וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריברס: "לא צריכים מישהו שישחק כדורסל של גיבורים"

מאמן בוסטון עקץ את לברון כשאמר כי הקבוצתיות היא סוד כוחם של הסלטיקס. שאקיל: "חייבים להרים ראש, הייתי במצבים כאלה"

גמר בין לברון ג'יימס לקובי בריאנט הוא חלומם הרטוב של רבים מחובבי ה-NBA, אבל גמר בין בוסטון סלטיקס ללוס אנג'לס לייקרס הוא הקלאסיקה האמיתית של ליגת הכדורסל הטובה בעולם. הגמר עוד רחוק והדרך ארוכה, אבל הלילה (בין שלישי לרביעי) הסלטיקס עשו צעד משמעותי בכיוון. בוסטון הגיעה לקליבלנד למשחק מספר 5, הנחילה לקאבלירס את הפסד הפלייאוף הביתי הגדול בתולדותיהם עם ניצחון מזהיר בתוצאה 88:120, ועלתה ליתרון 2:3 בחצי גמר המזרח. אורלנדו נראית קרובה מתמיד, ואם בוסטון תנצח במשחק הבא בביתה, היא תפגוש את המג'יק בגמר המזרח.

"אנחנו לא יכולים לעשות קאמבק פה, ואנחנו צריכים להתייחס למשחק מספר 6 כמו אל משחק מספר 7", אמר קווין גארנט, שתרם לירוקים 18 נקודות ו-6 ריבאונדים, "אנחנו לא יכולים להרשות לקבוצה הטובה בליגה לשחק את משחק 7 בבית שלה, פשוט אסור". הביג טיקט וחבריו הציגו משחק מלא נחישות, אמונה והתלהבות, ובעזרת שישה שחקנים בדאבל פיגרס מחצו את הקאבס. פול פירס הוסיף 21 נקודות, גלן דייויס קלע 15 מהספסל, אבל מי שבלטו מעל כולם היו ריי אלן, שנצץ עם 25 נקודות ו-6 מ-9 מחוץ לקשת, ורייג'ון רונדו, שקלע את כל 16 נקודותיו במחצית השנייה. מאמן הסלטיקס דוק ריברס לא חגג יותר מדי. "לא עשינו כלום", אמר ריברס בסיום, "ניצחנו בשלושה משחקים, אבל אנחנו צריכים לנצח ארבעה". ריברס התייחס לכדורסל הקבוצתי הנהדר של קבוצתו ואמר: "אנחנו מי שאנחנו, אנחנו לא צריכים מישהו שישחק כדורסל של גיבורים, אנחנו טובים כשאנחנו משחקים כקבוצה".

קליבלנד הגיעה לסדרה בטוחה בעצמה, עם יתרון ביתיות ושמות נוצצים, ורבים היו בטוחים שהטריו של בוסטון, שלא הרשים במהלך העונה, יתקפל מול העוצמה של לברון ג'יימס, שאקיל אוניל ושאר החבורה מאוהיו. אבל בוסטון, קבוצה עם גאווה ומסורת אדירה, הראתה שהיה מוקדם להספיד אותה. הסלטיקס הראו שהם קורצו מחומר איכותי, ועכשיו חובת ההוכחה על קליבלנד. בקיץ 2010 לברון יהפוך לשחקן חופשי ובקליבלנד יודעים שאם הקבוצה לא תזכה באליפות, יהיה קשה להשאיר את המלך בעיר. אולם חלק ניכר ממצבה של קליבלנד הוא בשל יכולתו של לברון בסדרה. קינג ג'יימס היה חלש מאוד במשחק הלילה, כשקלע רק 15 נקודות ב-3 מ-14 מהשדה.

"החטאתי הרבה זריקות פתוחות שאני בדרך כלל קולע", אמר ג'יימס, "זה לא קורה לי הרבה, וזאת הפתעה גדולה כשזה קורה. אנחנו עם הגב לקיר, כבר ניצחנו בבוסטון, ונצטרך לעשות את זה שוב". אם קליבלנד תפסיד בבוסטון ותודח, זה יכול להיות המשחק האחרון של לברון במדי הקאבס. "אפילו לא חשבתי על זה", אמר ג'יימס, "שאני אשב פה ואגיד שזה יכול להיות המשחק האחרון שלנו העונה? זה לא אני ולא הקבוצה שלנו".

שאקיל אוניל הצהיר בתחילת העונה שהוא בא לעזור ללברון לקחת אליפות, ובמשחק 5 עמד במילתו כשהיה טוב מתחת לסלים וקלע 21 נקודות. אבל הקאבס קיבלו תרומה מועטה מהספסל, שקלע רק 20 נקודות, לעומת 30 של בוסטון, וסבלה מיכולת ירודה של מו וויליאמס (9 נקודות ב-3 מ-8 מהשדה). "זה פשוט מאוד", אמר שאקיל, "אנחנו צריכים לנצח שניים ברציפות, אנחנו חייבים להרים ראש, הייתי כבר במצבים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully