וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי זכתה בגביע האנגלי

גם אחרי איבוד האליפות וההדחה בחצי גמר הצ'מפיונס, סיים חוס הידינק את תקופתו בצ'לסי עם חיוך, כשניצח 1:2 את אברטון בגמר הגביע האנגלי

כמה היסטוריה יש בוומבלי. כמה היסטוריה יש בגביע האנגלי - טורניר הכדורגל הוותיק בעולם. כמה כבוד, כמה יוקרה, כמה עניין. ואם לשפוט על פי הדקה הראשונה בגמר הגביע האנגלי גירסת 2009, עתיד היה להיות לנו גמר ענק. בפועל, קיבלנו משחק לא רע בכלל שהתחיל בשער היסטורי ומפתיע, נמשך במהפך גדול והסתיים בתואר ראוי בהחלט לקבוצתו של חוס הידינק.

הפתיחה, כאמור, היתה משוגעת. כעבור עשרים וחמש שניות בלבד מצא לואיס סאהה את הרשת אחרי בעיטה נהדרת בסיבוב, והדהים את עשרות אלפי האוהדים שאכלסו את וומבלי הנפלא. אלא שצ'לסי, כמו הקבוצה הגדולה ובעלת האופי שהיא מאז הגעתו של חוס הידינק, לא נלחצה. הכחולים הניעו כדור, ומצאו את השוויון בדקה ה-21, כשמבצע קבוצתי הסתיים בראשו של דידיה דרוגבה.

הלונדונים, שזכו במפעל בשנת 2007, המשיכו ללכת קדימה, ועם יכולת מצוינת של מאלודה גם מצאו את המהפך המיוחל. זה קרה בדקה ה-72, כשפרנק למפארד, שהיה חלש עד אותה דקה, הרים את רגל שמאל ומצא רק את הרשת. 1:2 לכחולים, שעד הסיום הגיעו למספר הזדמנויות קורצות נוספות, ולא נתנו לטופיז הסימפטיים לחזור למשחק.

זה הסתיים, איך לא, בתואר נוסף לחוס הידינק המצוין, שמסיים את תקופתו הקצרה משהו בצ'לסי עם הישג נאה. אולי הבלוז סיימו את העונה רק במקום השלישי באנגליה והודחו בחצי גמר ליגת האלופות, אבל הם בהחלט יכולים להסתכל אחורה על 2009 ולהרגיש שמחה מסוימת. באשר לאברטון, דייויד מויס, שנבחר למאמן העונה, יכול גם הוא להיות גאה בקבוצתו, שמסיימת עונה מוצלחת במקום החמישי בטבלה, ועם גמר גביע מכובד בהחלט. אמנם הפתיחה המוחצת העניקה לא מעט תקוות לאוהדי הטופיז, אך זה הקסם שבגביע האנגלי: הכל אפשרי. הכל בדרך כלל קורה. היום, לשם שינוי, קיבלנו גם מחזיקת גביע ראויה.

מהלך המשחק

הפתיחה היתה מדהימה, יוצאת דופן והיסטורית. כעבור 25 שניות בלבד, הגבהה של אברטון משמאל נהדפה אל לואיס סאהה, שבחצי סיבוב שלח בעיטה נפלאה ברגל שמאל הישר אל הרשת. 0:1 גדול לאברטון, שנהנת מהשער המהיר ביותר בתולדות הגביע האנגלי.

צ'לסי הלכה קדימה, חיפשה את השוויון ומצאה אותו בדקה ה-21. התקפה יפה של הכחולים הסתיימה בהגבהה של מאלודה משמאל, התרוממות נפלאה של דרוגבה, ונגיחה מצוינת פנימה. 1:1, והקהל הכחול חזר לשמוח. צ'לסי המשיכה לשלוט במרכז השדה, ובדקה ה-44 הגיע אשלי קול להזדמנות טובה מאגף שמאל, אך מגן נבחרת אנגליה בעט החוצה, והקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה כשלוח התוצאות הראה 1:1.

המחצית השניה נפתחה על מי מנוחות, וההזדמנות הראשונה בה הגיעה בדקה ה-60, כשג'ון אובי מיקל הכניס כדור נהדר לניקולה אנלקה, שהקפיץ מעל טים הווארד, אך גם מעל השער. בדקה ה-67 היה זה תורה של אברטון לחפש את השער, כשטים קייהיל הרים כדור משמאל אל עבר הרחבה, סאהה התרומם מצוין אך נגח סנטימטרים מעל המשקוף. ואז הגיעה הדקה ה-72. פרנק למפארד קיבל כדור מאנלקה, התקדם, ואחרי הטעיה ונפילה על הדשא שחרר בעיטה נפלאה ברגל שמאל, שרק נהדפה על ידי טים הווארד לרשתו שלו. 1:2 לצ'לסי, שמשלימה מהפך ועולה ליתרון מוצדק בדיוק בזמן.

צ'לסי המשיכה לתקוף, ובדקה ה-75 קיבלנו את החמצת המשחק, כשכדור ענק של למפארד מצא את מאלודה לבדו מול הווארד, אך הקיצוני הצרפתי הפציץ מעל המשקוף. מאלודה המשיך לנסות, ובדקה ה-78 שחרר בעיטה ענקית מ-30 מטרים שנהדפה במשקוף וירדה אל מעבר לקו השער. אלא שהשופט, הווארד ווב, התעלם, והמשחק נמשך. אברטון חיפשה שוויון דרמטי, אך הבעיטה של טים קייהיל בדקה ה-90 הלכה ליד הקורה. זו, למעשה, היתה שירת הברבור של הטופיז, ואחרי חמש דקות תוספת זמן שרק השופט לסיום, ואפשר להידינק ושחקניו להתחיל בחגיגות הראויות.

הרכב צ'לסי: פטר צ'ך; ז'וזה בוסינגווה, אלכס, ג'ון טרי, אשלי קול; מייקל אסיין (מיכאל באלאק, 61), ג'ון אובי מיקל, פרנק למפארד, פלורן מאלודה; ניקולה אנלקה, דידייה דרוגבה.

הרכב אברטון: טים הווארד; טוני היברט (לארס ג'ייקובסן, 46), ג'וליאן לסקוט, ג'וזף יובו, לייטון ביינס; מרואן פלאיני, פיל נוויל, סטיבן פינאר, לאון עוסמן, טים קייהיל; לואיס סאהה (ג'יימס ווהן, 77).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully