וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארסן ונגר: "אנחנו חייבים לעשות את זה"

מנג'ר ארסנל, שתארח את מנצ'סטר יונייטד בגומלין חצי גמר הצמ'פיונס (21:45, 5 ו-HD) מרגיש מחויב. ואן פרסי כשיר למשחק, גם פרדיננד

וידאו: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לונדון מתמרקת לקראת שני משחקי הגומלין בחצי גמר ליגת האלופות שייערכו בעיר השבוע. המשחק הראשון שייערך ביום שלישי (21:45, ספורט 5) יפגיש את ארסנל שתארח את מנצ'סטר יונייטד באצטדיון האמירויות, לאחר הניצחון 0:1 של השדים האדומים.

אחרי שכבר מזמן יצאה ממירוץ האליפות ונוצחה בחצי גמר הגביע האנגלי, לארסנל נשאר העונה דבר אחד בלבד - זוהי כמובן ליגת האלופות. זו הפעם השנייה שהתותחנים מגיעים למעמד חצי הגמר בצ'מפיונס, כאשר בפעם הקודמת הם עשו זאת ב-2006 והצליחו לעבור בחצי הגמר את ויאריאל, בדרך למפגש עם ברצלונה, שם נוצחו 2:1.

בדרכה לגמר ארסנל תצטרך לעבור יריבה אנגלית, דבר שהיא לא הצליחה לעשות אף פעם באירופה. התותחנים לא ספגו בששת משחקי הבית האחרונים שלהם, ואי ספיגה נגד היונייטד, תחייב אותם לכבוש אחד כדי להגיע הארכה ושניים כדי לעלות. כמו כן, ארסנל לא נוצחה בביתה 24 משחקים ברציפות בליגת האלופות, מאז ההפסד לצ'לסי באפריל 2004.

בארסנל היו מודאגים עד היום ממצב פציעתו של החלוץ ההולנדי רובין ואן פרסי, שנעדר מאז ה-18 בחודש אפריל, אלא שהתותחנים יכולים להיות מרוצים כעת מהעובדה שוואן פרסי עבר מבחן כשירות והוא יהיה בסגל למשחק. ואן פרסי, המבקיע הבכיר של ארסנל העונה, אף אמור לפתוח לצידו של עמנואל אדבאיור בחוד.

"יונייטד הייתה יותר חדה ומסוכנת במשחק הראשון, אבל אנחנו נהיה חדים ומרוכזים יותר בגומלין לאור העובדה שמדובר במשחק בית", אמר המנג'ר ארסן ונגר שאף הבטיח. "הפעם זה יהיה שונה, זה ילך לכיוון שלנו. אנחנו נעשה את זה, לא משנה מה. אנחנו חייבים לעשות את זה. זה משחק שאנחנו צריכים לבוא אליו וליהנות ממנו".

הרכב משוער: מנואל אלמוניה, באקרי סאנייה, קולו טורה, יוהאן דז'ורו, קירן גיבס, תאו וולקוט, ססק פברגאס, אבו דיאבי, סמיר נאסרי, רובין ואן פרסי, עמנואל אדבאיור.

גיגס: "אין לנו אשליות"

מנצ'סטר יונייטד מגיעה ללונדון בטוחה בעצמה אחרי עוד ניצחון ליגה חלק על מידלסברו (0:2) שקירב אותה צעד נוסף לעבר האליפות. השדים האדומים קרובים לזכות בתואר אליפות שלישי ברציפות באנגליה, אבל הם גם רוצים להצמיד לזה עוד גביע אלופות, שני רצוף. היונייטד השיגה מקדמה מינימלית במשחק הראשון, אחרי ששער של ג'ון אושיי בדקה ה-18 עשה את ההבדל. גם בגזרת יונייטד היה קיים חשש לגבי כשירותו של שחקן, ריו פרדיננד, אלא שהבלם החסון ערך אימון והוא צפוי להיות כשיר ולפתוח בהרכב של הקבוצה.

היונייטד הבקיעה בכל שלושת המשחקים בהם התארחה באמירויות, ועברו שבע שנים מאז שארסנל השיגה ניצחון שיספיק לה כדי לעלות לגמר. זהו חצי הגמר השישי שהשדים האדומים מגיעים אליו, כאשר הם הצליחו להעפיל לגמר שלוש פעמים. אגב, בשלוש הפעמים בהם היונייטד הגיעה לגמר היא גם זכתה בו, כך שזה אולי יכול ללמד על הבאות, בתנאי כמובן שהיא תעפיל.

ריאן גיגס, שכבש את השער הראשון, דיבר על הקרב מול התותחנים ואמר: "אם נשחק באותה יכולת של המחצית הראשונה מהמשחק הקודם, לא יהיו לנו בעיות. רצינו להלהיב את הקהל ושיחקנו בקצב מהיר מאוד. ככה אנחנו משחקים כשאנחנו במיטבנו. אבל ארסנל קבוצה טובה שמסוגלת לכבוש הרבה, ואין לנו אשליות לגבי הקושי של המשחק הזה. יש להם המון שחקנים איכותיים, כמו פברגאס, אדביור, וולקוט ו-ואן פרסי, האיום הוא ברור".

אלכס פרגוסון, שאיפשר לכריסטיאנו רונאלדו ואדווין ואן דר סאר לנוח במשחק בריברסייד וייקבל אותם רעננים מול ארסנל, התפנה לרגע מהמלחמות הפסיכולוגיות ובחר להחמיא לווין רוני, הנמצא בכושר נפלא. "אני לא חושב שמישהו יכול להתווכח עם הקביעה שהוא צריך להיות שחקן העונה", אמר סר אלכס על החלוץ בן ה-23. "הוא היה מספיק עקבי לכל אורך השנה. הוא התחיל ליהנות לשחק באגף שמאל, הוא עדיין מבקיע שערים, אבל בדרך שונה. אני קובע את המיקום שלו על המגרש בהתאם לשאר המערך, אבל בסופו של דבר הוא מסוגל לשחק בכל עמדות ההתקפה ולתפקד בכולן נהדר".

הרכב משוער: אדווין ואן דר סאר, ג'ון אושיי, ריו פרדיננד, נמניה וידיץ', פטריס אברה, דארן פלטשר, מייקל קאריק, אנדרסון, כריסטיאנו רונאלדו, ווין רוני, קרלוס טבז (דימיטאר ברבאטוב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully