וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 נקודות לכספי, מקל לא שותף, 120:123 דרמטי לדאלאס על יוסטון

הדרבי הישראלי השני בתולדות ה-NBA לא התממש: הפורוורד של יוסטון היה מצוין עם 100 אחוז מהשדה, הרכז של דאלאס נותר על הספסל לכל אורך המשחק, בפעם הראשונה העונה. המאבריקס, עם 37 של אליס ו-35 של נוביצקי, סגרו פיגור 18 וביצעו מהפך בשניות הסיום. 33 להווארד

הדרבי השני בתולדות ה-NBA נערך הלילה (בין רביעי לחמישי), או שלא ממש. בכל מקרה, זה היה חתיכת דרבי לפנתאון. עומרי כספי סיים עם 11 נקודות ב-100 אחוזים מהשדה, אבל גל מקל, לראשונה העונה, לא שותף כלל, כאשר הוא רואה את חוסה קלדרון ושיין לארקין מאיישים את עמדת הרכז לכל אורך המשחק. המפגש עצמו, בו אירחה הפעם דאלאס את יוסטון, הסתיים ב-120:123 דרמטי ביותר למאבריקס, שמחקו פיגור של 18 נקודות עם מהפך ממש בשניות האחרונות וגמלו לרוקטס על ההפסד ביוסטון לפני כשלושה שבועות.

דירק נוביצקי דאלאס מאבריקס. Ronald Martinez, GettyImages
ערב פרוע בטקסס. נוביצקי הוביל קאמבק אדיר/GettyImages, Ronald Martinez

המשחק נפתח בקצב מסחרר בצורה קיצונית. דאנק של טרנס ג'ונס העלה את הרוקטס ל-20 נקודות אחרי ארבע דקות בלבד של כדורסל, מול 12 של דאלאס, כאשר בשלב זה גם לג'ונס וגם לדירק נוביצקי כבר היו תשע נקודות.

יוסטון הצליחה לשמור על פער מסוים ו-3:55 לסיום הרבע הראשון נשלח לראשונה עומרי כספי לפרקט. הישראלי מיד חטף כדור לדחואן בלייר והריץ מתפרצת, אותה סיים צ'נדלר פרסונס בסל ועבירה נהדרים. כספי המשיך להראות טוב בהגנה ובעיקר, בהתקפה. זה התחיל עם חדירה נהדרת מצד שמאל, נמשך עם עוד כניסה חזקה לסל והסתיים עם שלשת באזר מאסיסט של ג'יימס הארדן, שקבעה שבע נקודות אישיות עבור כספי (שגם צבר את העבירה הראשונה שלו, אבל הצליח להתמודד היטב עם נוביצקי) ו-29:40 לאורחים בתום הרבע הראשון. מנגד, מקל נותר על הספסל וראה איך שיין לארקין תופר שלשה יפה.

גם המנוחה שבין הרבעים לא עצרה את המומנטום של כספי, שעם עוד מהלך מצוין הטעה פעמיים את נוביצקי ושם לו שתיים על הראש בפייד-אווי מחצי מרחק. מן העבר השני הוא גם עצר את הגרמני וקטף שני ריבאונדים, אבל בסופו של דבר נוביצקי השיג עליו סל ועבירה. כספי ירד לספסל אחרי שלוש דקות ברבע השני, בעוד לארקין ממשיך לצבור נקודות בקצב מהיר.

יוסטון אומנם נרגעה מעט ודאלאס הצליחה לצמק את ההפרש, אבל לקראת המחצית הרוקטס התעוררו מחדש ואסיסט מאחורי הגב של פרסונס סידר להארדן דאנק עוצמתי במתפרצת. כל קאמבק של דאלאס נבלם, הווארד המשיך להטביע על הראש של המאבריקס והמחצית הסתיימה ב-61:68 ליוסטון, כאשר פרסונס צובר כבר 18 נקודות.

עומרי כספי שחקן יוסטון רוקטס. AP
משחק אישי מצוין, אכזבה קבוצתית. כספי/AP

אם דאלאס קיוותה שהמחצית השנייה תתנהל בצורה שונה, היא התבדתה. קרוס אובר קטלני של הארדן על שון מריון ועוד סל של הווארד, שעלה ל-11 מ-11 מהשדה (!), קבעו 68:84 באמצע הרבע, לפני שכספי שב לפרקט. מהר מאוד הישראלי, עם עוד ג'אמפ מוצלח, עלה לדאבל פיגרס, האורחים הגיעו עד 75:93 וסיימו את הרבע ב-87:101.

הרבע האחרון נפתח עם קאמבק של המאבס, כאשר אסיסט של לארקין לנוביצקי הוריד את הפער לשמונה בלבד, תשע דקות לסיום. קווין מקהייל הזעיק פסק זמן, אבל זה ממש לא עזר. מונטה אליס המשיך להשתולל והקאמבק הגיע לשיאו, 101:104 בלבד ליוסטון, 6:49 לסיום. אחרי עוד טיים אאוט, כספי ירד לספסל ויוסטון סופסוף התעוררה ושלשות של פטריק בוורלי וג'יימס הארדן קטעו את המומנטום של המאבריקס.

הדרמה נמשכה ו-80 שניות לסיום נוביצקי חטף להווארד, מריון סיים בדאנק וזה רק 118:119 לאורחים. עוד שלשה גדולה של מריון קבעה מהפך ויוסטון איבדה את הראש. תשע שניות לסיום, הארדן קיבל צ'אנס להשוות, אבל קלע רק אחת מהקו. מן העבר השני, קלדרון עמד בלחץ ועם שתי קליעות עונשין מוצלחות העלה את דאלאס ל-120:123, 6.7 לסיום. כספי חזר למגרש לכדור האחרון, יחד עם כל קלעי השלשות האפשריים של יוסטון. הכדור הלך להארדן שזרק איירבול, כספי הוריד ריבאונד לבוורלי, שלא הצליח לזרוק וזה נגמר בניצחון ענק לדאלאס.

כספי סיים 15 דקות עם 11 נקודות ב-100 אחוז מהשדה (4 מ-4 לשתיים, 1 מ-1 לשלוש), הוא הוסיף חטיפה, שלושה ריבאונדים ואיבוד. הווארד הוביל את יוסטון עם 33 נקודות ו-11 ריבאונדים, פרסונס סיים עם 21 נקודות ו-11 אסיסטים, הארדן עם 23 נקודות ושמונה אסיסטים.

בדאלאס, זו הייתה הצגה של שניים: מונטה אליס, שקלע 37 נקודות (13 מ-18 מהשדה, 9 מ-12 מהקו) וחילק שמונה אסיסטים ונוביצקי, שצלף 35 אישיות והוריד שבעה ריבאונדים. מריון וקלדרון הוסיפו 13 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully