וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאחה ויטוריה ניצחה את מכבי ת"א 81:86

הצהובים הצליחו לחזור מפיגור דו-ספרתי במהלך הרבע האחרון, אבל איבדו את העשתונות ברגעי ההכרעה ונכנעו בסיום

במידה מסוימת, נדמה כאילו כל פעם שמכבי תל אביב חושבת שהיא הגיעה לתהומות חדשים במהלך הקיץ הזה, מגיעה פרשה נוספת ששומטת את הקרקע מתחת למועדון שעדיין מיוחס לו תואר "הקבוצה של המדינה". הערב (חמישי), בצל פרשיית מוני פנאן על שלל סעיפיה ומשמעויותיה, פגשה הקבוצה הצהובה את בספרד את קאחה ויטוריה המקומית במסגרת המחזור השני של היורוליג, במטרה ברורה: לשים את הצרות מאחוריה, ולהתרכז בכדורסל. בין אם זה מה שקרה או לא, בפועל, קיבלנו הערב קרב גדול בין שתי קבוצות עם לא מעט חסרונות, שחיפו עליהן ביתרונות יחסיים מהצד השני. אלא שבסופו של דבר, כנראה שהחסרונות הצהובים גדולים יותר מהיתרונות, לפחות הערב. זה נגמר ב-81:86 לזכות הספרדים, שמשיגים ניצחון בכורה במפעל אחרי ההפסד המאכזב במחזור הראשון לרומא.

כאמור, לא פשוט להתנתק מהמציאות התקשורתית והציבורית ולשים הכל מאחורה לטובת משחק כדורסל. הימים האחרונים של האלופה הישראלית עסקו בהכל מלבד כדורסל, לכן השינוי הערב היה דרסטי, אולי דרסטי מדי - והיווה סוג של מבחן עבור הקבוצה הצהובה, שנאלצת לעמוד בשלל מבחנים שונים ומגוונים בשבועות האחרונים. ההתחלה, על אף יתרון 0:8 מהיר, לא היתה פשוטה. ליאור אליהו, שעבר לויטוריה בקיץ ממכבי תל אביב, הצטרף לטיאגו ספליטר ברבע שני אדיר כדי לעזור לספרדים לעלות ליתרון דו-ספרתי, ולרדת למחצית בפער מבטיח, 44:55.

שם גם הגיע לידי ביטוי החיסרון הגדול ביותר של מכבי תל אביב עד כה, והוא ההגנה בצבע. אלא שאז מכבי חזרה, וחזרה דווקא בעזרת השחקנים שעד כה היו בעיקר מושא לביקורת רבה מצד הקהל והתקשורת. צ'אק איידסון נתן דקות נהדרות, אנדרו ויז'נייבסקי היה יציב כפי שלא היה יציב באף משחק העונה, ומאצ'יי לאמפה מצא את היד מבחוץ פעם אחר פעם כדי לסגור את הפער. אם מוסיפים לאלה את דייויד בלות'נטאל, שקם נהדר מהספסל בדרך לארבע שלשות גדולות ברגעים קריטיים, מקבלים את הקבוצה המגוונת עליה בוודאי פינטז פיני גרשון בחלומות שלו ערב העונה.

עם זאת, מי שלא היה הערב בעניינים הוא אלן אנדרסון, שהציג את משחקו החלש ביותר במועדון עד כה ואף ספג ארבע עבירות מהירות, וכמובן שאסור לשכוח את הגנת הפנים החלשה של הצהובים, שהתפרקה לחלוטין במהלך הרבע השני. ואז, על אף כל השחקנים המדוברים שסוף סוף הופיעו למשחק, ברבע האחרון, כשהמשחק נהיה צמוד וכל התקפה הפכה חשובה וקריטית, שוב היעדר הגו-טו-גאי ברגעים המכריעים הפך אקוטי, ומכבי פשוט לא מצאה את הסל כשבאמת היתה צריכה. בסופו של דבר, פיני גרשון יכול לקחת מספר דברים חיוביים מהמשחק הזה, אלא ששוב, כמו במשחקים קודמים, מצטרפים אל הדברים הללו שלל נקודות לשיפור, שאם במועדון הצהוב לא יצליחו לתקן, ומהר, הבעיות של הצהובים לא יסתיימו בבתי משפט וחקירות.

מהלך המשחק

פיני גרשון העלה בחמישיה את אנדרו ויז'נייבסקי, אלן אנדרסון, צ'אק איידסון, מאצ'יי לאמפה ויניב גרין, כשמנגד פתחה ויטוריה עם פאו ריבאס, קארל אינגליש, פרננדו סן אמטריו, מירזה טלטוביץ' וטיאגו ספליטר. גרין פתח נהדר, עם חמש נקודות רצופות, ושלשה נאה של איידסון מיד לאחר מכן קבעה 0:8 מהיר לצהובים, אחרי דקה וחצי בלבד. המארחים מצאו נקודות ראשונות עם שש רצופות של טיאגו ספליטר המצוין, שמצא גם זמן למסור בהתקפת מעבר לסן אמטריו, שעם סל ועבירה השלים את המהפך הספרדי, בדרך ליתרון 8:9. שתי שלשות רצופות של ויז'נייבסקי עזרו למכבי להשיב לעצמה את היתרון, אלא שויטוריה הלכה פנימה פעם אחר פעם, ושתי דקות לסיום הרבע, כשהצהובים ביתרון 17:19, נכנס ליאור אליהו לפרקט בפעם הראשונה. סל ועבירה של אנדרסון ולאחר מכן שלשה נוספת של איידסון כבר העלו את הצהובים ל-17:25, אלא שחמש נקודות רצופות של הוארטס, כולל שלשה אדירה בשניה האחרונה, קבעו 25:25 בסיום הרבע.

בראד אולסן קם מהספסל ותפר שתי שלשות רצופות כדי לפתוח את הרבע מצוין עבור הספרדים, אלא שפרקינס וויז'נייבסקי, שוב ויז'נייבסקי, דאגו לשמור את מכבי ת"א קרוב קרוב. שתי הקבוצות הפציצו שלשה אחר שלשה, אלא שבדקות הבאות של הרבע התהדקו ההגנות, וארבע דקות למחצית נקודות של אליהו העלו את ויטוריה ליתרון 37:43. אליהו וספליטר המשיכו לחגוג על ההגנה הצהובה, וחדירה של הראשון בצירוף נקודות מהעונשין של השני העלו את ויטוריה ליתרון השיא שלה עד אותו רגע, 39:51. חטיפה של אליהו ודאנק גדול במתפרצת קבעו כבר 41:54, וכל שנותר לאורחת לעשות היה לצמק בעזרת שלשה של לאמפה, ולרדת לחדרי ההלבשה בפיגור 55:44.

לאמפה פתח את הרבע השלישי עם שלשה נוספת, אלא ששלוש דקות מפתיחת הרבע קיבל אלן אנדרסון עבירה רביעית וירד לספסל. שלשה נוספת של לאמפה כבר צימקה ל-60:54, וסל ועבירה של איידסון הוריד ל-63:58. נקודות של ספליטר, מי אם לא הוא, שוב פתחו פער דו-ספרתי לזכות המארחים, אלא שויז'נייבסקי צימק ימעט, וקבע 69:62, שתי דקות לתום הרבע. שתי חסימות רצופות של לאזמה בצירוף שלשה אדירה של בלות'נטאל עזרה למכבי לרדת לסיום הרבע עם פיגור מינימאלי, 69:66.

שלשה נוספת של בלות'נטאל בתחילת הרבע השוותה ל-69:69, ודקה מפתיחת הרבע פרצו אוהדים מקומיים למגרש עם דגל פלסטין, והמשחק נעצר למספר שניות עד שחודש, וחודש, איך לא, עם שלשה נוספת של בלות'נטאל, שהעלתה את מכבי ליתרון ראשון אחרי דקות רבות, 69:72. ויטוריה ניסתה לסגור את היתרון, ושלשה של הוארטס בצירוף נקודות מהקו של ספליטר קבעו 73:73, שש דקות לסיום. הוארטס וריבאס הטיסו את ויטוריה קדימה, והתקפה נוראית של הצהובים בצירוף עבירה חמישית של אנדרסון העלו את הספרדים ל-79:84, דקה ורבע לסיום. מכבי עוד ניסתה לחזור, אך לשווא. זה נגמר ב-81:86 לזכות הבאסקים, שרושמים את ניצחון הבכורה שלהם במפעל. פיני גרשון וחבורתו מסתפקים בתחושת הכמעט הכל כך מאכזבת.

סטטיסטיקה

קלעו לקאחה ויטוריה: טיאגו ספליטר 26 (10 מ-14 ל-2) ו-7 ריבאונדים, מרסליניו הוארטס 16 (3 מ-3 ל-3), ליאור אליהו (7 ריבאונדים) ופרננדו סן אמטריו 12 כל אחד, בראד אולסון ופאו ריבאס 6 כל אחד, סטנקו בארץ' ו-ולדימיר מיקוב 3 כל אחד.

קלעו למכבי תל אביב: מצ'איי לאמפה 18 ו-7 ריבאונדים, צ'אק איידסון 16 ו-4 אסיסטים, דייויד בלות'נטל (4 מ-4 ל-3) ואנדריי ויז'נייבסקי 12 כל אחד, אלן אנדרסון 9, דורון פרקינס 6, יניב גרין 3, סטפון לאזמה ורביב לימונד 2 כל אחד, ד'אור פישר 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully