וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת גנבה תיקו עם אירלנד ועלתה למונדיאל

צרפת עלתה למונדיאל עם 1:1 עם אירלנד, בזכות נגיעת יד שערורייתית של תיירי הנרי. גם סלובניה, פורטוגל ויוון יהיו בדרום אפריקה

קמפיין מוקדמות מונדיאל 2010 באירופה הגיע הערב (רביעי) לסיום דרמטי במיוחד, כשארבעת הכרטיסים האחרונים בהחלט חולקו לארבע נבחרות מאושרות. בסופו של יום היו אלה צרפת, פורטוגל, יוון וסלובניה שזכו להגיע לדרום אפריקה בקיץ הקרוב, אבל הדרך של כל אחת מהן לשם הייתה שונה בתכלית.

דווקא צרפת נזדקקה לכמות הגדולה ביותר של מזל, כשרק שער לא חוקי של וויליאם גאלאס בדקה ה-102 נתן לה 1:1 ביתי עם אירלנד, שמחקה את ההפסד הביתי 1:0 בדאבלין במוצ"ש אך נכנעה לשערוריית שיפוט שעוד ידובר בה רבות באירלנד ובאירופה כולה.

על ההפתעה של הערב הייתה חתומה סלובניה, שניצלה עד תום את שער החוץ שכבשה לקראת סיום ההפסד במוסקבה בשבת ועלתה על חשבון רוסיה עם 0:1 ביתי מתוק. פורטוגל עשתה את העבודה בבוסניה עם 0:1 משלה, ויוון הייתה הראשונה שהבטיחה את מקומה בחגיגת הכדורגל הגדולה של התבל עם 0:1 קטן ומוכר על אוקראינה.

בוסניה - פורטוגל 1:0 (2:0 לפורטוגל בסיכום הכללי)

בבוסניה האמינו בלב שלם שהם מסוגלים למחוק את הפיגור מההפסד במשחק הראשון בפורטוגל (1:0), אבל למרות החוד המאיים שכולל את אדין דז'קו ו-ודאד איביסביץ' נותרה המדינה הבלקנית מחוץ לחגיגת הכדורגל הגדולה בדרום אפריקה.

מירוסלב בלאזביץ' בן ה-74 העלה הרכב התקפי במיוחד כדי להכניע את ההגנה הפורטוגלית החדירה, אבל קרלוס קיירוש המושמץ היה זה שחייך בסיום כשהצליח להשלים את העלייה למונדיאל למרות היעדרותו המתוקשרת של כריסטיאנו רונאלדו הפצוע.

הבוסנים המסוכנים ידעו שהם חייבים להשיג את השער המיוחל מוקדם, אבל לא הצליחו לפרוץ את ההגנה של האורחים. כשהאורחים הצליחו לייצב את המשחק הם יצאו עוד ועוד קדימה, ובדקה ה-56 השיגו שער חוץ יקר מאין כמוהו כשנאני העביר כדור עומק מדויק לראול מיירלס בקצה הרחבה, והאחרון שלח כדור אלכסוני שהעלה את פורטוגל ל-0:1.

הבוסנים, שידעו שבמצב הנוכחי הם יזדקקו לשלושה שערים, והעצבים החלו לצוף. בדקה ה-75 ראה סיאד סליחוביץ' צהוב שני ואדום אחרי עבירה חריפה, והקהל בסראייבו החל לזרוק חפצים למגרש, כשאחד מהם פגע בראשו של הקוון, מה שגרם להפסקת המשחק למספר דקות, לפני שהשופט האיטלקי החליט לאפשר לתשעים הדקות להסתיים מבלי לפוצץ את המשחק.

הרכב בוסניה: קנאן חסאגיץ', בוריס פאנדזה, סאנל יאחיץ', ספאט נדארביץ', זלאטן באירמוביץ', סניאד איבריצ'יץ', הריס מדוניאנין (זלאטן מוסלימוביץ' 46), סיאד סליחוביץ' (הורחק 76), מיראלם פיאניץ', ודאד איביסביץ', אדין דז'קו.

הרכב פורטוגל: אדוארדו, ברונו אלבש, ריקרדו קרבאליו, פפה, פאולו פריירה, ראול מיירלס, טיאגו, דודה, סימאו (דקו 80), נאני (אדיניו 74), ליידסון.

סלובניה - רוסיה 0:1 (2:2 בסיכום הכללי)

כנגד כל הסיכויים, מול רוסיה הגדולה וחוס הידינק זולל התארים, הצליחה סלובניה לעקוץ בדיוק ברגע הנכון ולהגשים את חלום המונדיאל, אליו העפילה המדינה הצעירה בפעם השנייה בלבד אחרי הופעתם ההיסטורית ב-2002. ראש הממשלה המקומי, בורוט פאהור,הבטיח לפני מספר שבועות שאם הנבחרת תעלה הוא יצחצח בעצמו את נעלי השחקנים וכעת הוא ייאלץ לעמוד בשמחה בהבטחתו.

בשבת גנבו הסלובנים שער חוץ יקר מרגליו נייץ' פצ'ניק שקבע 1:2 במוסקבה, ואיפשר להם לחלוף על פני הרוסים עם שער אחד בלבד במאריבור מול הקהל הביתי המשולהב, והם קיבלו את מבוקשם מרגלי זלאטקו דדיץ' .

סלובניה נתקלה בהגנה רוסית מבוצרת בדקות הפתיחה והתקשתה לייצר לחץ, אבל דווקא אחרי שהשחקנים של חוס הידינק השתלטו על מרכז המגרש הגיעה השער היקר של הסלובנים בדקה ה-44, כשזלאטקו דדיץ' שלח רגל ארוכה לכדור רוחב ומצא את הרשת של אקינפייב. הידינק ניסה לזרוק למערכה את כל מה שנשאר לו, והעלה במחצית את אלכסנדר קרז'אקוב, אבל החלוץ המוכשר רק הוסיף לצרות של המאמן ההולנדי כשראה בדקה ה-66 את הכרטיס האדום והותיר את חבריו בעשרה שחקנים.

אחרי לחץ מאסיבי של רוסיה כדי להשיג את השער שיהפוך את התמונה העגומה מבחינתה הגיעה הדקה ה-90 בה הלחץ כבר שיגע את שחקניו של הידינק, שספגו את האדום השני במשחק כשז'ירקוב ראה צהוב שני אחרי שדחף את דאליבור סטבאנוביץ' שהתמהמה להחליף את דדיץ'.

הרכב סלובניה: סמיר האנדנוביץ', מישו ברקו, בוסטיאן ססאר, מרקו סולר, בויאן יוקיץ', אלכסנדר ראדוסאבלייביץ', רוברטו קורן, אנדרס קירם, ואטר בירסה (נייץ' פצ'ניק 79), מיליבויה נובאקוביץ', זלאטקו דדיץ' (דאליבור סטבאנוביץ' 90).

הרכב רוסיה: איגור אקינפייב, אלכסנדר אניוקוב, סרגיי איגנשביץ', וסילי ברזוצקי, רנאט יאנבאייב (סרגיי סמאק 46), יורי ז'ירקוב (הורחק 90), איגור דניסוב, דיניאר ביליאלטדינוב, קונסטנטין זיריאנוב, אנדריי ארשבין, רומן פאבליוצ'נקו (אלכסנדר קרז'אקוב 46, הורחק 66).

צרפת - אירלנד 1:1 (1:2 לצרפת בסיכום הכללי)

כל כך הרבה השמצות ספגה נבחרת הטריקולור, ובמיוחד מאמנה ריימונד דומנק, אבל השורה התחתונה היא שהצרפתים שרדו קמפיין איום והשיגו את הכרטיס למונדיאל, וכעת יש להם יותר מחצי שנה לנסות ולהתעשת כדי לא להתבזות בדרום אפריקה. לאירלנד לעומתם ייקח עוד הרבה שנים להתגבר על העוול המשווע שגרם להם השופט.

האירים הנחושים פתחו את המשחק בלחץ על השער של הוגו לוריס, וכבר אחרי תשע דקות נאלץ דומנק להחליף את הבלם ז'וליאן אסקודה שנפצע וסבסטיאן סקילאצ'י נכנס במקומו. הירוקים לא הורידו את הרגל מהגז ובדקה ה-33 מצאו את מבוקשם כשדמיאן דאף שלח כדור רוחב מדויק לרובי קין שמצא את עצמו חופשי ברחבה ובעט עם כל הלב פנימה.

אחרי שהתעשתו מהלם הספיגה החלו הצרפתים להסתער על השער של שיי גיבן, שעמד בפרץ למרות מספר השמטות אופייניות, כשמהעבר השני קיבל קין שלוש הזדמנויות שונות לגמור את הסיפור אך לא השכיל להשלים צמד.

אחרי שריקת הסיום של השופט השבדי מרטין הנסון בתום 90 הדקות נכנס המפגש ההירואי להארכה, בה המשיכו הירוקים לסכן את השער של הוגו לוריס, אבל אז הגיעה הדקה ה-102, שתיזכר לדראון עולם בהיסטוריה של הכדורגל האירי. תיירי הנרי השתלט על כדור גובה בעזרת ידו בצורה בולטת במיוחד שבדרך נסתרת נעלמה מעיניו של הנסון, והעביר את הכדור לרגלו משם שלח קטנה לרוחב השער לוויליאס גאלאס, שדחק פנימה את השער ששווה מונדיאל.

הרכב צרפת: הוגו לוריס, בקארי סאניה, וויליאם גאלאס, ז'וליאן אסקודה (סבסטיאן סקילאצ'י 9), פטריס אברה, לסאנה דיארה, אלו דיארה, יוהאן גורקוף (פלורן מאלודה 88), ניקולא אנלקה, תיירי הנרי, פייר אנדרה ג'יניאק (סידני גובו 57).

הרכב אירלנד: שיי גיבן, ג'ון אושיי (פול מקשיין 67), שון סט. לדג'ר, ריצ'רד דאן, קווין קילבאן, ליאם לורנס, קית אנדרוז, גלן ווילאן (דרון גיבסון 63), דמיאן דאף, רובי קין, קווין דויל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אוקראינה - יוון 1:0 (1:0 ליוון בסיכום הכללי)

זה לא היה יפה, לא הופגן שם כדורגל איכותי במיוחד, ועדיין, למרות הכל, יוון תהיה במונדיאל. העובדה הזו בוודאי תאכזב רבים, שלא חובבים את נבחרתו של רגהאל ואת סגנונה ההגנתי שהביא לה את הגביע ביורו 2004, אבל עושה רושם שפעם אחר פעם מוכיחים היוונים שלא חייבים להיות הכדורגלנים הטובים ביותר כדי להגיע לרמות הגבוהות ביותר. אחרי תיקו מאופס במשחק הראשון ביוון, קיוו האוקראינים ההתקפיים, להכריע את נבחרתו של רגהאל בבית, אבל נכנעו לשער בודד במחצית הראשונה, לא הצליחו לפרוץ את שערו של צורבאס וייאלצו לצפות במונדיאל מהבית, בדיוק כמו בשלוש ההופעות האחרונות שלהם בפלייאוף, בכולן נחלו הפסד.

בפתיחה, נראה היה שהמשחק הוא כשלוחה של המשחק הקודם, שהסתיים בתיקו מאופס. שתי הנבחרות חיפשו שער, אבל אף הזדמנות ממשית לא נרשמה, עד לדקה ה-32. או אז הדהימו היוונים את הקהל המקומי, כשסמארס מצא בכדור עומק נהדר את דימטריס סאלפינגידיס, וזה גלגל מול השוער האוקראיני, כדי להעלות את נבחרתו ליתרון משמעותי במיוחד. האוקראינים היו קרובים מאוד בדקה ה-42, אבל על ההרמה של אלייב לרחבה נלחמו שני חברים לנבחרת שלו, והכדור הלך לאיבוד.

גם במחצית השניה הגיעו המארחים למספר הזדמנויות, אבל פעם אחר פעם הם פגשו באלכסנדרוס צורבאס, שוערה של יוון, שבמשחק נהדר מנע מהם את שער השיוויון, ושלח את נבחרתו אל דרום אפריקה. למרות משחקה האפור של הנבחרת היוונית, חייבים לומר כי האוקראינים היו רחוקים מלהרשים, ודווקא במגרשם הביתי, כשאפשרות ההכרעה ניצבת בידם, לא הצליחו שחקניו של מיכאליצ'נקו לעמוד בלחץ, ולמצוא את שני השערים שיובילו אותם למונדיאל.

הרכב אוקראינה: אנדריי פיאטוב, ואסיל קובין, אלכסנדר קוצ'ר, ייבגני חאקרידי, ירוסלאב ראקיטסקי, אנטולי טימושצ'וק, אלכסיי גיי (66), אלכסנדר אלייב ייבגן סלזנוב (57), אנדריי יארמולנקו, ארטם מילבסקי, אנדריי שבצ'נקו.

הרכב יוון: אלכסנדרוס צורבאס, אבנגלוס מוראס, ואסיליוס פליאטסקס (29), סוטיריס קירגיאקוס, ניקוס ספירופולוס, לוקאס וינטרה, גיורגיוס קראגוניס, קונסטנטינוס קצוראניס, דימטריס סאלפינגידיס, תאופניס גקאס (63), אנגלוס חריסטאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully