וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: קאמבק וניצחון לברצלונה, אתלטיקו מתקרבת לתואר

האלופה הפכה פיגור כפול ל-2:3 מול ויאריאל ועלתה למקום השני. מסי השלים את הקאמבק (83), אחרי שני שערים עצמיים של הצוללת הצהובה. הקולצ'ונרוס ניצחו 0:1 את ולנסיה וזקוקים לעוד שני ניצחונות כדי להבטיח אליפות מדהימה. בילבאו ניצחה את סביליה בקרב על המקום ה-4

ראול גרסיה שחקן אתלטיקו מדריד חוגג עם חבריו. AP
מריחים את התואר. ראול גרסיה מקבל חיבוקים/AP

המחזור ה-35 בליגה הספרדית נמשך הערב (ראשון) עם עוד ניצחון גדול של אתלטיקו מדריד שעשתה צעד ענק בדרך לאליפות סנסציונית. הקולצ'ונרוס השיגו ניצחון 0:1 על ולנסיה שמקרב אותם לעבר התואר וכעת שני ניצחונות בלבד מתוך שלושת המחזורים האחרונים יספיקו להם כדי לחגוג בסיום העונה. ברצלונה עלתה למקום השני על חשבון ריאל מדריד עם 2:3 דרמטי בחוץ על ויאריאל במשחק שבו מסי משלים מהפך גדול אחרי פיגור 2:0 ומשאיר את הקטלאנים במאבק האליפות. לפני המשחק של בארסה נערך טקס מרגש לזכרו של וילאנובה, בו לקחו חלק שתי הקבוצות.

עוד הערב: בילבאו ניצחה 1:3 את סביליה בקרב על ליגת האלופות ופתחה פער של שש נקודות על פניה במקום הרביעי. במשחק שפתח את היום, אלמריה השאירה לעצמה סיכוי סביר להישאר בליגה עם 1:2 בחוץ על אספניול.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
הקדיש את שער הניצחון לטיטו. מסי/רויטרס
שחקני ברצלונה בדקת דומייה. AP
ערב אמוציונלי. שחקני ברצלונה בדקת דומייה לפני המשחק/AP

צמרת הטבלה הספרדית

1. אתלטיקו מדריד 35 משחקים, 88 נקודות

2. ברצלונה 35 משחקים, 84 נקודות

3. ריאל מדריד 34 משחקים, 82 נקודות


מה נשאר להן?

אתלטיקו מדריד: לבנטה (חוץ), מלאגה (בית), ברצלונה (חוץ)

ריאל מדריד: ולנסיה (בית), ויאדוליד (חוץ), סלטה ויגו (חוץ), אספניול (בית)

ברצלונה: חטאפה (בית), אלצ'ה (חוץ), אתלטיקו מדריד (בית)

טקס לזכרו של טיטו וילאנובה. AP
מכבדים את זכרו של וילאנובה. הטקס המרגש שנערך לפני המשחק/AP

ולנסיה - אתלטיקו מדריד 1:0

אחרי שסיימו ב-0:0 ביתי מול צ'לסי בחצי גמר ליגת האלופות, הקולצ'ונרוס המשיכו להיאבק בזירה המרכזית בספרד על התואר ויכולים בהחלט להיות מרוצים מעוד ניצחון שנכנס לאוסף, התשיעי ברציפות. השחקנים של דייגו סימאונה השיגו ניצחון יוקרתי במסטאייה בזכות שער ניצחון בנגיחה הפוכה של ראול גרסיה (43). העטלפים שהפסידו בשבוע שעבר בחצי גמר הליגה האירופית לסביליה איבדו עניין בליגה, אבל הצליחו להקשות על המוליכה, ללא הועיל. הרצף הפנטסטי של אתלטיקו נמשך, ובתשעת המשחקים האחרונים הקבוצה ספגה שער אחד בלבד במה שנראה כאות נוסף לחגיגות האפשריות בקרוב בוויסנטה קלדרון.

דייגו קוסטה שחקן אתלטיקו מדריד מול דניאל פארחו שחקן ולנסיה. AP
לא היה חד, אבל מי יזכור את זה בסוף השנה? קוסטה מול פארחו/AP

כמו כל משחקי המחזור, עמדו הקבוצות לדקת דומייה עוד לפני תחילת המשחק לזכרו של מאמן ברצלונה לשעבר, טיטו וילאנובה. המשחק נפתח עם הזדמנות מסוכנת של המארחים כאשר כבר בדקה הראשונה פאקו אלקאסר קיבל מז'ואאו פריירה ושיגר כדור מסוכן מ-20 מטר, אבל פספס את המסגרת. בדקה ה-12 הגיעה הזדמנות טובה גם לאתלטיקו כשדויד וייה קיבל מפיליפה לואיס ובעט מצד שמאל של קצה הרחבה כדור מסוכן שחלף סמוך למסגרת. אתלטיקו המשיכה לנסות ובדקה ה-35 קוסטה הוציא כדור רוחב לקוקה שהמשיך עם בעיטה מהאוויר ממרכז הרחבה, אבל שוער ולנסיה, ויסנטה גואיטה, הדף. שתי דקות לסיום המחצית, אתלטיקו גם הבקיעה כאשר גבי סיפק כדור ארוך היישר לראול גרסיה שהקדים את השוער ונגח פנימה. 0:1 לקולצ'ונרוס.

אתלטיקו פתחה בהתלהבות גם את המחצית השנייה, וקוסטה היה חתום על ההחמצה הגדולה כשכדור ארוך שנשלח אליו בהתקפה מתפרצת השאיר אותו לבד מול גואיטה. אלא שחלוץ אתלטיקו בעט לא מספיק טוב היישר לגופו של שוער ולנסיה שהציל. ולנסיה הראתה שהיא עדיין בחיים בדקה ה-73 כשסופיאן פגולי המחליף הפציץ כדור שעבר את כל שחקני ההגנה של אתלטיקו, אבל שרק רק ליד עמוד השער. בתוספת הזמן של המשחק חואנפראן ניסה לעצור התקפה מתפרצת של ולנסיה עם עבירה שעלתה לו בכרטיס אדום.

שחקני אתלטיקו מדריד ושחקני ולנסיה עומדים דקת דומייה לזכר טיטו וילאנובה. AP
זוכרים את טיטו וילאנובה. שחקני ולנסיה ואתלטיקו בדקת הדומייה לפני תחילת המשחק/AP
ליאונל מסי, ברצלונה. GettyImages
גם הם כיבדו את טיטו. שחקני ויאריאל עם חולצות לזכרו של המאמן המנוח/GettyImages

ויאריאל - ברצלונה 3:2

הקטאלנים לא ממש התעסקו בכדורגל בימים האחרונים בשל החדשות הנוראיות על מותו של טיטו וילאנובה, האיש שאימן אותם בעונה שעברה והיה חלק בלתי נפרד מהמועדון לאורך שנים ארוכות. גם פתיחת המשחק לא בישרה טובות לאלופה שנכנסה לפיגור של 2:0 בזכות שני שערים יפים של קאני וטריגרוס, אבל הצוללת הצהובה החזירה את בארסה למשחק עם שני שערים עצמיים של גבריאל ומוסאקיו ובדקה ה-83 ליאונל מסי השלים מהפך דרמטי לקטלאנים ששומר אותם עדיין במאבק האליפות. בארסה עלתה למקום השני בעקבות הניצחון הזה ושמרה על מרחק 4 נקודות מאתלטיקו המוליכה, שלושה מחזורים לסיום. ויאריאל איבדה גובה במאבק על הליגה האירופית.

מהלך המשחק:

שחקני בארסה ענדו סרטים שחורים ודקת דומייה נערכה לזכרו של טיטו, שמחר תתקיים הלוויתו. גם שחקני ויאריאל כיבדו את זכרו של וילאנובה כשלבשו לפני המשחק חולצות שחורות שהוקדשו למאמן העבר. סרחיו בוסקטס לא עמד בהתרגשות שלו והזיל דמעה לפני פתיחת ההתמודדות.

מרסליניו מאמן ויאריאל נאלץ לבצע חילוף מוקדם כבר אחרי 14 דקות אחרי שז'רמי פברה הצרפתי נפצע והכניס במקומו את ג'ונתן פריירה. ליאונל מסי היה הראשון שסיכן את שער ויאריאל עם מצד טוב מתוך הרחבה, אבל סרחיו הדף את הבעיטה החלשה שלו. כעבור חצי שעה ויאריאל הגיעה לאיום ממשי ראשון, אבל ג'ובאני דוס סנטוס פספס בסנטימטרים כדור רוחב מצד שמאל.

מתאו מוסאקיו שחקן ויאריאל. רויטרס
שער עצמי אומלל. מוסאקיו מתוסכל/רויטרס

בדקה ה-35 ויאריאל איבדה שחקן נוסף בשל פציעה ותואמס פינה הפעם פינה את מקומו לחאבייר אקינו. בדקה ה-44 ויאריאל פספסה מצב אדיר לעלות ליתרון. ג'ובאני דוס סנטוס המצוין פרץ מצד שמאל ושלח כדור רוחב לחאבייר אקינו המחליף שהפציץ מול שער חשוף, אבל ברטרה הציל מהקו.

דקה בלבד חלפה עד שוויאריאל עלתה ליתרון מוצדק. ג'ונתן פריירה הכניס כדור עומק נהדר לקאני שנותר בלתי מכוסה ובנגיעה המשיך לפינה של פינטו. 0:1 לוויאריאל במחצית.

אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה מול ברונו סוריאנו שחקן ויאריאל. AP
איזה קאמבק מדהים. אינייסטה מול סוריאנו/AP

פתיחת המחצית השנייה הייתה שייכת לברצלונה ולליאונל מסי שבחן פעמיים את סרחיו אבל בדקה ה-55 הגיע השני השני של ויאריאל ואיזה שער מדהים זה היה. אקינו המחליף הרים כדור מצד שמאל ומנואל טריגרוס הגיע בתזמון מצוין ומטווח של 14 מטרים נגח כדור אדיר לפינה של פינטו ההמום. 0:2 לוויאריאל, ברצלונה בדרך להפסד נוסף, התואר מתרחק.

בדקה ה-65 הצליחה ברצלונה לחזור למשחק עם שער מצמק. דני אלבס קיבל כדור בצד ימין אחרי רצף של חילופי מסירות של שחקני בארסה ושלח רוחב חזק שפגע בגבריאל הבלם ומשם חדר לרשת. 1:2 לוויאריאל. בדקה ה-78 ברצלונה חזרה למשחק עם עוד שער עצמי של ויאריאל! דני אלבס שוב היה זה שעשה צרות והרים כדור מצד ימין ופאבלו מוסאקיו נגח לרשת שלו. 2:2 דרמטי בוולנסיה.

שתי דקות בלבד עברו ובארסה כמעט השלימה מהפך ענק. הפעם זה היה ליאונל מסי שבעט נפלא לחיבורים אבל שוער ויאריאל הוציא מהחיבורים. בדקה ה-83 הושלם המהפך הבאמת בלתי צפוי ומרשים של הקטלאנים בסיומה של התקפה נפלאה. סרחיו בוסקטס הכניס כדור עומק מתוחכם לפברגאס שהמשיך עם הראש לליאונל מסי שנותר בלתי מכוסה ומקרוב בעט פנימה. 2:3 לברצלונה. מסי הקדיש את השער לטיטו וילאנובה והוליך את בארסה לניצחון מרשים במדרגאל.

אנדר הררה חוגג עם שחקני בילבאו. רויטרס
בדרך לליגת האלופות. בילבאו חוגגת מול סביליה/רויטרס

אתלטיק בילבאו - סביליה 1:3

ניצחון גדול לבילבאו שמבטיח לה כמעט באופן סופי את המקום הרביעי והכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. סביליה הגיעה למשחק הזה בכושר נהדר אחרי חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות כשהיא רחוקה רק שלוש נקודות מבילבאו, אבל הבאסקים לא לקחו שבויים ועלו ליתרון כבר אחרי חמש דקות. מרקל סוסאטה היה זה שכבש שער נדיר מאוד בכדור קרן שסובב ישירות לתוך הפינה של בטו ההמום. בדקה ה-53 הכפילה בילבאו את היתרון בזכות שער נאה של איקר מוניאין. איראולה המגן הימני הרים כדור מהאגף ומוניאין הגיע ראשון ומהאוויר בעט בימין לרשת.

בדקה ה-72 הורחק דייגו פיגיראס מסביליה בצהוב שני ודקה לאחר מכן בילבאו כבשה את השלישי עם נגיחה של אנדר הררה אחרי עוד הרמה מדויקת של איראולה. למרות הפיגור המספרי הצליח קווין גמיירו לצמק לאורחים, אך לא יותר מכך. הבאסקים הגדילו את הפער מסביליה לשש נקודות במקום הרביעי כשנותרו תשע נקודות בלבד בקופה. האנדלוסים ישחקו ככל הנראה גם בעונה הבאה בליגה האירופית יחד עם ריאל סוסיאדד.

אספניול - אלמריה 2:1
לאספניול: כריסטיאן סטואני (42). לאלמריה: פראן ואסקס (69), סוסו (72)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully