וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארסן ונגר: "לשתי הקבוצות יש פילוסופיה דומה"

מאמן ארסנל מבטיח שקבוצתו לא תסתגר בגומלין מול ברצלונה (ג', 21:45, ערוץ 10 ו-5HD). ואן פרסי התאושש וייכלל בסגל

אימג'בנק GettyImages

וידאו: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כמה ציפייה השאיר אחריו המשחק בין ארסנל לברצלונה לפני שלושה שבועות פחות יום, במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות. ה-16 בפברואר סיפק את ערב האלופות הכי טוב מבין ארבעה בשלב שמינית הגמר, כשבנוסף ל-2:3 המפתיע של שחטאר דונייצק על רומא באולימפיקו, קיבלנו הצגה גדולה וקאמבק של ארסנל מול ברצלונה.

כזכור, התותחנים ניצחו 1:2 לאחר שערים של רובין ואן פרסי ואנדריי ארשבין, והפעם ינסו שחקניו של ארסן ונגר להדהים את אלופת ספרד והפייבוריטית לזכייה בליגת האלופות ולהשלים את הדחתה כבר בשמינית הגמר. ארסנל קיבלה היום חדשות טובות כשהתברר שרובין ואן פרסי מחלים מהר מן הצפוי מהפציעה ממנה סבל מאז גמר גביע הליגה ונסע עם הקבוצה לברצלונה.

ברצלונה - ארסנל (21:45, ערוץ 10 ו-5HD)

המשחק הראשון בין שתי הקבוצות הצליח להפתיע רבים כשהתותחנים הצליחו לחזור מפיגור לניצחון 1:2 באצטדיון האמירויות, אבל אחרי הרביעייה המדהימה של לאונל מסי ברבע הגמר אשתקד, אין ספק מי מגיעה למשחק כפייבוריטית להמשיך הלאה. ברצלונה נמצאת בעונה פשוט חלומית כשהיא ראשונה בליגה הספרדית עם 74 נקודות, לאחר שניצחה ב-24 מתוך 27 משחקים (20 מ-21 האחרונים) בלה ליגה והיא נראית פשוט בלתי ניתנת להכנעה.

אגב, מסי כבש את שערו ה-27 בליגה בשבת, כשגם דויד וייה (17) ופדרו (13) נמצאים בכושר כיבוש מצוין. אגב, ההפסד שלה במשחק הראשון לארסנל היה הראשון שלה מול התותחנים אי פעם ופפ גווארדיולה ודאי מקווה שגם האחרון, לפחות בינתיים. אפרופו גווארדיולה, הוא ייאלץ להסתדר ללא שני הבלמים שלו, הקפטן הפצוע קרלס פויול הפצוע וג'ראר פיקה המושעה, בעוד ויקטור ואלדס וצ'אבי יהיו כשירים.

"אם לא נעבור זה לא יהיה בגלל שפיקה ופויול לא ישחקו", הבהיר פפ גווארדיולה במסיבת העיתונאים אליה הגיע אחרי ששוחרר מוקדם יותר מבית החולים שם אושפז בשל כאבי גב. "קבוצה גדולה לא יכולה להרשות לעצמה להסתמך על שחקנים ספציפיים. נצטרך לתקוף בצורה ממושמעת מתמיד כי הם מאוד מסוכנים במתפרצות. אני בטוח שאם נעבור נגיע רחוק מאוד בליגת האלופות". סרחיו בוסקטס הוסיף: "זה המשחק הכי חשוב העונה. אנחנו חייבים לסמן את הטריטוריה שלנו ולדבוק בשיטת המשחק שלנו מבלי לאבד ריכוז או להתעצבן, מפני שאלו יהיו 90 דקות ארוכות".

למרות אותה הופעה פנומנלית, יש לזכור כי ארסנל שמגיעה הפעם לקאמפ נואו היא אחרת לחלוטין ובמיוחד חולית ההגנה עם לורן קוסיילני, סבסטיאן סקילאצ'י והשוער וויטק שצ'סני, כשיוהאן ג'ורו תפס את מקומו במרכז ההגנה של התותחנים. על אף ששצ'סני וקוסיילני היו אשמים בשער המאוחר שספגה ארסנל בגמר גביע הליגה, הרושם המשמעותי הוא שההגנה של הקבוצה התחזקה מאשתקד וספגה 27 שערים בפרמיירליג העונה, לעומת 32 בעונה הקודמת. שינוי נוסף בקבוצה זו הכניסה המרשימה של ג'ק ווילשר הצעיר והמצוין למרכז השדה. גם הקשר אלכס סונג פצוע והוא לא נסע עם התותחנים לברצלונה. אגב, ארסנל השיגה במשחק הראשון את הניצחון ה-99 שלה בליגת האלופות ב-200 משחקים.

"לשתי הקבוצות יש פילוסופיה דומה", הזכיר ארסן ונגר. "ושתיהן רוצות לדבוק בשיטת המשחק שלהן ולנצח. אני לא חושב שהסגל שלנו צעיר מדי למשימה הזו, הצעירים שלנו משחקים כי הם טובים מספיק והם ראויים לכך". "זה כמו גמר ליגת האלופות בשבילנו, וזו הזדמנות נהדרת להוכיח עד כמה אנחנו טובים", הוסיף פברגאס. "המטרה שלי היא לא להשתיק אף אחד בקאמפ נואו, רק לעזור לארסנל לנצח".

הרכב משוער ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, גבי מיליטו, אריק אבידל, מקסוול, צ'אבי, סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה, לאונל מסי, פדרו, דויד וייה.

הרכב משוער ארסנל: וויטק שצ'סני, בקארי סאנייה, לורן קוסיילני, יוהאן ג'ורו, גאל קלישי, אבו דיאבי, ג'ק ווילשר, סמיר נאסרי, ססק פברגאס, אנדריי ארשבין, ניקלאס בנדטנר (מרואן שמאק).

שחטאר דונייצק - רומא (21:45, ספורט 5+)

הקבוצה האוקראינית, שמעולם לא הגיעה אפילו לשלב הנוקאאוט בליגת האלופות חולמת בגדול להמשיך ולהתקדם אפילו לרבע הגמר ויש לה סיבה טובה להאמין בכך. שחטאר דונייצק הצליחה להציג במשחק הקודם בין השתיים כדורגל נפלא בדרך לניצחון 2:3 על רומא באולימפיקו, מה שיקשה על האיטלקים את המשימה. דבר נוסף שנוסך אופטימיות אצל שחטאר דונייצק זו העובדה שניצחה ב-18 משחקי הבית האחרונים שלה בכל המסגרות ולא הפסידה מעולם בדונבאס ארינה, אצטדיון שנפתח ב-29 בספטמבר 2009. הפסד הבית האחרון שספגה קבוצתו של מירצ'ה לוצ'סקו היה אי שם ב-22 באוקטובר 2008, אז ירדה מנוצחת 1:0 מול ספורטינג ליסבון, באצטדיון אולימפיסקי הישן שלה.

הדבר החשוב ביותר הוא להעפיל", אמר לוצ'סקו במסיבת העיתונאים. "זה לא הולך להיות קל, ורק אם נעבור נתפנה לחשוב על המשך הדרך שלנו במפעל". הקפטן דריו סרנה הוסיף: "זה יהיה טיפשי לחשוב שהשלמנו כבר את העבודה במשחק הראשון. למדנו את רומא טוב וזה היה המפתח במשחק הראשון, אך נצטרך להוכיח איכות גם בגומלין".

מה שבטוח הוא שרומא הנרפית שפגשה את שחטאר דונייצק בבירת איטליה היא לא אותה רומא שתתמודד מולה מחר. חלוץ העבר של הג'יאלורוסי, ויצ'נזו מונטלה, החליף את קלאודיו ראניירי על הקווים ומאז הקבוצה עדיין לא הפסידה, ניצחה בשני משחקים, סיימה אחד בתיקו והיא כבר במקום השישי באיטליה עם 46 נקודות. הג'יאלורוסי הצליחו לעבור רק פעם אחת התמודדות, לאחר שהפסידו במשחק הראשון מבין שניים, כשהצליחה לחזור מפיגור 2:1 מול נירנברג בגביע אופ"א 1988/9 עם ניצחון 1:3 בגרמניה. אגב, בכל ההיסטוריה של ליגת האלופות הייתה רק קבוצה אחת שהצליחה לחזור מהפסד ביתי במשחקי הנוקאאוט, כשאייאקס ניצחה את פנאתינייקוס 0:3 ביוון לאחר שהפסידה לה בבית 1:0. האם רומא תפתיע ותהיה השנייה?

"יש להם קבוצה איכותית שלא הפסידה 60 משחקים, אבל ניתן לנצח אותם", אמר מונטלה לקראת המשחק. "אני אופטימי כי הקבוצה שלנו מתקדמת, יש לנו סגל טוב יותר מהיריבות שלנו אבל אנחנו מודעים לקושי של האתגר שלפנינו".

הרכב משוער שחטאר דונייצק: אנדריי פיאטוב, דריו סרנה, דימיטרו צ'יגרינסקי, ירוסלב רקיצקי, רזבאן ראט, ג'אדסון, טראס סטפננקו, תומאס הובשמן, וויליאן, דוגלאס קוסטה, לואיז אדריאנו.

הרכב משוער רומא: דוני, ניקולאס בורדיסו, חואן, פיליפ מקסס, ג'ון ארנה ריסה, דניאלה דה רוסי, דויד פיזארו, רודריגו טאדיי, סימונה פרוטה, פרנצ'סקו טוטי, מירקו ווצ'יניץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully