וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול פירס: "חיכיתי לזה כל החיים"

בוסטון אלופה אחרי 22 שנה, פירס הודה לקהל: ”תודה שחיכיתם”. גארנט בדמעות: ”אני על גג העולם”. קובי: "עוד לא ראיתי הגנה כזאת"

אולי על המגרש הם נראים כלוחמים קשוחים ובלתי שבירים, אבל במסיבת העיתונאים ובחדר ההלבשה הם מיררו בבכי כמו ילדות נרגשות. שחקני הסלטיקס חגגו היום (רביעי) עם דמעות בעיניים אליפות מרגשת למועדון אחרי שהביסו 92:131 את לוס אנג'לס לייקרס והשלימו ניצחון 2:4 בסדרה.

"זה בלתי ייאמן בהתחשב במקום שבו היינו בשנה שעברה", אמר פירס, שזוכר כיצד הסלטיקס ניצחו אשתקד רק 24 משחקים. אחרי תשע שנים רעות במדי הסלטיקס, הלילה הקפטן חגג תואר. "אני יודע שעברנו כאן שנים קשות", פנה לקהל ה-MVP של סדרת הגמר, "הייתם תקועים איתי תשע שנים, אבל לא הפסקתם לתמוך בנו, ועכשיו סוף סוף אתם יכולים להרים את הראש. אנחנו אלופים, בייבי".

"רד מדליק סיגר למעלה"

"התקשורת אהבה לדבר על השלשייה הגדולה, אבל הקסם שלנו הוא שמדובר בקבוצה", אמר ריי אלן בסיום הסדרה שהחזירה לו את הכבוד, "שלטנו במשחקים כבר מהפתיחה, ושם המשחק מבחינתנו היה הגנה. חיפינו אחד על השני, שיחקנו עם הרבה פרגון, ורק ככה זוכים באליפות. כוכבים אולי מנצחים משחקים, קבוצות לוקחות אליפות".

"חיכיתי לזה כל החיים", אמר פירס, "זה פשוט רגע מופלא, בלתי נתפס, סוף סוף אני לא בצל של כל הגדולים של המועדון הזה". כשנשאל לגבי המשך השושלת אמר: "אל תדברו איתי על העתיד, אני עכשיו רוצה לחגוג. אני לא הולך לישון עכשיו ארבעה שבועות רצוף, זו התוכנית. אין שינה בעתיד הנראה לעין מבחינתי.".

"אתה מכיר את הבריון הזה שהציק לך כל השנים בבית הספר?", ניסה להמחיש גארנט את השמחה שלו על הזכייה באליפות, "אז היום אני בעטתי לו בתחת". KG התחבק ארוכות עם ביל ראסל, שאמר לו בתחלית השנה שאם לא יצליח להביא טבעת, הוא יביא לו אחת משלו. "היום זכיתי בטבעת משלי", לחש גארנט באוזנו של ראסל בסיום, והוסיף, "אני מקווה שגרמתי לך להיות גאה בי". ראסל הנרגש אמר לו "כן, גרמתי לי", והשניים התחבקו שוב.

מול המיקרופונים של ESPN, עוד לפני הנפת הגביע, צרח גארנט בהתלהבות, "הכל אפשרי!", ואז עבר לשלוח ד"שים לכל קצוות המדינה, ובמיוחד לאמא שלו, עבורה הישיר את המבט למצלמה ואמר, "אני על הגג העולם". הביג טיקט דאג לצייד את ראשו בכובע אליפות, כדי להסתיר את הדמעות. לסיום התאים, "אני לא יכול לקחת את הקרדיט לעצמי, אבל עכשיו יש לי קבלות, יש לי קבלות. מה תגידו עליי עכשיו, הא?".

"תמיד אמרנו שהנשק שלנו הוא בהגנה, וגם היום הצלחנו לעצור אותם ולשלוט על הריבאונד", הוסיף גארנט במסיבת העיתונאים, "יש לקבוצה הזאת קהל נהדר, שמגיע לו ליהנות מקבוצה טובה".

כשנשאל גארנט אם הוא, פירס ואלן נחשבים כבר כ"ביג ת'רי" (השלישייה הגדולה כמו מקהייל, פאריש ובירד), אמר גארנט בלי להסס: "בשום פנים ואופן לא. בשביל זה נצטרך לזכות בעוד אליפויות".

גם דוק ריברס יודע שהתואר סתם הרבה פיות בעיר השעועית. ריברס כבר היה על סף פיטורים בעונה שעברה, בה ניצח רק 24 פעמים, אבל הצליח להביא אליפות היסטורית לעיר. "המשפט הראשון שאמרתי לבחורים באימונים בקיץ היה הגנה", אמר ריברס, "הגנה, הגנה, הגנה. אמרתי להם שאם נדע לעשות הגנה כמו שצריך, נצליח להביא אליפות, והם עשו את זה. הם היו נפלאים לאורך כל השנה".

הסלטיקס השלימו העונה את המהפך הגדול בהיסטוריה, והם הקבוצה השלישית בלבד שזוכה בתואר שנה אחרי שלא הייתה בפלייאוף (גולדן סטייט ב-1975 ופורטלנד ב-1977). "בשנתיים הקשות שלנו למדתי להעריך יותר את אוהדי הסלטיקס. אומנם כמה מהם רצו להיפטר ממני, וגם כמה עיתונאים, אבל רובם עודדו ותמכו".

"המחשבה הראשונה שלי אחרי הזכייה הייתה מה אבא שלי היה אומר", אמר ריברס הדומע, שאביו נפטר בתחילת העונה, "האמת, אם הייתם מכירים אותו, הייתם יודעים שהוא יגיד משהו כמו: 'באמת הגיע הזמן, איפה היית עד עכשיו?'".

"הם התמקדו בקובי"

"איפשהו למעלה רד אאורבך מדליק סיגר", אמר דייויד שטרן בטקס הצגת האלופה, ואכן, לאאורבך יש עוד סיבה לעשן בניחותא: פיל ג'קסון לא לקח את התואר העשירי שלו ונכשל בניסיונו לעקוף את המאמן האגדי של בוסטון. "הם נתנו הגנה מדהימה בסדרה הזאת", החמיא ג'קסון ליריביו, "הם בהחלט היו ראויים לתואר".

"ראיתי כבר הגנות בחיים שלי", אמר קובי המתוסכל בסיום, "אבל זו ללא ספק הייתה הכי טבה שנתקלתי בה בפלייאוף".

קובי פתח מצוין את הרבע הראשון, אבל אז שוב ההגנה הלבנה השתלטה על המשחק. "אין ספק שהם התמקדו בו ולא אפשרו להם לפגוע בהם", אמר פיל ג'קסון, "לצערנו, לא הצלחנו למצוא את השחקן שיתעלה במקומו. באחד המהלכים הראשונים העיף גארנט את פאו גאסול בדרכו לסל, וקלע. זה קבע את הטון של המשחק. רייג'ון רונדו הרג אותנו עם החטיפות שלו, ומנע מאיתנו לכדרר לטבעת, שזה אחד האספקטים החשובים של המשחק שלנו".

"הם גמרו את המשחק ברגע שהם עלו ל-23 הפרש עוד לפני המחצית", אמר פאו גאסול, שסיים עוד משחק אנמי, "משם לא הצלחנו לחזור, לא יכולנו להגיב לזה".

"יש לנו במה להיות גאים", היסה קובי להיות אופטימי. "אבל זה שאתה במקום השני זה רק אומר שאתה הראשון בין המפסידים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully