וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם שומאכר לא היה חובש קסדה, הוא היה מת"

הגרמני ממשיך להיאבק על חייו, הרופאים הסבירו את חומרת הפציעה. יריביו למסלול צייצו: "קדימה מיכאל, עוד ניצחון אחד"

עריכת וידאו: יאיר דניאל

מצבו של מיכאל שומאכר מוסיף להיות קריטי והוא נלחם על חייו בבית החולים בעיר גרנובל שבצרפת. נהג המירוצים האגדי נפצע אתמול (ראשון) בצורה קשה בראשו במהלך תאונת סקי. הוא הובהל במהירות לטיפול רפואי והאבחנה הראשונה הייתה שהוא סובל מזעזוע מוח, אבל מאוחר יותר חלה הרעה במצבו. הוא סבל מדימום פנימי בראשו ונכנס לתרדמת.

היום סמוך לשעה 12:00 בצהריים כונסה מסיבת עיתונאים מיוחדת בה דובר בית החולים ואחד מהרופאים עדכנו בנוגע למצבו של נהג המירוצים לשעבר. "הוא עדיין במצב קריטי. הוא נלחם על חייו אחרי פגיעה מאוד קשה. אם הוא לא היה חובש קסדה, הוא לא היה פה היום", הם הסבירו, "כרגע אנחנו לא יכולים לומר במדויק מה מצבו ובלתי אפשרי לדבר על נזקים אפשריים, אלא רק על הטיפול שהוא מקבל. מאוד מוקדם לבצע השערות בנוגע לעתיד. אנחנו לא מתכוונים לבצע ניתוח שני - אנחנו לא מרגישים שזה הכרחי כרגע.

פרופסור ז'ראר סאילאן, מנתח בכיר וחבר אישי של שומאכר, שניתח את הגרמני אחרי שזה שבר את רגלו במירוץ סילברסטון ב-1999, הגיע במהירות מפריס כדי לטפל בגרמני בן ה-44. בני משפחתו; אשתו קורינה, בנו מיק ובתו ג'ינה-מארי, שוהים לצד מיטתו.

בית החולים בגרנובל, שם מאושפז נהג המירוצים מיכאל שומאכר. AP
מתפללים לשלומו. אוהד של קבוצת פרארי מחוץ לבית החולים בגרנובל/AP

מומחים הסבירו הלילה ש-48 השעות שאחרי התאונה תהיינה המפתח בנוגע למצבו של שומאכר. "24 עד 48 השעות הראשונות הן קריטיות בנוגע לפגיעות מוחיות", הסבירו, "רופאים לא מבצעים תחזיות בשלב הזה כי בשעות הללו מצבו של החולה יכול להשתנות באופן דרמטי. טיפול שיכול להציל חיים של אחד, עשוי שלא להספיק אצל אחר. ב-48 השעות הראשונות אחרי הפגיעה, הפציינט נמצא בסכנה של נפיחות במוח - דבר שעלול להוביל לפגיעה תמידית או למוות. אם הנפיחות נמצאת תחת שליטה בשבועיים הראשונים, לחולה יש סיכוי טוב יותר להחלים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בינתיים ספורטאים ומפורסמים מכל רחבי העולם שלחו ברכות החלמה ובו באותו זמן הביעו זעזוע עמוק מהתאונה הקשה. פליפה מאסה, שפציעה שלו ב-2009 הביאה לחזרתו של שומאכר מפרישה, פרסם תמונה של שניהם ביחד באינסטרגם וכתב: "אני מתפלל לאלוהים שיגונן עלייך אחי! אני מקווה שתחלים במהרה, שאלוהים יברך אותך מיכאל!".

מרטין בראנדל הבריטי, שהיה חברו של שומאכר לקבוצת בנטון בשנים 1992-1993, צייץ בצהריים: "בואו נקווה שתאונת הסקי של מיכאל שומאכר לא קשה ושהוא יהיה בסדר". אחרי ההידרדרות, בראנדל צייץ: "קדימה מיכאל, תן לנו טעימה מאחד מאותם מירוצים שניצחת. אתה יכול לעשות את זה".

הנהג האגדי מריו אנדרטי הוסיף: "אהיה אסיר תודה לשמוע חדשות חיוביות על מיכאל שומאכר. אני חרד כמו כולם ומקווה שהתפילות שלי ייענו".

גם נהגי המירוצים, מקס צ'יטלון, ז'ול ביאנצ'י רומאן גרוסז'אן, הייקי קובליינן ורבים אחרים, מיהרו להשתמש ברשתות החברתיות כדי לשלוח לקולגה לשעבר איחולי החלמה.

מיכאל שומאכר, נהג מירוצים לשעבר. רויטרס
עולם הפורמולה 1 נעמד דום. שומאכר/רויטרס

דיווח ראשון: 8:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully