וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: פריס סן ז'רמן מחצה 0:4 את לברקוזן

הצרפתים הבטיחו כמעט בוודאות מקום ברבע הגמר אחרי הצגה בגרמניה. זלאטן (צמד) ירה לחיבורים ועקף את רונאלדו עם 10 שערים במפעל, גם מטוידי וקבאיי (שער בכורה) חגגו

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן חוגג. AP
שער מרהיב שהציב אותו בראש טבלת המבקיעים בליגת האלופות. זלאטן איברהימוביץ'/AP

זלאטן איברהימוביץ' לא אוהב את הרגעים בהם הוא לא במוקד העניינים. אז בזמן שכולם התרכזו במשחק בין מנצ'סטר סיטי לברצלונה, החלוץ השבדי הנפלא סיפק את אחד משערי העונה בליגת האלופות וסחף הערב (שלישי) את פריס סן ז'רמן לניצחון משכנע על אדמת גרמניה - 0:4 מול לברקוזן. בלס מטוידי בישר על העתיד לבוא עם שער כבר אחרי שלוש דקות, איברהימוביץ' דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-39, ובחלוף שלוש דקות ירה טיל אדיר לחיבורים ולמעשה קבע את גורל המפגש כולו כבר אחרי מחצית אחת. יוהאן קבאיי חתם עם שער בכורה נפלא משלו בדקה ה-88. הצרפתים יכולים לחשוב על רבע הגמר, לברקוזן החבולה סופרת שלושה הפסדים רצופים בכל המסגרות ותיפרד מהמפעל בגומלין בפארק דה פראנס.

סידני סם שחקן לברקוזן. Dennis Grombkowski, GettyImages
לברקוזן התפרקה. סידני סם/GettyImages, Dennis Grombkowski

לורן בלאן, ששינה ללא הכר את סגנון המשחק של פריס סן ז'רמן מאז הגיע, המשיך לתת אמון בשלישיית הקישור שלו ולהשאיר את הרכש קבאיי על הספסל. הוא לא התחרט. כבר אחרי שלוש דקות מטוידי חטף כדור ודהר לרחבה כדי לתרגם את מסירת העומק הנפלאה של מרקו וראטי לשער יתרון. לברקוזן התעוררה רק אחרי חצי שעה, אבל דווקא בדקות בהן החלה ליזום ספגה את השני. אמיר ספאחיץ' תפס ברחבה את אסקיאל לאבצי ואפשר לזלאטן להבקיע מהנקודה הלבנה בדקה ה-39. השבדי לא היה עד אז בעניינים, אבל הגול העיר אותו ואחרי שלוש דקות הוא כבר הפך לכוכב המשחק עם פצצה מ-18 מטרים לחיבורים של ברנד לנו חסר האונים. עבודת הכנה מצוינת של מטוידי, ביצוע פשוט מושלם של זלאטן.

לברקוזן הרימה ידיים כבר בהפסקה. סמי הופייה שלח למערכה את יוליאן ברנט בן ה-17, שרק בשבת ערך בכורה בליגה ופתאום מצא עצמו נאבק במיליונרים של פ.ס.ז'. הצרפתים המשיכו להניע כדור באין מפריע במרכז המגרש, עד שספאחיץ' החליט לפגוע בלוקאס מורה וספג צהוב שני שימנע ממנו להגיע לצרפת, שם הוא זכור בעיקר בגלל הדברים הללו - אדומים מטופשים ומשחק מלוכלך. גם פ.ס.ז' לא ציפתה למשחק ראשון כל כך חלק ונינוח, אשר בסיומו קבאיי חגג שער ראשון במדי הקבוצה, לאחר מבצע קבוצתי נהדר. אוהדי לברקוזן, שעדיין לא שכחו את החמישייה הביתית שספגה קבוצתם ממנצ'סטר יונייטד בשלב הבתים, יקוו לחזור לשמוע את המנגינה של ליגת האלופות בעונה הבאה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקני פריס סן ז'רמן חוגגים עם יוהאן קבאיי (במרכז). Dennis Grombkowski, GettyImages
שער בכורה נפלא. יוהאן קבאיי עם החברים/GettyImages, Dennis Grombkowski

מהלך המשחק

דקה 3: גול! איזו פתיחה של הצרפתים. מטוידי חטף כדור, מסר לאיברהימוביץ' שהמשיך לווראטי. האיטלקי הכניס כדור עומק נהדר למטוידי שדהר קדימה, והקשר הרשית מול לנו. 0:1 מהיר לפריס סן ז'רמן.

* שער ראשון של מטוידי בליגת האלופות מאז רבע הגמר אשתקד, אז כבש בתוספת הזמן לרשת ברצלונה ב-2:2 הביתי.

דקה 4: עדיין בהתלהבות של השער, מטוידי ספג את הצהוב הראשון של המשחק.

דקה 11: כמעט השני. מטוידי עלה עם לנו לכדור גובה, השוער שמט לעבר זלאטן, שבעט בסיבוב לגופו של הבלם טופראק, שלמעשה הציל שער.

דקה 15: הגרמנים אמרו שהם יעשו הכול כדי לעצבן את זלאטן. הפעם הילברט פגע בו בצורה גסה וקיבל צהוב.

דקה 36: לברקוזן נטלה את היוזמה בדקות האחרונות. ספאחיץ' ניסה את כוחו בבעיטה מ-30 מטרים, השוער סיריגו קלט.

דקה 38: פנדל! מקסוול ביצע דאבל פס עם זלאטן בצד שמאל והעביר רוחב לעבר לאבצי, שספק נתפס על ידי ספאחיץ'. השופט ההונגרי קסאי שרק לפנדל.

דקה 39: גול! זלאטן ניגש לנקודה הלבנה ושלח פנדל חד ומדויק בימין לצד שמאל. לנו זינק ולא הגיע. שער תשיעי לזלאטן בליגת האלופות, 0:2 לפריס סן ז'רמן.

דקה 42: גול! גולאסו של איברהימוביץ'. מקסוול שוב הגיח מצד שמאל ומצא את מטוידי, שנתפס ברחבה ובכל זאת הצליח לגלגל אחורה לעבר זלאטן, שבלי לעצור הפציץ מ-18 מטרים בצד ימין לחיבורים של לנו. שער נדיר, ה-10 של השבדי בליגת האלופות העונה. 0:3 מוחץ לפריס סן ז'רמן.

* איברהימוביץ' לא רק עקף את כריסטיאנו רונאלדו בראש טבלת המבקיעים, אלא גם הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמשחק בקבוצה צרפתית ומגיע ל-10 שערים בליגת האלופות.

* פריס סן ז'רמן כבשה העונה 12 שערים במחצית הראשונה במשחקי ליגת האלופות - לפחות ארבעה יותר מכל קבוצה אחרת.

* סטטיסטיקת המחצית הראשונה: אחוזי החזקה בכדור - 40:60 לפ.ס.ז', אחוזי דיוק במסירות - 81:91 לפ.ס.ז', בעיטות למסגרת - 1:5 לפ.ס.ז'.

בלס מטוידי שחקן פריס סן ז'רמן חוגג. AP
שער מהיר ובישול מצוין. בלס מטוידי/AP

דקה 46: לברקוזן עלתה למחצית השנייה עם שני חילופים, כשרולפס וסון פינו את המקום לטובת ריינארץ וברנט. עבור ברנט בן ה-17 זו הופעת בכורה בליגת האלופות, אחרי שרק בשבת שיחק לראשונה בליגה במדי לברקוזן.

דקה 59: כרטיס אדום! ספאחיץ', שגרם לפנדל במחצית הראשונה, שלח יד לפניו של לוקאס וספג צהוב שני מטופש. נוסף לפיגור המשמעותי, לברקוזן ב-10 שחקנים.

דקה 66: מטוידי חשב שגם לו יש צמד, אבל הבעיטה שלו שפגעה בשחקן לברקוזן בדרך פנימה נפסלה בגלל נבדל של לאבצי, שלא נגע בכדור אך לדעת השופט הפריע לשוער.

דקה 75: פ.ס.ז' משחקת ברוגע ומדי פעם מנסה לכבוש. הבעיטה השטוחה של לוקאס מ-20 מטרים נקלטה על ידי לנו.

דקה 76: ניסיון די נדיר של לברקוזן. קיסלינג הגביה מימין, ריינארץ הגיח מאחור ונגח בעוצמה, אך לידיו של סיריגו.

דקה 88: גול! מהלך קבוצתי נפלא של הצרפתים. זלאטן הכניס בין שניים למקסוול בצד שמאל. המגן העביר לצד השני, שם לוקאס הוריד לאחור לקבאיי והמחליף שלח עם הפס מ-14 מטרים לחיבורים. שער בכורה לרכש מניוקאסל, 0:4 גדול לפ.ס.ז'.

* פ.ס.ז' היא הקבוצה המצטיינת בהבקעת שערי חוץ העונה בליגת האלופות - 14 שערים בארבעה משחקים.

סטטיסטיקה סופית: החזקה בכדור - 36:64 לפ.ס.ז', בעיטות למסגרת: 2:12 לפ.ס.ז'

אמיר ספאחיץ' שחקן לברקוזן (במרכז). Alex Grimm, GettyImages
הוסיף חטא על פשע עם כרטיס אדום. אמיר ספאחיץ'/GettyImages, Alex Grimm

הרכבים

לברקוזן: ברנד לנו, רוברטו הילברט, עומר טופראק, אמיר ספאחיץ', אנדרס גוארדאדו, סימון רולפס (שטפן ריינארץ, 46), לארס בנדר, גונסאלו קסטרו, סידני סם (פיליפ וולשייד, 62), יונג מין סון (יוליאן ברנט, 46), שטפן קיסלינג.

פריס סן ז'רמן: סלבטורה סיריגו, גרגורי ואן דר ויל, אלכס, טיאגו סילבה, מקסוול, בלס מטוידי (יוהאן קבאיי, 67), טיאגו מוטה, מרקו וראטי, לוקאס מורה, אסקיאל לאבצי (חאבייר פסטורה, 76), זלאטן איברהימוביץ'.

מקסוול שחקן פריס סן ז'רמן לפני לארס בנדר שחקן לברקוזן. Dennis Grombkowski, GettyImages
הצטרפות נהדרת באגף השמאלי. מקסוול לפני לארס בנדר/GettyImages, Dennis Grombkowski
שחקני פריס סן ז'רמן חוגגים. Dennis Grombkowski, GettyImages
סגרו את הסיפור במחצית אחת. שחקני פריס סן ז'רמן/GettyImages, Dennis Grombkowski
לורן בלאן מאמן פריס סן ז'רמן. Dennis Grombkowski, GettyImages
הלך לו טוב יותר מכפי שתכנן. לורן בלאן/GettyImages, Dennis Grombkowski
זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן חוגג (משמאל) איתו מרקו וראטי. AP
הסתדרו גם בלי קבאני. מרקו וראטי חוגג עם זלאטן איברהימוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully