וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: המסע של המבורג נפתח כמו שצריך

הגרמנים מחצו את גנגאן 1:5. ראפיד וינה הפתיעה את אסטון וילה 0:1. סוארז כבש רביעיה ב-0:5 של אייאקס על סלובאן

בנוסף להפועל תל אביב ולבני יהודה, מסתערות הערב (חמישי) עשרות קבוצות מרחבי היבשת על סיבוב המוקדמות הרביעי בליגה האירופית, שמפריד ביניהן לבין שלב הבתים. בין אותן קבוצות ניתן למצוא שלוש אנגליות, שלוש איטלקיות, שלוש ספרדיות ושלוש גרמניות שמנסות לעבור הלאה ולגלות אם הבתים אכן יהוו מיני ליגת אלופות ושדרוג של גביע אופ"א הישן, כפי שמצהירים באופ"א.

ראשונה שיחקה רומא, שיצאה מסלובקיה ומהמפגש עם קושיצה עם תיקו חוץ 3:3 במשחק מטורף, והיא תנסה להשלים את העבודה בגומלין באולימפיקו. המבורג, שבמגרשה ייערך משחק הגמר במאי, טיילה בצרפת עם 1:5 על גנגאן, מחזיקת הגביע מהליגה השנייה. הפתעה גדולה רשמה ראפיד וינה, שניצחה בביתה 0:1 את אסטון וילה המאיימת. מחזיקת גביע אופ"א, שחטאר דונייצק, מחצה את סיבאספור 0:4 בטורקיה. לואיס סוארז, חלוץ נבחרת אורגוואי הפציץ רביעיה מדהימה ב-0:5 של אייאקס על סלובאן ברטיסלבה.

קושיצה - רומא 3:3

על הנייר, קבוצתו של לוצ'יאנו ספלטי לא היתה אמורה להתקשות יתר על המידה מול יריבתה הסלובקית, במיוחד אם לוקחים בחשבון את ה-1:7 המדהים על גנט בסיבוב הקודם. אלא שהערב, על אף שהתוצאה הסופית היא בסך הכל סבירה, בוודאי הרגישו ברומא דקות רבות של חרדה. הפתיחה היתה של המארחים, כשכבר בדקה החמישית ניצל מרקו מילינקוביץ' טעות של ג'ון ארנה ריסה, כדי לכבוש את ה-0:1 הנאה והמדהים של קושיצה.

אלא שרומא לא התרגשה, ומצאה את השוויון בדקה ה-38, כשפרנצ'סקו טוטי, מי אם לא הוא, כבש מהנקודה הלבנה וקבע 1:1. המחצית השניה התנהלה בקצב מהיר יותר, כשבדקה ה-52 עלו הרומאים ליתרון משלהם הודות לשער נהדר של ג'רמי מנס. מתיאו בריג'י המשיך את המהפך בדקה ה-68 אחרי מבצע קבוצתי וזה כבר 1:3 לאיטלקים. גמור? לא אם תשאלו את הסלובקים החביבים, שנעזרו בצמד של יאן נובאק - הראשון בפנדל בדקה ה-72, השני בבעיטה בדקה ה-81 - כדי להשלים קאמבק נהדר משלהם, ולסגור עניין עם 3:3 מרשים.

נאק ברדה - ויאריאל 3:1

הענקית הספרדית הגיעה בלי שהיתה זקוקה לשלב המוקדמות, ומול יריבה הולנדית עיקשת שכבר נמצאת בשלהי העונה ההולנדית. למרות זאת, ויאריאל הציגה משחק נפלא, ויצאה עם תוצאה נהדרת לקראת הגומלין בספרד. הפתיחה היתה דווקא של ברדה, עם שער של לוראן בדקה ה-18, אלא שההמשך היה כולו צהוב, עם שערים של ג'וזפה רוסי (14), אריאל איבאגסה (49) ויוסבה יורנטה (90).

ראפיד וינה - אסטון וילה 0:1

האנגלים, שנוצחו במחזור הראשון של הפרמיירליג בבית על ידי וויגאן, אכזבו גם במפעל האירופי, כשנכנעו לשער של ניקיצה ילאביץ' מראפיד וינה כבר בדקה הראשונה. אמיל האסקי, ג'יימס מילנר והמחליף גבריאל אגבונלהור ניסו להשיג את השיוויון, אך האוסטרים החזיקו מעמד בדקות הסיום הלחוצות ורשמו ניצחון נאה שבהחלט מלחיץ את מרטין אוניל ושחקניו לקראת הגומלין. הניצחון משקם מעט את הכבוד האוסטרי, לאחר שזלצבורג הפסידה למכבי חיפה ושטורם גראץ ואוסטריה וינה הסתפקו בתוצאות תיקו.

גנגאן - המבורג 5:1

המשחק הפיקנטי של הערב נערך בצרפת. לאורחת, המבורג, שבעונה שעברה הגיעה לחצי הגמר, יש מוטיבציה מיוחדת בזכות העובדה שהגמר יתקיים השנה באיצטדיון שלה, אבל גם ליריבתה הערב היתה מוטיבציה גבוהה. גנגאן, קבוצת הליגה השנייה, הגיעה למפעל האירופי תודות לזכייתה בגביע הליגה הצרפתי, ועבורה מדובר במשחק גדול במיוחד. לצערה, על כר הדשא הבדלי הרמות היו ניכרים עד מאוד, וכך גם היתה התוצאה הסופית.

החגיגה הגרמנית החלה כבר בדקה השביעית, כשפאולו גררו קבע 0:1. לא חלפו ארבע דקות, ומלאדן פטריץ' הכפיל ל-0:2. הקצב המהיר נמשך, ופטריץ' השלים צמד בדקה ה-26, כדי להוריד את האורחת למחצית עם 0:3. מרכוס ברג הנפלא קבע 0:4 בדקה ה-50, ופטריץ' השלים שלושער מופלא ארבע דקות לסיום. גנגאן המסכנה התנחמה בשער כבוד בלבד בתוספת הזמן, אלא שזה הסתיים ב-1:5 מוחץ לגרמנים העדיפים.

סיבאספור - שחטאר דונייצק 4:0

עונת הבכורה של סיבאס באירופה לא בדיוק מאירה לה פנים. אחרי שחטפו חמישייה מאנדרלכט במוקדמות האלופות והודחו, הושפלו הערב הטורקים בידי מחזיקת גביע אופ"א, שחטאר דונייצק. גם האוקראינים הודחו מהאלופות (מוקדם מהצפוי), אך הבדלי הרמות בין השתיים הורגשו ללא כל קשר לביתיות. אולכסיי גאי (6), אילסיניו (76), ואסיל קובין (87) וג'וליוס אגהאווה (89) כבשו לאורחים.

דינמו בוקרשט - סלובן ליברץ 2:0 (פוצץ בדקה ה-88)

הרומנים אירחו את היריבה הצ'כית עם ציפיות ברורות לנצח ולהשיג מקדמה גדולה, אך כבר בדקה החמישית ראו את ייז'י לישקה כובש לזכות סלובן. עם כיבוש השער השני של האורחים, מרגלי המחליף יאן בלאז'ק, החלו העצבים ביציעים לשחק תפקיד ובדקה ה-88 פוצץ המשחק בשל הדלקת אבוקות של האוהידם וכניסה של חלקם קרוב לתחומי המגרש. השופט האוסטרי הוריד את שחקני שתי הקבוצות לחדר ההלבשה, ודינמו עלולה לספוג עונש הרחקה של שלוש שנים ממפעלי אירופה.

לאציו - אלפסבורג 0:3

לאציו, שרוצה סוף סוף לשוב למרכז במת הכדרוגל האירופי, הרשימה מאוד הערב על אף יריבה שבדית לא פשוטה כלל, ודומה כאילו היא בדרך הבטוחה לשלב הבתים. אלכסנדר קולארוב העלה את האיטלקים ל-0:1 בדקה ה-22, כאשר מאורו זארטה הכפיל ל-0:2 בדקה ה-35. את החותמת הסופית שם סטפאנו מאורי בדקה ה-69, 0:3 נאה ללאציו.

אייאקס - סלובאן ברטיסלבה 0:5

ההולנדים הציגו את אחד המשחקים המשובחים של הערב, כשמחצו לחלוטין את הקבוצה הסלובקית, והפכו את הגומלין למשחק לפרוטוקול בלבד. ואין ספק, הערב המופלא הזה היה שייך לאייאקס כולה, אבל לשחקן אחד ספציפי: לואיס סוארז. החלוץ האורגוואי הנהדר הפציץ רביעיה מדהימה (43, 65, 79, 84), וכל שנותר למיצ'ל דונאלד המחליף היה לקבוע את תוצאת המשחק בתוספת הזמן - 0:5 מדהים להולנדים.

גנק - ליל 2:1

קבוצתו הבלגית של אליניב ברדה קיוותה להשיג תוצאה טובה שתשאיר לה סיכוי כלשהו בגומלין הקשה בצרפת, אלא שהמציאות לימדה על מצב אחר. גם ברדה עצמו, שפתח בהרכב והשלים תשעים דקות, לא היה יכול לפשר על הבדלי הרמות, שבאו לידי ביטוי בשער ראשון של סטפן דומון בדקה ה-40, כאשר רוברט וויטק הכפיל בדקה ה-56 וקבע 0:2 לליל. דניאל טוז'ר צימק שתי דקות מאוחר יותר, ומי יודע, אולי הבלגים יצליחו להפוך את העניינים בגומלין.

משחקים נוספים

ורדר ברמן - אקטובה 3:6
לברמן: סבסטיאן בוניסץ' (17), קלאודיו פיזארו (28), נאלדו (36, 65), הוגו אלמיידה (60), מזוט אוזיל (67). לאקטובה: סרגיי סטראקוב (21, 32), סמאט סמאקוב (87)

ברונדבי - הרטה ברלין 1:2
לברונדבי: מיקל בישוף (51), נמניה פצ'ינוביץ' (עצמי, 70), להרטה: ולרי דומובצ'יבסקי (53)

גנואה - אודנסה 1:3
לגנואה: אמיליאנו מוראטי (9), לוצ'יו פיגרואה (48, 56), לאודנסה: רוריק גיסאלסון (5)

גלאטסראיי - טאלין 0:5
לגלאטסראיי: עבדולקאדר קייטה (20, 45), מילאן בארוש (56), הארי קיואל (78), ויטאלי ליטאן (עצמי, 88)

פולהאם - אמקאר 1:3
לפולהאם: אנדרו ג'ונסון (4), קלינט דמפסי (51), בובי זאמרה (75), לאמקר: ויטאלי גרישין (77)

סטאבק - ולנסיה 3:0
לולנסיה: פבלו (30), דויד וייה (35), חואקין (80)

דינמו זאגרב - הארטס 0:4
לזאגרב: מריו מנדזוקיץ' (5), דימיטריוס פאפאדופולוס (36), איביצה ורוילאק (56), איגור בישקאן (60)


אברטון - סיגמה אולומוץ 0:4
לאברטון: לואיס סאהה (34, 73), ג'ק רודוול (40, 54)


פאוק - הירנביין 1:1
לפאוק: ולדימיר איביץ' (54). להירנביין: פאולו הנריקה (45)

סיון - פנרבחצ'ה 2:0
לפנרבחצ'ה: אנדרה סנטוס (45), קאזים קאזים (85)

באקו - פ.צ. באזל 3:1
לבאקו: בכתיאר סולטאנוב (50), לבאזל: מרקו סטרלר (72, 75, 78)

ליטקס לובץ' - באטה בוריסוב 0:1
לליטקס: סנדריניו (81)

טראבזונספור - טולוז 3:1
לטראבזונספור: ריגוברט סונג (15). לטולוז: אנדרה פייר ג'יניאק (12 ו-59), פודה מנסארה (90)

סטיאווה בוקרש - סיינט פטריק 0:3
לסטיאווה: באנל ניקוליצה (56), בוגדן סטנקו (65 ו-80)

ואסלוי - א.א.ק אתונה 1:2
לואסלוי: ווסלי לופז דה סילבה (29 ו-83 בפנדל). לא.א.ק: איסמעאל בלאנקו (69)

טוונטה - קרבאח 1:3
לטוונטה: בריאן רואיז גונזאלס (38 ו-66), דוגלאס (81). לקרבאח: ווגאר נדירוב (8)

סלביה פראג - הכוכב האדום בלגרד 0:3
לסלביה: זדנק שנקריק (34 ו-65), סטניסלב ולצ'ק (81)

עדכון ראשון: 19:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully