרדרות תביא את שירזי לקרית שלום.

אגב, המועמד המוביל להחליף את שירזי בבני יהודה הוא משה סיני, עוזר מאמן נבחרת ישראל וכוכב העבר של הקבוצה בעונת האליפות. אם סיני יעדיף להמשיך בנבחרת, יפנו בבני יהודה לאופציית אורי מלמיליאן.

בבני יהודה כבר מתכוננים למפגש הליגה מול מכבי ת"א

בצל הידיעות על עזיבתו של ניצן שירזי והדיבורים על חילוקי דעות בהנהלת המועדון היו"ר חזי מגן והמנכ"ל משה דמאיו, מקפידים בשכונת התקווה להדגיש בכל הזדמנות כי המאבק על הישארות הקבוצה בליגת העל טרם הושלם. הזהובים מתכוננים במרץ רב לקראת משחק הבית הקרוב מול מכבי ת"א (שבת, 19:30). למאמן ניצן שירזי יש כאב ראש לא קטן בכל הקשור לאיוש חוליית ההגנה, וזאת עקב העדרותם של המגן המורחק איציק עזוז, וכן אלי אברבנל וסאלםאבו סיאם המוצהבים. הבלם הקרואטי ודראן יישה והמגן הימני יאיר אזולאי סיימו עונש השעייה עקב צהובים, ויחזרו להרכב הקבוצה.

היום (שני) השתתפו שחקני הקבוצה הבוגרת יחד עם כל מחלקת הנוער של בני יהודה בטקס לזכר חללי מערכות ישראל, שנערך במגרש בשכונת התקווה. בטקס הורד הדגל לחצי התורן והיו"ר חזי מגן נשא דברים. מגן אמר: "הערב נצא כולנו לחגוג את חגיגות יום העצמאות ה-59 של מדינת ישראל, אבל עכשיו זו הזדמנות לעמוד ולזכור את אלו שבזכותם אנו יכולים לצאת לחגיגות אלה, ואף לנהל חיי שגרה במדינה. בבני יהודה כמו כל עם ישראל, אנו שולחים חיבוק למשפחות השכולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully