וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבל מקל בראש

21.2.2010 / 13:27

הצטרפות גל מקל לגלבוע/גליל גרמה לירידה דרסטית ביכולתו של ג'רמי פארגו. אם לא יסתגל, חלום הפיינל פור של קטש יתפוגג

במחזור השישי הגיעה מחזיקת הגביע הפועל חולון למשחק חוץ בלתי אפשרי בגן נר מול הקבוצה החמה בליגה, הפועל גלבוע/גליל עליון. כבר לפני המשחק היה ברור לכולם שהקבוצה של עודד קטש תדלג בקלות מעל חולון, בגלל החולשה של היריבה. לאחר שלושה רבעים התעורר ג'רמי פארגו, שעד אז הציג יכולת פושרת, צלף מכל עבר, הטביע בהפגנתיות וסיים עם 25 נקודות. פארגו לא ידע שכמה דקות לאחר המשחק העתיד שלו בקבוצה הולך להשתנות כשבמסיבת העיתונאים דיבר המאמן עודד קטש על הגעתו של גל מקל לקבוצה.

מחזור לאחר מכן הגיעה גלבוע/גליל למשחק חוץ מול בני השרון כשמקל כבר נמצא בסגל הקבוצה ומקבל דקות משמעותיות. על אף העובדה שהציגה כדורסל טוב, לא הצליחה הקבוצה לנצח, פארגו קלע רק 11 נקודות באחוזים לא טובים, וסדק ראשון התגלה במכונה מגן-נר. מאז, הספיקה הקבוצה לצבור עוד שני הפסדי ליגה, כשהסטטיסטיקה של פארגו מציגה את כל הסיפור במלואו. בששת המשחקים הראשונים של העונה רשם פארגו 24 נקודות בממוצע למשחק, אך בשבעת המשחקים מאז הגעתו של גל מקל הוא ירד בצורה דרסטית ל-10.2 נקודות בלבד. תשעה מחזורים לסיום העונה הסדירה, בגלבוע/גליל מחפשים את ג'רמי פארגו.

ג'רמי פארגו שחקן הפועל גלבוע/גליל. יותם רונן
בגן-נר תוהים להיכן נעלם הגארד שפירק את הליגה בתחילת העונה. פארגו/יותם רונן

הפנמה

"התוספת של גל מקל שינתה את הדברים בקבוצה הזאת", מנתח עומאר סניד, מותיקי הזרים בליגת העל, את המצב של האמריקאי הצעיר של גלבוע/גליל. "גל שחקן מצוין וצעיר, ועכשיו לג'רמי אין את הכדור כמו בהתחלה. בתחילת העונה היה לו 90 אחוז מהזמן את הכדור ביד ועכשיו אין לו, גם בגלל גל. אפשר לראות שכשהכדור לא אצלו בידיים, אז הרבה יותר קשה לו. אסור לשכוח שפארגו עדיין צעיר, והבעיה עם צעירים היא שיותר קשה להם לחלוק בכדור, לכל השחקנים יש בעיה כזאת, אבל לצעירים הרבה יותר. זה בעיה של בגרות, קשה לו בתור שחקן שנה ראשונה. הוא התחיל מצוין את העונה ואולי הוא לא יודע להתאים את עצמו. קטש הביא את מקל כדי לחזק את הקבוצה ולא להחליש אותה, ג'רמי חייב להבין את המצב הזה".

גם דני פרנקו, שאימן את גליל עליון בעבר, וכיום מאמן את נבחרת הנוער של ישראל, מסתכל על המצב של פארגו הצעיר ובין יתר הסיבות מצביע גם על השינוי בקבוצה. "כולם צריכים לעשות את ההתאמות שלהם. לכל שחקן זה קשה, לדוגמא בשנה שעברה כשאימנתי את הפועל חולון צירפתי את בריאן טולברט, וזאת הייתה הקבוצה של לואיס פלורס. טולברט דיבר עם פלורס, אבל זה עדיין השפיע, למרות שמדובר באנשים מבוגרים. תמיד תהיה לזה השפעה, על אחת כמה וכמה כשמסתכלים על שחקן צעיר, זה גם יותר הגיוני. לכל שחקן זה מוציא אותו משגרת היום יום שלו, באופן הגיוני על שחקן צעיר זה משפיע קצת יותר".

בתוך הקבוצה לא יודעים לדבר על מתח בין פארגו למקל ומדברים על מקצוען נטו, "הסבירו לג'רמי שגל הוא שחקן שבטווח הארוך יעזור לקבוצה, ושצריך לדעת להתאים את המשחק גם אליו", מספר אחד מאנשי המועדון, "הייתה לו את ההזדמנות אז להביע מורת רוח מסוימת על כך שמביאים לו שחקן על העמדה, אבל הוא בחר לנהוג בצורה קבוצתית מאוד, וקיבל את גל בצורה יפה. על המגרש השילוב ביניהם עובד יפה לכמה דקות, אבל אין ספק שג'רמי הוא הנפגע העיקרי מבחינת תפוקה, למרות שהדקות שלו ירדו רק במעט".

התאמה

מלבד הצירוף של מקל, לא מעט אנשים מציינים את העובדה שמדובר בשחקן צעיר, שעוד לא מלאו לו 22, והמרחק מהבית משפיע. מסביב לקבוצה דיברו על כך שהירידה לפני פגרת חג המולד הייתה בגלל הגעגועים לבית, אך גם לאחריה, מלבד משחק טוב מול עירוני רמת גן, לא הצליח פארגו להרים את הרמה. "ברור שעדיין מדובר בניסיון בשבילו וג'רמי עדיין בוחן את הגבולות שלו", מספר אחד מהשחקנים בקבוצה, "אתה יכול לראות אותו לפעמים באימונים עושה טעויות שילד אחרי השנה הראשונה כבר לא מבצע. חוסר היציבות והירידה היחסית שלו, היא גם בגלל זה".

כשמסתכלים על הירידה של פארגו, אי אפשר שלא להשוות אותו למקרה של שון ג'יימס. שחקן הפנים המוכשר של בני השרון הגיע בעונה שעברה לישראל ישירות מהמכללה, אך היה רחוק מלהרשים על אף יכולת טובה מאוד בחלקים מסוימים של העונה. אחרי עונת התאקלמות הפך ג'יימס לאחת המכונות המשומנות בליגת העל. "אני חושב שאחרי שנה אחת מחוץ לבית, אתה מרגיש כבר הרבה יותר מנוסה. אתה כבר יודע בדיוק מה אתה צריך להביא כדי להתחרות ברמה הזאת. בעונה הראשונה היו לי הרבה עליות וירידות, אבל בקיץ ידעתי על מה אני צריך לעבוד כדי לייצב את המשחק שלי וזה עזר", מספר ג'יימס על השינוי שחל במשחק שלו במעבר בין השנה הראשונה לשנייה, ומוסיף: "אני הייתי רגיל להיות רחוק מהבית במכללה ואשתי הייתה איתי, אז הכל היה בסדר איתי. לשחקנים שבאים לפה לבד, זה ממש לא קל. יש לך כל כך הרבה זמן פנוי כשאתה משחק מעבר לים, ואתה צריך למצוא מה לעשות עם כל הזמן הפנוי הזה, לי אישית היה את אשתי אז הזמן עבר".

ממש כמו פארגו, גם לג'יימס הביאו שחקן על העמדה, אך ההסתגלות שלו הייתה טובה בהרבה, "כשהביאו את אוגונה אוניקווה על העמדה שלי בעונה שעברה, זה היה בעצם הפעם הראשונה שזה קרה לי בכל הקריירה, גם במכללה. זה היה שונה בשבילי, אבל ידעתי שאני חייב להתאים את עצמי לסיטואציה ולדעת שזה חלק מהמקצוע שלהיות כדורסלן. הייתי פצוע, ואחרי שחזרתי ידעתי שאנחנו חייבים לחזור לשחק ביחד, לא היה ברירה". פארגו יודע שכמו ג'יימס, אין לו ברירה אלא להתאים את עצמו, אחרת פתיחת העונה שלו תישכח ותודבק לו תווית של שחקן המתקשה להסתגל לשינויים ולהתגבר על קשיים מנטליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חיבור

המספרים המדהימים של פארגו בתחילת העונה הגיעו בהפתעה מסוימת למי שעקב אחרי הביצועים של השחקן במכללה, בה לא היה הסקורר המוביל. "צריך לעשות הבחנה מסוימת", מסביר דני פרנקו פן נוסף בירידת יכולתו של פארגו. "הוא שיחק בארץ במחזורים הראשונים ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהוא שיחק עד היום. אם הוא היה משחק ברמה הזאת עד היום, הוא היה ב-NBA. יכולת הקליעה שלו לא כזאת טובה, והוא פתח ביכולת הרבה מעל האחוזים שלו. עכשיו הוא בכושר פחות טוב. המציאות היא איפשהו באמצע. זה לא רק שנה ראשונה או לא שנה ראשונה. ברור שיש לזה השפעה, אבל יותר השפעה בנושא של היציבות. הוא שחקן מאוד מוכשר, שאמנם יכול לשפר קליעה, אבל השאלה היא כמה. שחקן לא יכול להישאר באותו כושר לאורך שנה שלמה".

בעקבות הנפילה של פארגו, שעמה הגיעה גם הירידה של הקבוצה, החלו לבקר את המהלך שהביא את גל מקל לקבוצה. "מה שלא שבור, לא מתקנים", אמר השבוע אחד המקורבים לקבוצה, אך בתוך המערכת מדברים על כך שאת הפירות של מקל יראו רק לקראת הפלייאוף, ושלחו אותנו לבדוק את הנתונים של העונה שעברה. עד המחזור השמיני אשתקד השיגה הקבוצה של עודד קטש חמישה ניצחונות אל מול שלושה הפסדים, אך אז החליטה לבצע שינוי והוסיפה לסגל את דיון דוואל, כשבהמשך נוספו גם ברד בקמן ואייזאה סוואן. בעשרת המחזורים שבאו לאחר החילוף הוסיפה הקבוצה רק עוד ארבעה ניצחונות למאזן ונראתה רחוק מתמונת הפיינל פור, אך החיבור הגיע ממש לקראת הפלייאוף וגלבוע/גליל מצאה את עצמה בסופו של דבר במרחק זריקה אחת מגמר הפיינל פור.

בינתיים בגלבוע/גליל מתחילים לאבד את הסבלנות, למרות שמקורביו של פארגו מבקשים רק קצת שקט. "כל הסיטואציה לא קלה בשבילו. מה שהוא צריך זה לחזור לעניינים דרך המשחק הקבוצתי, ועל ידי כך להיכנס לכושר אישי טוב", אומר אחד מאנשי הקבוצה. "אם הוא יצליח לחבר שני משחקים טובים עוד פעם, כולם ישכחו את מה שעובר עליו בזמן האחרון. אולי קצת קשה לו עם כל תשומת הלב, אבל בינתיים הוא מתנהג כמו מקצוען".

בגלבוע/גליל סבורים כי העונה התסריט יחזור על עצמו, אך כדי שזה יקרה, חייב להתקיים חיבור בין מקל לפארגו, ולתזמון שלו חשיבות מכרעת עבור הקבוצה של קטש. בשבוע האחרון ניסו גורמים בקבוצה לנהל עמו מספר שיחות על מנת להחזיר לו את הביטחון האבוד, וסניד סבור כי עליו לדבר במיוחד עם קטש "שהוא מאמן שיודע להבין את הראש של שחקנים, כי הוא היה שחקן בעצמו". יכולתו של פארגו תעמוד למבחן הערב במשחק הליגה מול מכבי חיפה. אם פארגו לא יצליח לחזור לעניינים מול הירוקים ובשבועות הקרובים, הסיכוי שנראה את גלבוע/גליל גם העונה בפיינל פור נמוך מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully