וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: הפועל תל אביב הפסידה 2:0 לבנפיקה

הפועל ת”א שיחקה מצוין והגיעה למצבים, אך בסוף, כמו תמיד, נכנעה 2:0 לבנפיקה משערים של לואיזאו (21) וקרדוסו (68)

מכבי חיפה החלה את שני הקמפיינים שלה בשלב הבתים של ליגת האלופות בהפסדים למנצ'סטר יונייטד ב-2002/3 ולבאיירן מינכן ב-2009/10, וגם מכבי תל אביב נוצחה על ידי האלופה הגרמנית במחזור הראשון שלה בצ'מפיונס ב-2004/5. הערב (שלישי) הופעת הבכורה של הפועל תל אביב במסגרת בית ב', הסתיימה אף היא בהפסד. הדאבליסטית הישראלית התארחה באצטדיון האור בליסבון, שיחקה טוב והייתה זכאית לפנדל אחד לפחות, אבל בסופו של דבר נוצחה 2:0 על ידי בנפיקה, במשחק שהזכיר מאוד את ההופעות של מכבי חיפה בעונה שעברה - מחמאות ללא תוצאות, הזדמנויות ללא שערים. אולי במחזור השני, כשתארח את ליון בערב שמחת תורה, תוכל הפועל לחגוג נקודות ראשונות במפעל, אך בינתיים הפועל ממשיכה לשמור על המסורת הישראלית.

חלוץ הפועל תל אביב, איתי שכטר. רויטרס
היה זכאי לפנדל אחד לפחות. שכטר/רויטרס

מי שחשב ששחקניו של אלי גוטמן, הפעם במדים לבנים, ישקשקו מהתרגשות בדקות הפתיחה, טעה טעות מרה. הפועל התחילה בצורה טובה והביכה לא אחת את הגנת בנפיקה שכל ארבעת שחקני העורף שלה אוהבים בעיקר לצאת קדימה. גילי ורמוט ואיתי שכטר החליפו אגפים וניצלו את הבלבול בהגנה המקומית, כשבאחד המהלכים ניער שכטר בקלות את לואיזאו ונתפס על ידיו בצורה ברורה. ברורה למי? לכולם מלבד השופט הרוסי אלכסיי ניקולייב, שהחליט לא לשרוק ובחלוף מספר דקות אף שלף לחלוץ הנמרץ כרטיס צהוב לאחר עוד ספק הכשלה.

אלא שדווקא ברגעים בהם האלופה הישראלית התחילה להרגיש בנוח במגרש, הגיע השער מהמקום הצפוי מכל - מצב נייח. קרן איומה של פאבלו איימאר טופלה בצורה טובה על ידי קרלוס מרטינס, הבולט בשורות בנפיקה, שהגביה לרחבה וראה את לואיזאו מניף את רגל ימין ומ-12 מטרים קובר בבעיטת יעף את הכדור ברשת של וינסנט אניימה בדקה ה-21. מכאן המשחק זרם בצורה משוחררת יותר, כששני השוערים, בייחוד אניימה הנפלא, נדרשו לנפק הצלות גדולות שהותירו את התוצאה בעינה עד השריקה למחצית.

הפועל המשיכה להותיר רושם חיובי גם לאחר ההפסקה, כשוורמוט מלהטט ברחבת בנפיקה ורק חוסר דיוק בנגיעה האחרונה מנע ממנו לחגוג שער ראשון. גוטמן לא המתין יותר מדי וביצע רענון בחלק הקדמי עם הכנסתם של טוטו תמוז (על חשבון בן סהר החלש) ויוסי שבחון (במקום רומן רוקי), כשהאלופה הישראלית תוקפת ומשחקת כדורגל במטרה להשיג את השוויון. בנפיקה, לעומת זאת, לא הציגה יכולת מזהירה, מלבד מספר מהלכים נאים של איימאר שהזכירו ימים יפים יותר שלו.

בסיום הניסיון של המארחים שיחק תפקיד, בעיקר הודות למשחק אחראי באותן דקות של הקשר האחורי חאבי גרסיה, שחיפה על ארבעה שחקני הגנה שיוצאים כל העת קדימה. בדקה ה-68 דאבל פס בצד ימין פירק את הגנת הפועל העייפה, ואוסקר קרדוסו הרשית מקרוב (למגינת ליבם של האוהדים הפורטוגלים שהגיבו בשריקות בוז לאקט ההשתקה שלו) וסתם את הגולל על סיכויי הקאמבק, למרות כדור אדיר של תמוז למשקוף לקראת הסיום. אחרי שכר הלימוד הראשוני וההכרה בהבדל בין ליגת האלופות לליגה האירופית, אולי בלומפילד והחזרה למדים האדומים יאירו פנים להפועל תל אביב בעוד כשבועיים.

שחקני הפועל תל אביב, ביבאן פרנסמן, דדי בן דיין, וינסנט אניימה מאוכזבים. AP
אכזבה מהולה באופטימיות. שחקני הפועל/AP

מחצית ראשונה

דקה 6: אחרי דקות ראשונות עם הרבה ביטחון בקרב שחקני הפועל תל אביב, הגיח הבלם דויד לואיז מאחור ובעט מ-20 מטרים החוצה.

דקה 14: איימאר הכניס כדור עומק נפלא לקרדוסו, שניצב בזווית אלכסונית מול אניימה וסחט הצלה מהשוער הניגרי. החמצה גדולה של החלוץ התמיר.

דקה 15: שכטר עבר בקלות את לואיזאו בקצה הרחבה והבלם הברזילאי תפס אותו בצורה ברורה, אך השופט ניקולייב לא שרק. הפועל תל אביב מקופחת.

דקה 19: שכטר שוב ניער בקלות את השומר שלו, הפעם בצד ימין, והוציא כדור רוחב שסהר פספס בסנטימטרים.

דקה 21: גול! איימאר הוציא קרן רעה לעבר מרטינס, שהגביה נהדר לעבר לואיזאו. הבלם לא חיכה והפציץ מהאוויר בסיבוב מ-12 מטרים לרשת של אניימה. שוב המחלה המוכרת - שער ממצב נייח. 0:1 לבנפיקה.

דקה 22: שוב שכטר חדר לרחבה וספק נתפס על ידי קואנטראו, כשהפעם השופט הרוסי החליט לשלוף צהוב לחלוץ הישראלי.

דקה 24: ורמוט העביר כדור רוחב מסוכן מצד שמאל, השוער רוברטו כמעט דחק את הכדור לשערו הוא, אך ברגע האחרון הצליח למנוע שער. הפועל שווה גול.

דקה 27: מרטינס שלח את איימאר במסירת עומק פנטסטית, אבל הארגנטינאי הקטנטן נתקל ביציאה טובה של אניימה.

דקה 32: הרחקה רעה של הגנת הפועל השאירה את גאיטן במצב מצוין, אבל הבעיטה שלו ממרכז הרחבה יצאה החוצה.

דקה 35: אחרי התנגשות של סהר ברחבת בנפיקה עם השוער והבלם המקומיים, הכדור הגיע לבונדר, שירה מ-18 מטרים כדור מסובב ומפתיע אותו רוברטו הדף בקושי.

דקה 39: מרטינס השתלט על כדור על סף הרחבה ובעט כדור חד ושטוח לפינה הימנית של אניימה, ששלח יד ארוכה והדף מצוין לקרן.

דקה 45: איבוד כדור שטותי של דה סילבה איפשר למרטינס, הטוב בשורות בנפיקה עד כה, לצאת קדימה ולבעוט מ-25 מטרים לידיים של אניימה. המחצית הסתיימה ביתרון 0:1 לבנפיקה, כשהפועל תל אביב בהחלט רשאית לחוש מקופחת לפחות על פנדל אחד.

מחצית שנייה

דקה 51: שוב הפועל יוצאת נחושה יותר מחדר ההלבשה. כדור חופשי של זהבי פגע בחומה ויצא לקרן.

דקה 52: התקפה טובה של בנפיקה הסתיימה עם נגיחה של קרדוסו מעל השער.

דקה 55: ורמוט רקד בין ארבעה שחקני בנפיקה, ומ-16 מטרים ניסה להקשית בכדור מתוחכם שחלף מעל השער.

דקה 56: את מה שוורמוט עשה להגנת בנפיקה, איימר עשה בצד השני. הקשר הארגנטינאי השאיר כדור מצוין לקרדוסו, שמשמונה מטרים בעט מעל השער.

דקה 61: מרטינס ירה כדור חופשי שטוח מ-30 מטרים, אניימה קלט.

דקה 68: גול! מרטינס ביצע דאבל פסד עם מקסי פריירה, שהחטיא מול אניימה, אבל קרדוסו היה במקום כדי לכבוש מול שער חשוף ולהשתיק את הקהל המקומי שהגיב בשריקות בוז. 0:2 לבנפיקה, שחקני הפועל נופלים מהרגליים.

דקה 78: אמורים ניצל טעות של דה סילבה ונכנס לרחבה, אבל אניימה היה במקום להדוף את הבעיטה שלו.

דקה 82: ידין ניסה את מזלו מ-20 מטרים והחטיא את המסגרת.

דקה 86: תמוז ביצע סיבוב גדול על גרסיה ומ-16 מטרים שלח כדור אדיר שננעץ במשקוף. זה היה צריך להיות השער הראשון של הפועל תל אביב במפעל.

הרכב בנפיקה: רוברטו, רובן אמורים, לואיזאו, דויד לואיז, פאביו קואנטראו, חאבי גרסיה, ניקולאס גאיטן (מקסי פריירה, 57), קרלוס מרטינס, פאבלו איימאר (איירטון, 71), חאבייר סביולה (סזאר פיישוטו, 87), אוסקר קרדוסו.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דני בונדר, ביוואן פרנסמן (וואליד באדיר, 74), דגלאס דה סילבה, דדי בן דיין, אביחי ידין, רומן רוקי (יוסי שבחון, 61), ערן זהבי, גילי ורמוט, איתי שכטר, בן סהר (טוטו תמוז, 57).

חלוץ בנפיקה, אוסקר קרדוסו, חוגג מול הפועל תל אביב. רויטרס
נתראה בבלומפילד. קרדוסו משתיק את אוהדיו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully