וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות היורו: בית המוות חי וקיים

13.10.2007 / 22:13

שלוש מובילות בית ב' סקוטלנד, איטליה וצרפת ניצחו. גרמניה עלתה ליורו. פולין, יוון ושבדיה התקרבו. ספרד עם 1:3 בדנמרק, רומניה-הולנד 0:1

מוקדמות אליפות אירופה נכנסו לשלבים הסופיים והיום (שבת), מלבד שני משחקי הבית 'הישראלי', בית ה', נערכו 19 משחקים כשלא מעט נבחרות עשו צעד נוסף לעבר השגת הכרטיס המיוחל.

בבית א' סרביה סיימה עם ארמניה ב-0:0 מאכזב מאוד בחוץ, שחיסל לה, כמעט באופן סופי את הסיכויים. פורטוגל, לעומתה, עשתה את העבודה עם 0:2 באזרבייג'אן. גם פולין קרובה מאוד עם ניצחון ביתי 1:3 על קזחסטן העקשנית (שלושער לסמולארק). פינלנד איכזבה עם תיקו נטול שערים בבלגיה.

ב"בית המוות", בית ב', סקוטלנד השיגה שלוש נקודות חשובות בדרך להעפלה, שתשאיר את אחת מפיינליסטיות המונדיאל, איטליה או צרפת, בבית, לאחר שגברה 1:3 על אוקראינה. למרות שנחתה שעות ספורות לפני משחקה מול איי פארו, לא התקשתה צרפת לקרוע אותה 0:6. איטליה פגשה את גאורגיה בביתה והשיגה 0:2 סולידי, ששומר אותה חזק בתמונה.

בית ג' הדרמטי ממשיך לספק תוצאות מפתיעות עת מולדובה וטורקיה נפרדו בתיקו 1:1. הטורקים מאבדים נקודות יקרות מפז. אלופת אירופה, יוון, השיגה ניצחון בית חשוב, 2:3 על בוסניה. במשחק לפרוטוקול בלבד גברה הונגריה על מלטה 0:2.

בבית ד' הסיפור כמעט גמור באופן סופי. גרמניה העפילה אחרי שסיימה ב-0:0 באירלנד. צ'כיה, שנחה היום, עתידה להצטרף אליה. קפריסין ניצחה 1:3 על ווילס. סלובקה חתכה את סן מרינו המסכנה 0:7.

בבית ו', ספרד השיגה ניצחון מצוין 1:3 בדנמרק, שקירב אותה מאוד ליורו, והוציא את הסקנדינבים מהמרוץ. שבדיה הביסה בחוץ את ליכטנשטיין 0:3 ויכולה להזמין כרטיסים ליורו, אם כי עדיין לא באופן סופי. לטביה הפתיעה כשגברה בחוץ 2:4 על איסלנד.

בבית ז', ידה של רומניה הייתה על העליונה עם ניצחון משמעותי 0:1 על הולנד, שביסס אותה בראש. מזל טוב ללוקסמבורג, שגברה 0:1 על בלארוס משער דרמטי בסיום והשיגה ניצחון ראשון בקמפיין. סלובניה ואלבניה נפרדו ב-0:0.

בית א': ניצחונות חשובים לפולין ופורטוגל

פולין - קזחסטן 1:3

מדינתו של בוראט כבר מזמן הבינה שלא תעלה ליורו, אבל היא תמיד נלחמת ומנסה. היום, מול מוליכת הבית, היא הדהימה כשעלתה ליתרון בדקה ה-20 משער של דימיטרי ביאקוב. המשחק הופסק לכמחצית השעה כשהחשמל נפל באצטדיון (לא רק בישראל). אז עלה אבי סמולארק, בנו של שחקן העבר האגדי שעבר מדורטמונד לסטנאנדר, והשיב את הסדר על כנו עם שלושער ענק תוך עשר דקות (55, 64 ו-65) וקירב את המדינה שתארח את יורו 2012 להשתתפות ביורו 2008. הפולנים ינסו לתקן את הרושם החמוץ שהותירו מהמונדיאל.

אזרבייג'אן - פורטוגל 2:0

פליפה סקולארי ונבחרתו, למרות מספר פציעות של שחקנים, לא נתקלו בקשיים מיוחדים בבאקו מול האזרים. ברונו אלבס כבש בדקה ה-12 את הראשון. בדקה ה-29 אסיאן קרימוב המקומי לא התחשב בחבריו והורחק. חלוץ ורדר ברמן הוגו אלמיידה כבש את השני (45). פיינליסטית היורו, שתפגוש את קזחסטן ברביעי, עשתה צעד חשוב לקראת שוויץ ואוסטריה.

בלגיה - פינלנד 0:0

הקבוצה מצפון אירופה יצאה לארץ השפלה והשיגה עוד תוצאת תיקו מאופסת, שלישית ברצף, ששומרת אותה רחוק מאוד מהיורו, במיוחד נוכח ניצחונותיהן של מדינות ה-פ' האחרות, פולין ופינלנד. הבלגים ממזמן משחקים בשביל האימון.

ארמניה - סרביה 0:0

לאורחים האקס יוגוסלבים היה סיכוי קלוש להעפיל, אחרי התיקו הערב גם הוא נמוג ונעלם. הסרבים מסיימים משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון ושלישי ברצף בתיקו ואת היורו הם יוכלו לראות בצורה מצויינת, בשלטוט אינסופי מול הטלוויזיה. הארמנים יכולים להוית מרוצים מהישגיהם בבית שכוללים ניצחון על פולין ותוצאות תיקו מכובדות מול פורטוגל וסרביה.

בית ב': כמה ארוכה היא הדרך

סקוטלנד - אוקראינה 1:3

צבא הטרטן יכול להתחיל להתכונן לפלוש לשוויץ ואוסטריה. החבורה הסקוטית עשתה היום צעד חשוב ומשמעותי בדרך להשגת היעד כששמרה על מאזן מושלם בבית, אחרי 1:3 על אוקראינה, שכבר איבדה סיכוי להעפיל ליורו. קני מילר העלה את המארחים ליתרון מוקדם כבר בדקה הרביעית. שש דקות לאחר מכן לי מקלוך הכפיל את היתרון. חלוצה המסופסל של צ'לסי, אנדריי שבצ'נקו שלא מקבל דקות מאברהם גרנט, הצליח לצמצם בדקה ה-24. ג'יימס מקפאדן, שכבש את שער הניצחון הגדול נגד צרפת, חתם את התוצאה בדקה ה-68 והבטיח ששלוש הנקודות יישארו בבית.

ביום רביעי יתארחו הסקוטים אצל גאורגיה, שגם איבדה סיכוי מזמן. במחזור האחרון יפגשו בבית את אלופת העולם, אך ייתכן שעד אז יבטיחו את העלייה הבלתי צפויה, שתשאיר את אחת מפיינליסטיות המונדיאל, צרפת או איטליה, בבית.

איטליה - גאורגיה 0:2

אלופת העולם עלתה לשחק עם הרבה לחץ לאחר ששמעה על הניצחונות של סקוטלנד וצרפת. 44 דקות לקח לסקוודרה אזורה לכבוש את הראשון. זה בא מכיוונו של קשר מילאן הוותיק והמצוין, אנדריאה פירלו. שש דקות לסיום, מגינה של ליון ויקיר האומה האיטלקית, פאביו גרוסו, הרשית את השני. דונאדוני והשחקנים ינוחו ביום רביעי, כשבחודש הבא מחכה להם קרב אדיר בהמפאדן פארק מול סקוטלנד.

איי פארו - צרפת 6:0

רק כשעה וחצי לפני שעת פתיחת המשחק ואחרי יומיים בדרכים, הגיעה נבחרת הטריקולור למדינה הסקנדינבית. למרות שיכלו לבקש דחייה, לא התקשו הצפרדעים להשכין שישייה ברשת הנבחרת החלשלושה. ניקולס אנלקה (7) ותיירי הנרי (8) עשו את החיים קלים. חלוץ ליון קארים בנזמה הוכיח למה הועדף בסגל על פניו של דויד טרזגה, כשכבש בדקות 49 ו-79. ג'רום רוטר, קשר פ.ס.ז', הוסיף בין לבין בכדור חופשי יפהפה בדקה ה-64. שחקן נוסף של ליון חאתם בן ערפה חתם את התוצאה בדקה ה-93.

אחרי ההפסד לסקוטלנד, פיינליסטית המונדיאל נמצאת במצב לא נעים, אולם היא עדיין חזק בתמונה. ברביעי תפגוש בבית את ליטא כשבמחזור האחרון תשחק מול אוקראינה בחוץ, דבר שיכול להיות מוקש לא קטן. שני ניצחונות יכולים לסדר לה את ההעפלה ליורו.

מה נשאר להן:

סקוטלנד:
17.10 גאורגיה (חוץ)
17.11 איטליה (בית)

איטליה:
17.11 סקוטלנד (חוץ)
21.11 איי פארו (בית)

צרפת:
17.10 ליטא (בית)
21.11 אוקראינה (בחוץ)

בית ג': טורקיה עוד תצטער על זה

יוון - בוסניה 2:3

אלופת אירופה, להזכירכם, ערכה סוג של אימון לפני הקרב החשוב בטורקיה ברביעי. (במשחק הראשון הטורקים השפילו את יוון 1:4 בחוץ). הבוסנים הצליחו לעקוץ בעבר את טורקיה ונורבגיה, אבל מול הנבחרת מהבלקן, שניצחה במשחק הראשון 0:4, שוב לא היה לה מענה. אנגלוס חריסטאס כבש ראשון בדקה העשירית. מירקו חרגוביץ' הדהים כשהשווה בדקה ה-54, אך תאופאניס גקאס, חלוצה הנהדר של באייר לברקוזן, השיב את היתרון שלוש דקות לאחר מכן. ניקוס ליברופולוס הכפיל את היתרון (73). ודאד איביסביץ' צימצם בדקת הסיום. אוטו ריהאגל ונבחרת יוון יוכלו, ככל הנראה, לנסות ולשמור על התואר הנכסף.

מולדובה - טורקיה 1:1

נורבגיה מודה, מודה, מודה למולדובה. הטורקים יצאו למשחק חוץ, שעל הנייר נראה קל. כך גם היה מול מלטה ובסוף הם השיגו נקודה. כך גם קרה היום. ויורל פרונזה הדהים את טורקיה כשכבש בדקה ה-11. הטורקים החלו להילחץ, אבל אומיט קאראן איזן בדקה ה-63. לטורקיה רק נקודה יותר מאשר לנורבגיה, וביום רביעי היא תארח את יוון לקרב של להיות או לחדול. נורבגיה תפגוש בחוץ את בוסניה.

הונגריה - מלטה 0:2

הביתיים יצאו כבר מזמן מהמרוץ ליורו, אבל לפחות הם הצליחו לנקום את השפלת ההפסד (1:0) בסיבוב הקודם. הנבחרת מהאי כבר הצליחה לכפות מספר הפתעות, הפעם רוברט פקזסין (34) ודניאל תוזר (77) דאגו שלא תהיה אחת כזו.

בית ד': גרמניה מכינה מזוודות

אירלנד - גרמניה 0:0

הבריטים חסרו שחקנים רבים מהסגל, אבל גם ככה ידעו שרק נס יעזור להם להעפיל. התועלת היחידה שיצאה מהמשחק הזה מבחינתם היא הרווחים הכספיים, כשההתאחדות האירית שלשלה כ-10 מיליון יורו כתוצאה מהכנסות שידור, מכירת כרטיסים ופרסומות. הגרמנים הזדקקו לנקודה כדי להעפיל ליורו והיעילות של המכונה הגרמנית הביאה אותם לשם בקיץ הבא.

סלובקיה - סן מרינו 0:7

המקומיים, שהגיעו לפלייאוף העלייה למונדיאל האחרון, איכזבו בקמפיין הנוכחי וכבר איבדו מזמן סיכוי אמיתי להגיע לאחד משני המקומות הראשונים. אוהדיה קיבלו פיצוי קטן בדמות חגיגת שערים על חשבון סן מרינו החלשה, שהיום השלימה ספיגה של 50 שערים ב-10 משחקים. מאזן מרשים. מארק האמסיק (24), סטניסלב ססטאק (32, 56), מארק ספארה (37), מרטין סקרטל (51), פיליפ הולוסקו (54) ויאן דוריצה (76, פנדל) כבשו.

קפריסין - ווילס 1:3

משחק נוסף לפרוטוקול בלבד, עקב השליטה המוחלטת של גרמניה וצ'כיה בבית. הקבוצה מהאי הצליחה לשפר עמדות ולעלות מעל הבריטים בטבלה. ג'יימס קולינס העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-21, אבל צמד של יאנקיס אוקאס (29, 68) ועוד אחד של קונסטנטין חרלמבידיס (79) השאירו את הנקודות בבית.

בית ו': ספרד עם רגל וחצי ביורו

דנמרק - ספרד 3:1

הסקנדינבים קיוו לעשות קופה על גבו של לואיס אראגונס המושמץ, לאחר שהעדיף את ראול טאמודו, חלוץ אספניול, על ראול, חלוץ ריאל מדריד, עקב היעדרותו של דויד וייה הפצוע. טאמודו השיב למאמנו על האמון, כשהעלה את ספרד ליתרון בדקה ה-14. מגן-בלם ריאל מדריד, סרחיו ראמוס, ביסס עליונות עם שער נוסף חמש דקות לסיום המחצית הראשונה. יון דאל טומאסון הצליח לצמק בדקה ה-88, אבל אלברט ריירה סתם את הגולל על הדנים עם שער שלישי. הספרדים הוציאו אותם מהמאוץ וכעת, רק צפון אירלנד מאיימת עליהם, אבל במעט, מכיוון שלספרד שש נקודות יתרון, עם משחק עודף.

ליכטנשטיין - שבדיה 3:0

הסקנדינבים ידעו שאסור להם לשמוט נקודת בארץ השפלה. למרות חסרונו של זלטאן איברהימוביץ', חלוצה של אינטר שמצוי בכושר הבקעה נהדר, זה נגמר עם שלוש נקודות קלילות, שמקרבות אותן כפסע מהיורו. בדקה ה-19 הקשר הוותיק פרדי ליונברג כבש ראשון, כריסטיאן ווילהלמסון הרשית עשר דקות לאחר מכן. אנדראס סוונסון הפך את זה מניצחון להבסה עם שער בדקה ה-56. ביום רביעי שבדיה תוכל לחגוג העפלה כשתארח את צפון אירלנד.

במשחק לפרוטוקול בלבד הפתיעה לטביה בחוץ את איסלנד 2:4, שהעלה אותם מעליהם בטבלה. איידור גודיונסן כבש צמד לסקנדינבים, שלא הצליחו לדבר בבית החזק, בדקות 4 ו-52. אוסקרז קלאבה (27), יוריס לייזנס (31) ומריס ורפאקובסקיס (37, 47) הרשיתו.

בית ז': ואן באסטן נקלע לצרה

רומניה - הולנד 0:1

המארחים הוליכו את הבית רק בזכות יחס שערים עודף על נבחרת האוראנג', אבל הערב עשו צעד ענק לאליפות עם ניצחון קטו-גדול. דורין גויאן כבש את שער הניצחון בדקה ה-71. למאמן הולנד, מרקו ואן באסטן, ניצבה בעיה 'טובה' לפני המשחק - את מי להעלות בהרכב. כעת עומדת מולו בעיה רעה מאוד, כשבולגריה נושפת בעורף הכתומים, שישובו הביתה ברביעי כדי לפגוש את סלובניה.

בלארוס - לוקסמבורג 1:0

פונס לווק קבע ניצחון דרמטי לאורחים עמוק בתוך תוספת הזמן של המשחק והעניק לאורחים נקודות ראשונות בקמפיין. מזל טוב.

סלובניה - אלבניה 0:0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully