וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בברצלונה לא מפסיקים לחגוג

אלופת אירופה נחתה בברצלונה והתקבלה באקסטזה. גווארדיולה ושחקניו פיזזו על האוטובוס ברחובות העיר, ומאות האלפים הריעו לאליליהם

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

שחקני ברצלונה חזרו הערב (חמישי) כגיבורים לקטלוניה עם גביע ליגת האלופות, והתקבלו בכבוד הראוי. פפ גווארדיולה ושחקניו, שהפכו לראשונים בספרד שמצליחים להשיג תואר משולש - אליפות ספרד, גביע המלך וגביע ליגת האלופות - נסעו ברחובות ברצלונה באוטובוס פתוח לקול תרועות מאות האלפים שהגיעו להודות לאליליהם.

החגיגה הגדולה נפגמה במעט כשהחלו ההתפרעויות הצפויות באירועים מסוג זה, ועד כה דווחה המשטרה המקומית על 242 פצועים בדרגות חומרה שונות, ועל 119 עצורים על הפרת הסדר הציבורי וגרימת נזק לרכוש. שירותי הרפואה בעיר דיווחו על 23 אנשים שאושפזו בבתי החולים בעיר.

הבוקר יצאו עיתוני ספרד מגדרם נוכח הישגה של ברצלונה, וגם כלי התקשורת המזוהים עם ריאל מדריד לא יכלו שלא להחמיא לקטאלנים. "ברצלונה זכתה בליגת האלופות בעזרת כדורגל גאוני וקבוצתי, שנשען על סולידריות ואמונה בכוח הקבוצה ולא על כישרונו של היחיד", תיאר ה"אס" את ה-0:2 של פפ גווארדיולה וחבורתו על מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות. ה"אס" יצא בכותרת "מלאכים ושדים" ותיאר את ברצלונה כקבוצה שהורגת ברכות, תוך הפגנת כדורגל עילאי.

"האימפריה שכבשה הכל", זו הייתה הכותרת על שער "מארקה", יחד עם תמונה של שחקני ברצלונה מניפים את הגביע. "מארקה" לא חסך שבחים משחקני ברצלונה על יכולתם מול היריבה האנגלית. העיתון הכתיר את אנדרס אינייסה כאיש החשוב ביותר של ברצלונה בזירה האירופית, וכגיבור המרכזי שלה העונה, כשהוא מזכיר את שער השוויון הדרמטי של הקשר בחצי הגמר נגד צ'לסי. "הנוכחות שלו במרכז המגרש, לצד צ'אבי, היא המפתח להצלחת ברצלונה ונבחרת ספרד", סיכם "מארקה". "אין מילים לתאר את השמחה", אמר אינייסטה עצמו, "המגע שלנו היה מושלם, והפך את העונה למדהימה".

באתר העיתון הקטאלני "אל מונדו דפורטיבו" הוזמנו הגולשים לברך את בארסה, וקבעו שאטו ואינייסטה הם גיבורי המשחק. "רגל הזהב של אטו הצליחה להכניע את ואן דר סאר", נכתב בעיתון, ואינייסטה הוכתר למצטיין, אחרי ש"קבע את הקצב, שבר את הלחץ של יונייטד וידע גם לבשל לאטו את השער הראשון במשחק".

"יש אלוהים בשמיים", צהל כובש השער הראשון לזכות ברצלונה, סמואל אטו. הקמרוני הגיע לגמר בכושר קצת פחות טוב, אבל ידע להיות חד בריבת מנצ'סטר ולסיים מבצע אישי יפה בשער לרשתו של אדווין ואן דר סאר. "לא ניצלתי את ההזדמנויות שלי במשחקים האחרונים, אבל בגמר עשיתי את זה. אני כל כך שמח, שאני לא יודע איך לחגוג".

במשך העונה רבים טענו כי השוער ויקטור ואלדז הוא החוליה החלשה בברצלונה. אמש ואלדז לא עבד קשה מדי, אך היה שם כשהיה צריך אותו. "הליגה הספרדית וליגת האלופות הם שני טורנירים שונים לגמרי", אמר השוער ל"אס", "היום עשינו היסטוריה כשזכינו בכל התארים. קטאלוניה יכולה להיות גאה בקבוצה, השגנו הרבה מאוד השנה".

הקפטן קרלס פויול הודה כי עשר הדקות הראשונות של המשחק, בהן יונייטד איימה שוב ושוב על שער בארסה, היו מפחידות, אבל ההמשך היה הרבה יותר מעודד. "זו עונה היסטורית", סיכם.

רוני כבר הכתיר את אינייסטה

עיתוני הבוקר באנגליה, איך לא, יוצאים נגד השדים האדומים כש"הסאן" מצטט את כריסטיאנו רונאלדו, שאומר כי הטקטיקה של אלכס פרגוסון כשלה. "לא שיחקנו טוב. הטקטיקה לא הייתה טובה והכל הלך לנו רע. היינו במשחק רק בעשר הדקות הראשונות ומאז לא מצאנו את עצמינו". בטלגרף צוטט ווין רוני כאומר שאנדרס אינייסטה השחקן הטוב בעולם וראוי לזכות בכדור הזהב.

גם מאמרי המערכת בצהובון השחיזו את הציפורניים כנגד המאמן הוותיק. "נמאס מהפלופים של פרגי" נכתב כשסטיבן הווארד מסביר שהפעם ליונייטד לא הייתה שום דרך מילוט בגלל השמרנות של מאמנה. גם בגארדיאן החמיאו לברצלונה כשבמאמר שנכתב שם נרשם ש"ההרס של יונייטד מראה שברצלונה הזו שייכת לגדולות ביותר ובטח יותר טובה מאותה קבוצה של קרויף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully