וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסם של קבוצה

המשחק הקבוצתי של המג'יק היה גדול על לברון וחבריו בסדרת גמר המזרח, ואורלנדו העפילה לגמר ה-NBA עם ניצחון 90:103 ו-2:4 בסדרה

הם היו האנדרדוג המובהק. קליבלנד התייצבה לגמר המזרח עם המאזן הטוב בליגה, כשברשותה השחקן הטוב בליגה, מאמן העונה ויתרון הביתיות, אבל זה לא הספיק. אחרי שהדיחה את בוסטון מתואר האליפות במשחק שביעי, אורלנדו ניצחה את לברון ג'יימס, את המגרש הביתי באוהיו, את ההגנה של הקאבס וגם יהיו שיגידו שאת השופטים. המג'יק פגשו הלילה (בין שבת לראשון) את קליבלנד למשחק מספר 6 של גמר המזרח והציגו כדורסל קבוצתי, מגוון, נחוש, חכם ויעיל. הקאבס לא מצאו לזה תשובה, ואורלנדו ניצחה 90:103, והשלימה ניצחון 2:4 בסדרה. לראשונה מאז 1995, ובפעם השנייה בתולדותיה אורלנדו מעפילה לגמר ה-NBA. בפעם הקודמת זה נגמר בסוויפ 0:4 של יוסטון על שאקיל אוניל ופני הארדווי, הפעם יש תחושה שהקבוצה מפלורידה לא תיפול כל כך מהר.

"זה הזמן שלנו, עבדנו בשביל זה", אמר סטן ואן גנדי בקול צרוד ונרגש לשחקניו, לפני העלייה לפרקט. "אתם ראויים לנצח כי הוכחתם את זה השנה ואתם יותר טובים". השחקנים הפנימו, והוכיחו שהם אכן יותר טובים. אורלנדו לא נתנה ללברון ג'יימס להיכנס לקצב, והציגה את הסופרסטאר שלה בגדולתו. דוויט הווארד הוכיח שהוא מנהיג אמיתי כשהתעלה במשחק החשוב עד כה, קלע 40 נקודות (14 מ-21 מהשדה), הוריד 14 ריבאונדים ומסר 4 אסיסטים, והכל מתובל בהגנה מצוינת ואמונה שהמג'יק יגיעו לגמר. "אני מודה לאלוהים, שהביא אותנו לזה", אמר הווארד לקהל המשולהב ב"אמוויי", ארינה. "תודה לאוהדים, ההרגשה טובה, אבל זה לא סוף הסיפור, יש לנו עוד עבודה".

ב-4 ביוני סופרמן ואורלנדו יתארחו בסטייפלס סנטר של לוס אנג'לס, ויעמדו פנים אל פנים מול אלופת המערב, לוס אנג'לס לייקרס. אורלנדו תפגוש קבוצה עם סופרסטאר וצוות מסייע מצוין, שהראה מה הוא יודע בשני המשחקים האחרונים מול דנבר. בריאנט, בניגוד להווארד, מנוסה מאוד במעמדים האלה, ולפיל ג'קסון כבר אין מספיק אצבעות לטבעות, כך שהמג'יק שוב יחזרו לעמדת האנדרדוג. אבל אחרי מה שראינו מאורלנדו בשתי הסדרות האחרונות, אנחנו יודעים שיהיה שמייח, ונותר רק לספור את השעות עד לגמר הגדול והמבטיח.

מהלך המשחק

הנאום הנרגש של ואן גנדי בוודאי לא הזיק לשחקני המג'יק שנראו ברבע הראשון מלאי מוטיבציה ולא אפשרו לקאבס להוליך אפילו לשנייה אחת במשחק. הווארד פתח חזק בצבע, כשהגנת הקאבס לא מצליחה לעצור אותו (13 נקודות ברבע הראשון), ראפר אלסטון קלע מבחוץ והמג'יק הוליכו 25:30 בתום 12 דקות. ברבע השני הידו טורקוגלו ורשארד לואיס נכנסו לעניינים. לברון החטיא שתי זריקות עונשין רצופות באמצע הרבע, נענה בעוד שלשה של לואיס, וההגנה של קליבלנד עצרה את האורחים על 15 בלבד. עם יתרון 40:58 במחצית, היה ברור שקליבלנד תצטרך מופע בלתי נשכח של המלך כדי לחזור למשחק.

במקום זה היא קיבלה מופע בלתי נשכח של סופרמן. הווארד שלט בשני צדי המגרש, אורלנדו שלטה בצבע (34:47 בריבאונד) וגם השלשות של מו וויליאמס והמשחק המצוין של דלונטה ווסט לא הבהילו אותה. ההפרש הדו ספרתי נשמר, ובסיום השלישי הוליכה אורלנדו 70:86. המג'יק פתחו את הרבע הרביעי עם החטאות של קורטני לי וטורקוגלו, אבל הקאבס לא ניצלו את שתי הדקות הראשונות ליצירת מומנטום, ואז הגיעה שלשה נהדרת של מיקאל פיטרוס ונקודות של הווארד, ואורלנדו עלתה ליתרון השיא שלה במשחק, 70:91. מכאן והלאה קליבלנד נלחמה על הכבוד שלה, והצליחה לצמק מעט עד לסיום, בו אורלנדו ניצחה 90:103.

הווארד הצטיין בשורות אורלנדו עם 40 נקודות (14 מ-21 מהשדה, 12 מ-16 מהעונשין), 14 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. רשארד לואיס עזר לסופרמן עם 18 (6 מ-13 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, ראפר אלסטון קלע 13, מיקאל פיטרוס הביא רוח רעננה מהספסל כשתרם 14 (4 מ-7 לשלוש) ו-5 ריבאונדים. אורלנדו נהנתה מיום טוב מחוץ לקשת עם 12 מ-29, וידעה להתגבר על מספריו הפושרים של טורקוגלו, שקלע 10 (3 מ-12 מהשדה), הוריד 7 ריבאונדים ומסר 5 אסיסטים.

לברון ג'יימס הוליך את קלעי קליבלנד עם 25 נקודות (8 מ-20 מהשדה), 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. דלונטה ווסט היה מצוין עם 22 נקודות (9 מ-19 מהשדה), מו וויליאמס הוסיף 17 (3 מ-4 לשלוש) ו-5 אסיסטים ואנדרסון ורז'או קלע 14. הקאבס קיבלו תרומה התקפית זניחה מהספסל (4 נק' לבן וואלאס, 3 נק' לדניאל גיבסון ו-3 לוולי שצ'רביאק), ולא ניצלו את העובדה שרק פיטרוס קלע עבור אורלנדו מהספסל.

בסיום העניקו למג'יק את גביע אלופת המזרח, והקבוצה הייתה בעננים. "כולם חשבו שאנחנו גמורים, אבל הקבוצה הצליחה והוכיחה שהיא יכולה", אמר ואן גנדי בסיום, ושחקנו רשארד לואיס הוסיף: "זה לא ייאמן, אני מאושר, אף פעם לא הייתי במעמד כזה בקריירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully