וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולטה רוסית

עומר דיקמן

1.10.2009 / 14:00

מחממים את הפרקט: הצטרפותו של מיכאיל פרוחורוב רק מדגישה את המטרה של ניו ג'רזי - לבנות בסיס איתן לקיץ 2010

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 48:34

סיימו את העונה: במקום השלישי בבית האטלנטי וה-12 במזרח

למרות שסיימה את העונה שעברה עם המאזן הגרוע ביותר שלה בעשור האחרון, קשה יהיה להגדיר את עונת 2008/09 של ניו ג'רזי ככישלון. רחוק מכך; בעוד מועדונים אחרים מבזבזים שנים על גבי שנים בניסיון להבין כיצד לבצע את חילופי המשמרות המפורסמים בצורה יעילה (מישהו אמר ניו יורק?), הבינה הנהלת הנטס שתור הזהב של המועדון שהחל עם פתיחת העשור הגיע לסיומו, ומיהרה להתחיל ולאסוף את דור חדש של שחקנים צעירים, בתקווה שיצליחו לשחזר את ימי הזוהר של קיד-מרטין-ג'פרסון. אם לשפוט על פי העונה האחרונה, ניו ג'רזי בהחלט בדרך הנכונה לחזור להיות כח מאסיבי במזרח ובליגה כולה.

בתור האיש שנכנס לנעליים הגדולות של ג'ייסון קיד ומנהיגה החדש של הקבוצה (לפחות עד קיץ 2010) ניצב דווין האריס. כבר בעונתו המלאה הראשונה במדי הנטס הוכיח האריס שהוא שווה הרבה יותר מהרול פלייר שראינו בתקופת דאלאס, והרכיב יחד עם וינס קרטר את אחד הקווים האחוריים היותר מרשימים של הליגה, תוך שהוא מוביל את הקבוצה בנקודות למשחק (21.3), ובאסיסטים (6.9). הנהנה העיקרי משירותיו של האריס היה הרוקי, ברוק לופז, שהתגלגל איכשהו עד לבחירה העשירית של הדראפט, בעיקר בזכות מייקל ג'ורדן והבובקאטס שהיו זקוקים נואשות לסנטר גם הם, לכן ניצלו את הבחירה התשיעית כדי לבחור שחקן בגובה כדור 5 העונה לשם די ג'יי אוגוסטין.

לופז, בכל אופן, הוא סנטר קלאסי בעל נוכחות ברחבה ומשחק פוסט נדיר לשחקן בגילו, ואם לשפוט על פי העונה החולפת, מדובר באחת מגניבות הדראפט הגדולות של העשור. מעבר לסנטר ולרכז, הציגה הקבוצה את וינס קרטר בעונת פרידה מרשימה שבה הוכיח שאפשר להתחיל להתבגר גם בגיל 30, את יי ז'יאנליאן הלוחם בשרפרפים שהראה ניצוצות לצד היעלמויות בנות חודשיים, ועוד שלל רול פליירס שונים ומשונים שהתגלגלו לניו ג'רזי מדאלאס הרחוקה, וצפויים להיעלם ממש כמו שבאו.

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: קורטני לי (טרייד, אורלנדו), רייפר אלסטון (טרייד, אורלנדו), טוני באטי (טרייד, אורלנדו), טרנס וויליאמס (דראפט)

הלכו: וינס קרטר (טרייד, אורלנדו), ריאן אנדרסון (טרייד, אורלנדו)

מהלכיה של ניו ג'רזי בקיץ האחרון סבבו סביב מטרה אחת ויחידה – בריאן סקלבריני. סתם, לברון ג'יימס. אי לכך ובהתאם לזאת נשלח חוזהו של וינס קרטר בתמורה לחבילת חוזים נגמרים שיותירו את הקבוצה בקיץ הקרוב עם קרוב ל-30 מליון דולר מתחת לתקרת השכר. נשמע טוב? לגמרי. בנוסף לחוזים הנ"ל נשלח אל העיר היישר מאורלנדו הפינליסטית צעיר מבטיח העונה לשם קורטני לי, שמגיע אחרי עונת רוקי מוצלחת ויתאים כמו כפפה אל השלד המתגבש. לי אמור לקבל את תפקיד השוטינג גארד הפותח של הקבוצה ולעבור ממעמד של סייד קיק בקבוצה עמוסת כשרון, לשחקן מרכזי בקבוצה נטולת ציפיות. על מנת להשיג את כישוריו של לי נאלצו הנטס לוותר על צעיר מוכשר אחר בשם ריאן אנדרסון, אבל אין ספק שבראייה כוללת מדובר בטרייד מצויין שמכשיר את הקרקע להחתמתם של סופרסטאר + שחקן מוביל נוסף בקיץ הקרוב, ולהבדיל מקבוצות אחרות שמשכנו אפילו את אמא של האפסנאי בשביל קיץ הלברוניאדה, ניו ג'רזי מציעה להוד רוממותו בסיס שכולל את דווין האריס בפוינט, לי בשוטינג, ברוק לופז בסנטר, וחור בולט במיוחד בעמדת הסמול פורוורד, שהיא כידוע העמדה האהובה על בריאן סקלבריני.

אולם עם כל הכבוד לקורטני לי, המהלך המעניין ביותר שהתרחש הקיץ אצל האחות המכוערת של ניו יורק היה כניסתו של האוליגרך מיכאיל פרוחורוב לעמדת בעל המניות הראשי והבעלים בפועל של הקבוצה. פרוחורוב, האיש העשיר ברוסיה שהונו נאמד בכ- 10 מיליארד דולר, הינו חובב ספורט נלהב שהחזיק בעבר בבעלות חלקית על צסק"א מוסקבה ואף מתנשא לגובה של לא פחות מ-2.04 מ', מה שהיה יכול להפוך אותו לסנטר NBA קצת פחות גבוה וקצת יותר מוכשר מג'ייסון קולינס. הפיכתו של פרוחודוב לבעלים החדש מעמידה מיד את הניו ג'רזי נטס במעמד דומה לזה של דאלאס ופורטלנד, בתור קבוצה שהבעלים שלה לא יהסס לשלם עוד כמה מיליונים במס מותרות, במיוחד אם העסקה תכלול את העברתו של אחד לברון אל הקבוצה, ואת העברתה של הקבוצה אל העיר הגדולה שמעבר לנהר. אין ספק – בניו ג'רזי הקרה העתיד נראה מבטיח יותר מתמיד, גם אם זה אומר שהוא יצטרך לזוז כמה מטרים לברוקלין.

מה מי מו

חמישייה: דווין האריס, קורטני לי, בובי סימונס, יי זיאנליאן, ברוק לופז

ספסל: רייפר אלסטון, קיאון דולינג, כריס דגלאס-רוברטס, טרנטון האסל, ג'רוויס הייז, טרנס וויליאמס, טוני באטי, שון וויליאמס, ג'וש בון

מאמן: לורנס פרנק (עונה שביעית)

מועמד לפריצה:

כשאורלנדו שלחה את קורטני לי לניו ג'רזי התייחס שאקיל אוניל לטרייד במילים: "אני לא מאמין שאורלנדו ויתרו עליו, הילד הזה הוא כוכב אמיתי". אני אמנם לא משוכנע שלי הוא אכן אולסטאר עתידי, אבל בהחלט מדובר כאן בשחקן צעיר ומוכשר שכבר בשנתו השניה מקבל הזדמנות ששחקנים אחרים רק חולמים עליה. בהנחה שקורטני יתגבר על המעבר לקבוצה מפסידה ועל העובדה שיש לו שם של בת, צפו ממנו לעונת פריצה קלאסית עם תרומה יפה בשני צידי המגרש.

מועמד לדעיכה:

לאחר 6 עונות בהן שימש כרכז פותח בשלל קבוצות בליגה, חוזר השנה רייפר אלסטון בן ה-33 למעמד המשוקץ של שחקן ספסל, ועוד בקבוצת לוטרי. על אף שכוחו של אלסטון עוד במותניו, קשה לראות סיטואציה בה יקבל דקות משמעותיות בקבוצה שיעדיה העיקריים הם קידום שחקנים צעירים ומקום טוב בדראפט הקרוב. בהנחה שניו ג'רזי לא תפתיע ותמצא עצמה בתמונת הפלייאוף צפוי אלסטון להיות קבור עמוק ברוטציה מאחורי שחקנים כמו קיאון דולינג וכריס דגלאס רוברטס, ואם להסתמך על האופי הבעייתי של הבחור, לא מן הנמנע שיפצח בשביתה איטלקית שלא תבייש אפילו את סטפאן מרבורי. עם זאת, מתוקף היותו חוזה נגמר ופושע מועד, אל תתפלאו אם תראו את אלסטון על מטוס בדרך לקבוצה אחרת עוד לפני השנה האזרחית הבאה.

אקס פקטור:

מכונת ההייפ עובדת הקיץ שעות נוספות בלספר לנו על השיפור העצום שחל אצל יי ז'יאנליאן במהלך הקיץ, בו שיחק במדי נבחרת סין נגד שלל גמדים ויאטנמים וגידמים הודים. ז'יאנליאן, שכבר שנתיים נע בין פוטנציאל לא ממומש לפלופ מוחלט, אמור לקבל העונה את עמדת הפאוור פורוורד באופן אקסקלוסיבי. אם השמועות נכונות ו-יי אכן פיתח בקיץ משחק צבע ראוי לשמו, אנו יכולים לרשום עוד וי על צעיר מבטיח לקבוצת העתיד של הנטס. אם לא - תהיו בטוחים שהסוכנים שלו ימצאו דרך לפמפם אותו גם בקיץ הבא, מספר חודשים אחרי שהוא יפתח באולסטאר על חשבון קווין גארנט.

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי:

חבורת העוללים של ניו ג'רזי טורפת את הפרקט ערב אחרי ערב עם אנרגיות בלתי נדלות והרבה מאוד כשרון בוסרי שלפעמים אפילו יביא ניצחונות. ברוק לופז הופך רשמית לסנטר מוביל בליגה, ז'יאנליאן וקורטני לי מציבים מועמדות לתואר השחקן המשתפר, ואפילו טרנס וויליאמס משתלט על עמדת הסמול פורוורד ומקבל כמה הצבעות בבחירת רוקי השנה. הנטס אמנם מסיימים מחוץ לתמונת הפלייאוף, אבל בתור הקבוצה שכל הפרי אייג'נטס של 2010 רוצים לחתום בה. כולל אתם-יודעים-מי.

תסריט פסימי:

תוהו ובוהו על אדמת ניו ג'רזי; עזיבתו של קרטר משאירה את האריס לבדו בגן הילדים, וכמו בייביסיטר בן 8 שצריך להחליף לאחיו התינוק, דווין שלנו לא ממש יודע מה לעשות, ומעדיף לזרוק לסל באחוזים הרבה יותר מדי נמוכים. קורטני לי משנה את שמו לטרייסי על מנת שיהיה גברי יותר ומיד קורע את גיד האכילס שלו, ואילו יי מפסיד באחד על אחד נגד השרפרף ועובר לשחק נגד פומפה עד שיחזור לכושר. פרויקט הנוער של הנטס מתפרק באופן סופי בקיץ 2010 כשפרוחורוב, שהעברית אינו שגורה בפיו, קורא את הכתבה הזאת ומחתים את בריאן סקלבריני על חוזה מקסימום.

תחזית:

עם כל הכבוד לקורטני לי ולז'יאנליאן, הנטס מודל 2009-2010 מחזיקים באחד הסגלים החלשים ביותר במזרח, ללא שום שחקן משמעותי עם ניסיון בליגה זולת דווין האריס. ללא ציפיות פלייאוף, ועם הרבה מאוד דקות הרצה לצעירים, תסיים ניו ג'רזי את עונת המעבר הזו באחד משלושת המקומות האחרונים במזרח עם מאזן של 53:29, אבל עם הרבה שיפור מצד מרבית השחקנים שהוזכרו כאן, ואופטימיות זהירה לקראת הקיץ הגורלי והמדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully