וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה הגזענית של ההתאחדות הצרפתית

המנהל המקצועי הושעה אחרי שהחליט על מכסה של בני מהגרים שיוכלו ללמוד באקדמיות של ההתאחדות. גם בלאן במסתבכים

צרפת סוערת בימים האחרונים אחרי השעייתו אתמול של המנהל הספורטיבי של ההתאחדות לכדורגל המקומית, פרנסואה בלקוואר, זאת בעקבות הגילוי על כך שהונהגה מכסה לפיה באקדמיות הכדורגל של ההתאחדות לא יהיו יותר מ-30 אחוזים של בני מהגרים מיבשת אפריקה. שר הספורט של צרפת, שנטאל ז'ואנו הודיע שבלקוואר הושעה בצורה מיידית אחרי חקירה פנימית.

תוצאות החקירה החלו לדלוף ביום חמישי ואז התבהרה התמונה לפיה בלקוואר הציע הגבלה על כמות החניכים הלא-לבנים. אמש (שבת) נחשף גם שבלקוואר ניהל דיונים עם מאמן הנבחרת הבוגרת לורן בלאן, מאמן הנבחרת הצעירה אריק מומבארטס ומאמן נבחרת הנוער פרנסיס סמרקי, ובהם הם שוחחו על המקרים בהם שחקנים צעירים מטופחים על ידי האקדמיות של ההתאחדות, אבל לבסוף בוחרים לשחק בנבחרות של המדינות מהן הגיעו הוריהם.

חשוב לציין ש-26 מ-30 השחקנים באחד מהמחזורים האחרונים של האקדמייה המפורסמת בקליירפונטיין בחרו לייצג מדינות אחרות שהן אינן צרפת. "זה לא מדהים? בנינו תכניות ומתקנים ושירתנו נבחרות אחרות", אמר מאמן הנבחרת הצעירה, אריק מומבארטס.

בלקוואר התראיין לרדיו וניסה להסביר: "אני לא יכול להגיב על הדברים הללו, אבל צריך לשים אותם בהקשר הנכון. התייחסנו לעובדה לפיה יש יותר מדי שחקנים עם אזרחות כפולה... צריך לשלוט בבחירת השחקנים לאקדמיות כי חלק מהם עשוים לעזוב אותנו יותר מאוחר".

גם בלאן, שהיה קפטן הנבחרת המפורסמת שזכתה במונדיאל 1998 ושהתגאתה בכור ההיתוך שלה בין לבנים, שחורים וערבים צרפתים, הסתבך. בתחילה המאמן הלאומי הכחיש את הכל ללא יוצא מן הכלל, אבל אתמול כבר הודה שהיו דברים, אלא ש"הם הוצאו מהקשרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully