וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי איוניר: "אני לא יוצא מהבית כי אני מתבייש"

מאמן מכבי ת"א חזר מקנדה מפגישות עם גולדהאר עם הסברים ומסקנות מהתקופה הרעה: "נבנה את הקבוצה ל-10 או 20 שנה"

קובי אליהו

וידאו באדיבות ספורט5

עם 0 מ-9 נקודות בשלושת המחזורים האחרונים, מכבי תל אביב מאוד מקווה שבסוף השבוע הקרוב יהיו לה כמה רגעים של נחת. הצהובים יתארחו ביום שבת אצל מכבי פתח תקוה, ואחרי שובו של מוטי איוניר מקנדה מפגישה עם הבעלים מיטש גולדהאר, מקווים במועדון הצהוב שיחול אולי שינוי בגישה של השחקנים.

לפני האימון נכנסו 10 מאוהדי הקבוצה לחדר ההלבשה בכדי להביע את תמיכתם בשחקנים. נציגי האוהדים אמרו לשחקנים: "אנחנו אתכם בכל מצב, נעודד אתכם ונעמוד מאחוריכם גם עכשיו. אנחנו מבקשים שתתנו את הכל במשחק בשבת". אבי סטרול דיבר בשם השחקנים, הודה לאוהדים על התמיכה והבטיח שהשחקנים יעשו הכל בכדי שהאוהדים יחזרו לחייך.

היום (חמישי) נערכה מסיבת העיתונאים המסורתית בהשתתפות המאמן, שהתייחס בין השאר לביקורות הקשות שחטפה הקבוצה בשבוע האחרון כמו גם להיערכות שלו בעקבות הפגישה עם הבעלים הקנדי.

"הדרך של מכבי צריכה להיות הרבה יותר טובה מאיך שהיא נראתה השנה הזו לאורך הרבה משחקים, גם בתקופתי וגם במשחקים שלפני תקופתי", פתח איוניר את הדברים. "אנחנו רוצים שהקבוצה תהיה מאוד נחושה ורוצה, אבל הרבה פעמים השנה מעדנו בקטע הזה".

איוניר המשיך להתייחס לציפיות הרבות ממנו ומהקבוצה, ואמר: "מיטש גולדהאר מצפה שאני אפתור את הבעיות של הקבוצה. הוא אמר שהוא מאוד מאוכזב ממצב הקבוצה והוא מצפה ממני ומהשחקנים שניראה יותר טוב. אני מנסה בכל יום, בכל משחק ובכל שעה למצוא את הפתרונות. אין פה פתרונות קסם. המאמן צריך לגרום לשחקנים לרצות הרבה יותר.

"גם השחקנים נמצאים במערבולת. אי אפשר להגיד שהם לא רוצים או עושים בכוונה. שחקנים כאלה צריכים עזרה מהמאמן ומכל מי שקשור למועדון. זה התפקיד של המאמן וחלק מהשחקנים היותר מנוסים. אני חושב שהדרך הטובה ביותר לצאת מזה זה לשנות את הגישה, להתעסק פחות בדברים לא חשובים ולהתמקד רק בעצירת שרשרת ההפסדים הזו".

איוניר נשאל גם על הגישה של השחקנים, כשלפרקים נראה שאין לו עם מי לשחק, ואמר על כך: "כשאומרים שחלק מהשחקנים לא איכפת ולא רוצים, יכול להיות שאני רואה את זה גם כן. התפקיד של המאמן זה למצוא 14-15 שכן רוצים ואיתם ללכת. מכבי צריכה את השחקנים שרוצים, ואם יש כאלה שלא רוצים, לא נשתמש בהם. אני מנסה להאמין בתוך ליבי שלא יכול להיות שמישהו לא רוצה. לצערי הרב מפעם לפעם יש סימנים לכך. לא נשתמש באלה שלא איכפת להם".

יואב זיו: "לפעמים המאה אחוז שנותנים לא מספיק"

על הביקורות הרבות שמופנות לעבר הקבוצה, אמר איוניר: "אמרתי לשחקנים שאני מציע להם לא להתעסק במה שקורה מסביב. יש בארץ שלושה או ארבעה עיתונים מובילים, אתרי אינטרנט ותחנות רדיו. כל אחד רוצה להתפרנס ולעשות את העבודה שלו, כל אחד מציב את התוכנית לעונה הבאה, כל אחד החתים ושחרר שחקנים. אם השחקנים קמים כל בוקר ומתעסקים בזה, אז יש פה בעיה קשה מאוד. אני הצעתי להם לעלות למגרש, לשחק את הכדורגל הכי טוב, ואז כל מה שנכתב יהיה לא רלוונטי. בכך הם יוכיחו שיש להם מקום במכבי תל אביב".

על המשך המטרות בליגה, הוסיף המאמן: "אנחנו נמצאים כרגע במצב שאנחנו רוצים לעצור את שרשרת ההפסדים האיומה הזו שאנחנו נמצאים בה. אנחנו רוצים להיאבק לפחות על המקום השלישי ולהעביר את זה לשחקנים. כרגע זה מעל הכל". לגבי הגישה שהוא מצפה לראות מהקבוצה שלו, הוא אמר: "לי חסרה רוח של קבוצה, כזו שלא מוותרת ונחושה, כזו שקשה לנצח אותה ומתביישת להפסיד. כשהייתי שחקן, אי אפשר לקחת ממני את העובדה שהייתי שחקן בלתי מתפשר, גם כשהייתי רע וגם כשהייתי טוב. אני רוצה שהקבוצה שאני מאמן תשחק בגישה הזו. לא הוצאתי את הפרצוף שלי מהבית כי אני מתבייש לראות אנשים ברחוב שמסתכלים עליי. אני רוצה שהשחקנים שלי יתביישו לצאת מהבית כשהם מפסידים, וזו הקבוצה שאני רוצה לראות בעונה הבאה".

על הפגישות שלו עם גולדהאר, סיפר איוניר: "התלוותי לגולדהאר אל פגישות העסקים שלו, ובמרווחים דנו בעניינים השוטפים. ראיתי איך מיטש מנהל את האימפריה שהוא בנה בקנדה ואיך הדברים שם עובדים. זה נתן לי להבין איך מכבי תיראה בסופו של התהליך של מי שרכש את הקבוצה. אני יודע מה הוא רוצה ואיך הדברים אצלו מתנהלים. מכבי תל אביב תיראה כך. הסדר, הניהול, הדברים המופתיים, שכל דבר נעשה עם מחשבה מעמיקה עם תוכנית עבודה. הדברים הם לטווח ארוך. מכבי תבנה את עצמה לאורך שנים, איתי או בלעדי. היום צריך לבנות תשתית לעשר או עשרים השנים הבאות. כל עוד אני פה, אני אעשה את הכל כדי שזה יהיה כך".

לקראת המשחק נגד מכבי פתח תקוה, הוסיף המאמן: "אנחנו נופיע עם השחקנים הכי נחושים נגד מכבי פתח תקוה. כמובן שאני חושש מהפסד נוסף. הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה הפסד נוסף, אבל התפקיד שלי כמאמן זה לתת את כל האמונה והביטחון שאפשר להצליח במשחק.

יואב זיו דיבר אף הוא במסיבת העיתונאים, ואמר: "הכל בסדר אצלנו חוץ מהכדורגל. אני בטוח שזה מה שעובר על מי שאוהד את מכבי תל אביב. זה עצוב שנראה שלא איכפת לנו. אני יודע על הרבה שחקנים שנותנים מאה אחוז, אבל זה לא תמיד מספיק. אנחנו במומנטום רע מאוד לאורך תקופה ומה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו זה להיות מאוחדים אחד עם השני ולעצור את הסחף".

עוד הוסיף המגן: "באסיפה שנערכה לא דיברנו רע אחד על השני אלא איך אנחנו עוזרים אחד לשני. אמרנו שדיברנו מספיק וצריך להפוך את זה למשהו מעשי". על הביקורות סביב תפקודו, אמר זיו: "אני פחות מתעסק בתקשורת ופחות קורא, אבל הדברים מגיעים אליי. אני נוטה לא להאמין לכל דבר שכתוב. אני יכול להבטיח שאני אעלה לתת מאה אחוז, אבל לפעמים זה לא מספיק. לפעמים זה עניין מנטלי, וזה קשה להתגבר על זה. כשאנחנו סופגים שער, קשה לנו להתאושש מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully