וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בהיסטוריה: העתודה ירדה לדרג ב'

הנבחרת שסיימה בעבר פעמיים כסגנית אלופת אירופה, הפסידה לגרמניה 75:72 בקרב ההשרדות האחרון שלה ברודוס

נבחרת העתודה בכדורסל, זו שהביאה לישראל כל כך הרבה גאווה בעשור האחרון, ירדה הערב (שישי) לדרב ב' באליפות אירופה, לראשונה בתולדותיה. ישראל הפסידה לגרמניה 75:72 במשחק שהמנצחת בו היא זו ששרדה בדרג הבכיר.

אין ספק שבאיגוד הכדורסל צריכים לקחת את העניין הזה ברצינות, מאחר ונבחרת העתודה שימשה תמיד כמעין מדד למצבו של הכדורסל הישראלי. כשהיא הייתה בצמרת, היה ברור שלנבחרת הבוגרת יש בסיס שחקנים מכובד לכמה שנים, ועכשיו הכל נראה אפור. מעבר לשתי הסגנויות של ישראל בעבר, היא העפילה פעמיים לשלב חצי הגמר באליפות אירופה, אלא שהפעם היא נשרה למקום שהיא לא הכירה עד היום.

בסופו של דבר, ישראל סיימה את הטורניר ברודוס עם ניצחון בודד אחד על בלגיה החלשה, לצד חמישה הפסדים כשבשלושה מהמקרים היה מדובר בתבוסות.

מהלך המשחק

שון דניאל פתח את המשחק בשתי שלשות מוצלחות, אבל הכוכב הגרמני רובין בנזינג העיר את הנבחרת הגרמנית בדקות הראשונות של המשחק, והעלה אותה לתרון. רביב פיטשון ואנטון שוטבין עוד הצליחו להחזיר את הנבחרת למצב שוויון, אלא שהגרמנים טווחו בהצלחה מעבר לקשת ולמעשה 12 מ-16 הנקודות הראשונות שלהם הגיעו משם. נקודות חשובות של דניאל איידן מהעונשין צימקו את הפיגור של ישראל ל-20:18 בסיומו של הרבע הראשון.

טמיר אריאלי ועמית שמחון העבירו הילוך בנבחרת הישראלית בתחילת הרבע השני והישוו ל-24:24. מהצד השני, בנזינג המשיך לעשות צרות ושתי שלשות רצופות שלו החזירו את הגרמנים ליתרון של שש נקודות. גם כאן הסיפור של הרבע הראשון חזר על עצמו. הנבחרת הישראלית הציגה פעולות חיוביות בהתקפה, אבל היריבם לא שמרו על אחוזים מצויינים מהשלוש והמשיכו לטווח. אחרי 11 שלשות במחצית הראשונה, הם ירדו להפסקה ביתרון 42:51.

הגרמנים פתחו גם את הרבע השלישי עם שלשה שהעלתה אותם ליתרון של 12 נקודות, אבל נרגעו בהמשך הרבע - מה שאפשר לנבחרת של בית הלחמי לצמק ל-58:54 בזכות יותם שירן ושון דניאל. דקה וחצי לסיום הרבע, בן רייס צימק למינוס שתיים כדי להחזיר את ישראל סופית למשחק. עברה לה עוד חצי דקה, ועמית שמחון הישווה ל-60:60, זו הייתה התוצאה בסיום הרבע.

בתחילת הרבע האחרון נשלח בן רייס לקו העונשין וקלע פעם אחת כדי להעלות את ישראל ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון, 60:61. סף העצבים והמתח בא לידי ביטוי בשתי הקבוצות, שהירבו להחטיא בדקות האלה. למרבה הצער, הגרמנים החטיאו פחות ושלשה של האריס העלתה אותם ל-61:66, 5:48 דק' לסיום. בן רייס הגיב בשלשה, אבל הגרמנים ניצלו את המומנטום והשתלטו מחדש על המשחק. אבל ישראל שוב חזרה למשחק. שלשה של שמחון וזריקות עונשין טובות של שוטבין הורידו ל-72:69 כשנותרה דקה וחצי לסיום. ישראל ניסתה אבל שוטבין ואריאלי החטיאו זריקות מכריעות במאני טיים. 10 שניות לסיום, דניאל קלע שלשה כשישראל הייתה בפיגור של 4 נקודות, אבל זה כבר היה מאוחר מדי.

קלעו לישראל: עמית שמחון 16, אנטון שוטבין (10 ריבאונדים) ושון דניאל 14 כל אחד, בן רייס 12, יותם שירן 6, דניאל איידן 4, רביב פיטשון וטמיר אריאלי 3 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully