וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרבאחוסה: "באים לשכוח את העבר"

פורוורד ספרד רוצה מדליית זהב ראשונה ביורובאסקט בניסיון השביעי. וליצ'קוביץ': "ממשיכים את העבר הגדול של סרביה"

אחרי כמעט שבועיים של משחקים צמודים, דרמות בלתי פוסקות ולא מעט כוכבים שהתבלטו עלו אמש (שבת) ספרד וסרביה לגמר היורובאסקט שיערך הערב. מי שעשתה את הדרך לגמר בצורה הקשה ביותר היא סרביה, שהייתה צריכה שלשה 10 שניות לסיום ממילוש תיאודוסיץ' כדי לכפות הארכה על סלובניה, ומשם הדרך לניצחון 92:96 ולגמר הייתה סלולה. לסרביה יהיה זה גמר ראשון מאז התפרקה יוגוסלביה, שזכתה באליפות אירופה בשנת 2001.

"קלענו כמה סלים מכריעים, ועבדנו מאוד קשה ברגעים המכריעים", אמר לאחר המשחק נוביצה וליצ'קוביץ', "המחצית הראשונה הייתה נוראית בשבילנו, במחצית השנייה שיפרנו את ההגנה שלנו. זה ניצחון גדול עבור סרביה, בשביל הדור החדש של השחקנים. אנחנו ממשיכים את העבר הגדול של המדינה. יש לנו אנרגיה גדולה, אנחנו לא עייפים. נהיה מוכנים לגמר".

מי שבלט בשורות סרביה היה מילוש תיאודוסיץ' שקלע 32 נקודות. וליצ'קוביץ' פירגן לחברו לקבוצה: "אמרתי אתמול לעיתונאים שמילוש הוא אחד מהרכזים המובילים באירופה. יש לו קליעה מדהימה, הוא יודע לעשות הכל. אמנם ספרד משחקת יותר טוב מהמשחקים הראשונים, ששם ניצחנו אותם, אבל אנחנו נהיה מוכנים".

סלובניה, שרשמה טורניר נפלא מסיימת אותו בטעם רע, עם הפסד אכזרי לסרבים, לאחר שליטה סלובנית לאורך כל המשחק. מי שנתן את הופעת חייו היה דומן לורבק, אחיו של כוכב הנבחרת ארזם, שקלע 22 נקודות, "אנחנו היינו יותר מדי עייפים אחרי אתמול, והיום הפסדנו בהארכה. אנחנו עצובים, אבל מחר זה משחק חדש, אנחנו נשחק על המקום השלישי בכל הכוח", אמר לורבק אחרי המשחק, "היה לנו את ההזדמנויות שלנו, אבל עשינו דברים טיפשיים, אבל זה הכדורסל. אני לא מופתע שהגענו עד לפה, תיכננו להביא מדליה לסלובניה, ומחר זה הצ'אנס שלנו".

גרבאחוסה: "לפני שבוע היה קשה לראות איך נגיע עד הגמר"

בחצי הגמר הראשון שנערך התעללה ספרד בנבחרת יוון, וניצחה אותה בקלות 64:82. השחקנים של סרג'יו סקריולו יגיעו למעמד הגמר עם לחץ גדול על הכתפיים וידיעה שהם הפייבוריטים הגדולים לקראת הגמר. ספרד מעולם לא זכתה באליפות אירופה, למרות שהגיעה שש פעמים למעמד הגמר והפסידה בכל ההזדמנויות. הפעם האחרונה שספרד הפסידה הייתה ב-2007, לעיני הקהל הביתי במדריד, אז חגגו על הפרקט דיוויד בלאט ונבחרת רוסיה.

"לפני שבוע כשהתחלנו את שלב הבתים השני, היה קשה לראות איך נגיע עד הגמר", אמר אחרי המשחק חורחה גרבאחוסה הותיק, "הגענו ממצב קשה, וכרגע אנחנו במצב מושלם. אנחנו יודעים שסרביה קבוצה טובה, והולך להיות גמר קשה מאוד. ידענו שאם אנחנו רוצים לנצח כל משחק, נצטרך לנצח את המשחקים בהגנה, וזה מה שעשינו. אמנם שיחקנו התקפה לא הכי טובה שלנו היום, אבל כל עוד נשחק את ההגנה שלנו אף אחד לא יוכל לנצח אותנו".

כאמור, ספרד תנסה לזכות לראשונה ביורובאסקט, ובנוסף להתגבר על הסרבים שניצחו אותם במשחק הראשון באליפות 66:57, כשפאו גאסול רושם את המשחק הגרוע ביותר שלו עד כה באליפות עם 9 נקודות, "אנחנו באים לנצח את הגמר הזה, ולשכוח את העבר", אמר על הגמר הצפוי גרבאחוסה, "אנחנו שכחנו את המשחק מול סרביה, הרבה דברים קרו מאז. אנחנו מאמנים בעצמינו".

ביוון לא לקחו יותר מדי קשה את ההפסד. הנבחרת של יונאס קזלאוסקס הגיעה כאנדרדוג גדול עוד לרבע הגמר, ויכולה מחר לצאת עם מדליית הארד, "נלחמנו, ונאבקנו, אבל ספרד היא קבוצה מדהימה", אמר אחרי המשחק הגארד הצעיר ניק קאלייטס שרשם הופעה מכובדת בחצי הגמר, "באנו עייפים אחרי הניצחון על טורקיה, וניסינו הכל אבל ספרד מדהימים. הם טובים בפנים עם האחים גאסול, ומבחוץ יש להם קלעים ברמה הכי גבוהה כמו רודי פרננדז וחואן קרלוס נבארו. ההגנה שלהם גמרה אותנו, לא היה לנו סיכוי. אנחנו נאבק על המדלייה מול סלובניה. נרים את הראש וניתן הכל מחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully