וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן תרגל את ייני ובן בסט: "תעמדו כמו פלס"

4.3.2014 / 11:32

מאמן הנבחרת סוגר הרכב לסלובקיה. שחקן מכבי ת"א בין הבלמים לקישור בשיטת 4:1:4:1. בן חיים נבחר לקפטן

צילום ועריכה: קובי אליהו

אחרי הסערה שחולל זימונו של הבלם טל בן חיים למדים הלאומיים, בניגוד להערכת השחקנים בנבחרת ישראל התייחסו אתמול לזימונו של השחקן וטענו כי ההחלטה לגביו הייתה מקצועית. "בן חיים משחק בקבוצת המילואים של סטנדרד ליאז', הוא משחק בכל יום ראשון בקביעות, כך שהוא נמצא בכושר טוב", אמר גורם מקצועי בנבחרת לאחר שקודם לכן טענו שחקנים ש"הזימון שלו מוכיח שלא הכול מקצועי".

למרות הדברים האלה, שחקני הנבחרת עדיין סבורים שהזימון לא היה מוצדק, בעיקר לנוכח העובדה שיוסי בניון, שמשחק הרבה יותר מבן חיים, לא זומן בטענה שהוא אינו בכושר משחק. בהתאחדות לכדורגל טוענים שהזימון של בן חיים תמוה עוד יותר לאור דבריו של גוטמן במסיבת העיתונאים. גוטמן אמר רק בשבוע שעבר כי "מה שמתווה את הדרך שלי, נקודתי – כושר משחק, כושר גופני, מצב עכשווי. הכול מקצועי, הכול ענייני", כך שאפשר להבין על מה מלינים בהתאחדות.

כפי שפורסם אתמול בוואלה! ספורט, טל בן חיים שזומן במקום איתן טיבי הפצוע, קיבל את סרט הקפטן. בנבחרת הדגישו כי מדובר בהחלטה שאינה גורפת, ועשויה להשתנות עד חודש ספטמבר.

בינתיים, על פי התכנית המקצועית של המאמן אלי גוטמן מתברר כי זה שקל להסב את חלוץ עירוני קרית שמונה, אחמד עאבד, לעמדת המגן, אלא שהאחרון חולה והיום הוא שוחרר מבסגל. לעומתו, ביברס נאתכו וליאור רפאלוב נחתו בישראל והצטרפו לאימונים.

אגב, ההתאחדות נמצאת בשלבים הסופיים של קביעת משחקי הידידות מול מקסיקו והונדורס. המשחקים צפויים להיערך לקראת סוף מאי ותחילת יוני במקסיקו ובארצות הברית.

שחקן נבחרת ישראל אחמד עאבד. קובי אליהו
פספס הזדמנות לבכורה. עאבד/קובי אליהו

גוטמן תרגל הבוקר לראשונה את ההרכב לקראת המשחק מחר נגד סלובקיה. אייל משומר, רמי גרשון, טל בן חיים ועומרי בן הרוש תורגלו בהגנה, שרן ייני בין הבלמים לקישור, כשערן זהבי, ביברס נאתכו, עדן בן בסט וליאור רפאלוב בקישור. בחוד תופקד עומר דמארי. למעשה, גוטמן תרגל שיטה דומה לזו שבה שיחק מול פורטוגל. "למעשה יש חשיבות גדולה לשחקני הקו. נסו לדחוף את הכדור פנימה. שהרביעיות יעמדו כמו פלס", אמר גוטמן לשחקנים בעת התרגול.

ההפתעה הגדולה מבחינתם של לא מעט שחקנים הייתה הזימון של המגן אוראל דגני, שלא נמצא בשיאו. מתברר שדגני שובץ לסגל ברגע האחרון, לאחר שמונס דיווחה לרופא הנבחרת ד"ר מרק רוסנובסקי כי יובל שפונגין פצוע ולא יוכל ליטול חלק בהתמודדות.

"הנבחרת הבלגית היא בין הטובות בעולם היום. יש לנו שתי נבחרות שהם בדרג אחד. ההתמודדות שלנו תהיה מול ויילס, שהיא פחות או יותר ברמה שלנו", הצהיר ברדה. "לא נוותר מראש על אחד משני המקומות הראשונים, אבל יש לבלגיה יש שחקנים שהם כוכבים אחד אחד, ולא סתם בוסניה אגרה 25 נקודות בקמפיין שלה. תהיה התמודדת קשה מאוד. אני לא יודע להעריך כמה קשה אבל בואו נהיה ריאליים ונסתכל למטרה בפנים. אני משתדל לעשות את העבודה הכי טובה שאני יכול, אם זה יקנה לי מקום אתן את כולי. ואם לא אתן את כולי בדקות שאקבל.

"השילוב שלי עם מאור בוזגלו הוא יוצא מן הכלל, ההבנה רק משתפרת ממשחק למשחק, הלוואי שנשלב כוחות גם פה", אמר ברדה כשנשאל על השילוב עם מלך הבישולים של הליגה. "יש פה עוד שחקן או שניים ותיקים, הכתפיים שלי מספיק רחבות, אשמח לקחת כמה שיותר על עצמי, בשמחה רבה". על השאלה כיצד מושכים את הקהל למגרשים ענה: "יש לזה תשובה פשוטה: תוצאות. רק כך נמשוך קהל. הקהל כאן אוהב כדורגל".

הנבחרת שוהה במלון דן אכדיה בהרצליה, והיום תערוך אימון כפול. מאוחר יותר (17:30) גוטמן יערוך מסיבת עיתונאים רשמית לקראת המשחק, בהשתתפות שחקן נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן. קובי אליהו
רוב ההרכב מגובש. גוטמן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully