וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאריסה לא תגיע לישראל

5.1.2009 / 19:28

הקבוצה היוונית הודיעה רשמית כי לא תשחק מול הפועל ירושלים עקב המצב הביטחוני, ומאחר שתוכל לנחות בישראל רק כשלוש שעות לפני המשחק

אחרי לא מעט שינויים וספקולציות, לאריסה היוונית הודיעה הערב (שני) באתרה הרשמי, כי מסרה לפיב"א שאינה יכולה להגיע למשחק היורוצ'אלנג' מול הפועל ירושלים בשל המצב הביטחוני ולא תסכן את שחקניה.

לאחר קבלת ההודעה מפיב"א, כי המשחק ייערך בישראל, בדקה הקבוצה את האפשרות להגיע לישראל ולטענתה רק בשעה 16:00 אחר הצהריים ביום רביעי היא תוכל לנחות בנתב"ג, ומאחר שהמשחק יתקיים ב-19:10 לא יתאפשר לה להופיע. לאריסה הודיעה כי הבעיות הטכניות ימנעו ממנה להגיע, וביקשה לדחות את המשחק בהתאם לזאת.

דובר לאריסה מסר עוד לפני כן את הסיבה האמיתית לאי ההגעה: "אנחנו מפחדים להגיע לישראל. יש שם הפצצות בכל מקום, בעיקר באיזור עזה, ועם החמאס אי אפשר לדעת כלום".

בצהריים עוד הייתה אופטימיות זהירה

אחר הצהרים (שני) הגיע לאיגוד הכדורסל פקס עם האישור הרשמי מטעם פיב"א לכך שהמשחק בין הפועל ירושלים ללאריסה במסגרת היורוצ'לאנג' ייערך בישראל. באיגוד מיהרו לעדכן את ראשי הפועל ירושלים, הנמצאים בשלבים מתקדמים של הכנות למשחק. כמו כן, עודכן איגוד הכדורסל היווני בעניין, שהעביר את ההחלטה ללאריסה.

במכתב הרשמי של פיב"א, עליו היה חתום המזכ"ל זנולין, נכתב: "המשחק בין הפועל ירושלים ללאריסה ייערך ב-7 בינואר בירושלים, בהתאם לתכנית המקורית. ההחלטה ניתנה על סמך הדו"ח של האחראי על הביטחון בפיב"א, בשיתוף עם גופי ספורט ופוליטיקה נוספים. איגוד הכדורסל בישראל והפועל 'מגדל' ירושלים, נתנו את כל הבטוחות לגבי ביטחון כל המשתתפים במשחק האמור".

מאמן לאריסה, ג'ורג'יו ברסוקאס אמר לוואלה! ספורט: "טרם התקבלה החלטה סופית של ההנהלה שלנו. אני מניח שעד הלילה נחליט אם אנחנו נוסעים או לא". בראיון לתקשורת היוונית הוסיף המאמן: "אנחנו לא אשמים שיש מלחמה. מבחינתנו, ירושלים מסוכנת מתל אביב ולכן אני לא מתייחס לעובדה שאולימפיאקוס נוסעת לשם. בישראל מפחדים מחרם שיתחיל אם אנחנו לא נגיע, אבל זה לא יגרום לנו להפסיק לפחד".

מהפועל ירושלים נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים שפיב"א החליטה על קיום המשחק כמתוכנן. הפועל ירושלים תעשה ככל יכולתה כדי להבטיח את בטחונה של לאריסה, בעת שהייתה בארץ".

כזכור, הודיעה הקבוצה היוונית כי אין בכוונתה להגיע לישראל בשל המצב הבטחוני בדרום הארץ, וביקשה לדחות את המשחק. מאז ההודעה פעלו בקבוצה ובאיגוד על מנת להפעיל לחצים על פיב"א לא לשנות את מועד המשחק, ואף משרד החוץ פעל בנושא מול משרד החוץ היווני, אך כל המאמצים הללו לא הועילו לדעת הקבוצה היוונית, שהודיעה קודם ההחלטה שאין בכוונתה להופיע.

ההחלטה של פיב"א לאשר את מועד המשחק לא מהווה הפתעה, לאחר שכבר אמש אישרה את שינוי שעת המשחק ועוד קודם לכן שלחה הודעה לשופטי המשחק שעליהם להתייצב בירושלים כבר ביום שלישי. העובדה שפעלה לטובת ירושלים, היא שעד כה לא הוטל כל אזהרת מסע לישראל מצד האיחוד האירופי, צעד שהיה מחייב את פיב"א לשקול מחדש את העתקת המשחק או דחייתו. על מנת למנוע שינוי בדעה של ראשי הארגון, גם אתמול בשעות המאוחרות של הלילה, יצרו גורמים באיגוד הכדורסל קשר עם מקביליהם בפיב"א.

עדכון ראשון: 5/1 9:47
עדכון אחרון: 5/1 19:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully