וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר: "אנחנו במצב של פ"ת, אשקלון וסכנין"

27.2.2011 / 8:00

במועדון מפנימים את המצב החדש ויש כאלה שאפילו רואים צד חיובי בהתפרעות הקהל: "אולי זה יביא שינוי. שחקנים על ברוכיאן: "הוא לא מצליח לתפקד, הקהל אוכל אותו"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

קשה לומר שבבית"ר ירושלים הופתעו מההפסד 1:0 אתמול (שבת) להפועל פתח תקוה במסגרת המחזור ה-24 של ליגת העל. במועדון מאוד רצו להביא נקודות מהמשחק ואף דיברו עליו כעל "משחק שאסור להפסיד" אך היכולת בתקופה האחרונה הביאה למצב של חוסר אמון מצד השחקנים ותחושה כי הקבוצה לא מסוגלת לייצר שערים.

בבית"ר אמרו: "הסטטיסטיקה לא משקרת, אנחנו מדברים על זה כבר הרבה זמן שאם נמשיך להבקיע בכמויות של התקופה האחרונה לא נוכל לנצח, ואפשר היה לראות את זה אתמול במשחק יחסית יותר טוב שלנו".

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הסטטיסטיקה לא משקרת. רוני לוי/ברני ארדוב

אפרופו סטטיסטיקה והבצורת בהתקפת הקבוצה, אז מעבר לעובדה שהקבוצה כבשה ארבעה שערים בלבד ב-11 המשחקים האחרונים, הרי שהחלוץ סמואל יבואה השלים 19 משחקים רצופים ללא כיבוש שער וחן עזריאל השלים 10 כאלה אתמול.

יחד עם השניים, גם שחקני ההתקפה הנלווים אליהם, אבירם ברוכיאן ועמית בן שושן (שלא שיחק אתמול) לא כבשו שער שדה בסיבוב השני (ברוכיאן כבש שער בפנדל נגד בני יהודה) ובקבוצה אמרו: "גולים לא יבואו מכריסטיאן גונזלס או תומר בן יוסף, החלק הקדמי צריך להתחיל לייצר ולהבקיע שערים אחרת המצב רק יילך ויתדרדר". אפילו הבלם גונזלס שיצא בסיום הסכים לומר משפט אחד שסיכם הכל: "המצב מידרדר ואנחנו לא מצליחים לעצור את זה".

במחצית הראשונה הקבוצה עדיין לא הייתה במגרש. במחצית המשחק אמר רוני לוי לשחקנים: "יש לכם שתי אפשרויות: האחת להיות לוזרים, להוריד את הראש ולהמשיך לדשדש במחצית, השנייה להרים את הראש, להיות אמיתיים וגברים ולעלות להילחם ולעשות את הדברים כמו שצריך".

השחקנים הפנימו זאת, ולראייה העובדה ששוער פתח תקוה אוסטין אג'ידה היה המצטיין במשחק. "זה מסוג המשחקים שהכל הולך הפוך וגם המזל לא לטובתנו" אמרו בבית"ר, אם הצ'יפ של עזריאל היה נכנס בפתיחה הכל היה נראה אחרת, בסך הכל הגענו למצבים וצריך להאמין ולדעת לקחת נקודות איפה שנוכל. כרגע אנחנו באותו מצב של פתח תקוה, אשקלון וסכנין עם 2-3 נקודות יתרון אחרי קיזוז".

עידן טל שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
יותר רע מזה עוד יכול להיות? עידן טל/ברני ארדוב

"אוכלים את ברוכיאן מהדקה הראשונה"

חדר ההלבשה היה שקט מאוד בסיום המשחק. השחקנים שגרים באיזור המרכז יצאו מדרכים צדדיות כשהקהל חיכה להם וקילל ללא הרף בעיקר את הקפטן אבירם ברוכיאן, ששמע היטב את הקללות בחדר ההלבשה. שחקנים שהיו ליד ברוכיאן סיפרו כי "הוא בסך הכל מסכן כי הקהל אוכל אותו, הוא כבר לא יוכל לתפקד ככה איתם, אולי רוני צריך לתת לו קצת לשבת על הספסל שיירגע כי אוכלים אותו מהדקה הראשונה".

דווקא לגבי הקהל וההתפרעויות בסיום היו שחקנים שראו זאת גם בצורה חיובית ואמרו: "אולי זה טוב וזה מה שיביא לשינוי אם הקהל יתחיל להיות יותר מעורב ולא אדיש. אנחנו חייבים לעצור את התקופה הרעה הזאת אחרת זה יהיה סיוט". האוטובוס שנסע חזרה לירושלים מנה לא יותר מ-6-7 שחקנים באווירה שקטה מאוד.

לקראת משחק הגביע ביום שלישי נגד הפועל ראשון לציון, המאמן רוני לוי צפוי לתת מנוחה למספר שחקנים וגם לנצל זאת כדי לבחון מספר שחקנים אפשריים להמשך הדרך. "נעשה את המקסימום על מנת לעלות שלב, אבל הליגה חשובה לנו הרבה יותר", אמר לוי בסיום.

עמית בן שושן עשוי לחזור להרכב לקראת המשחק. דן אייבינדר יעבור מחר בדיקה שאחריה יוחלט האם יחזור להתאמן או שייאלץ לעבור ניתוח. בקבוצה מקווים לעבור בשלום את משחק הגביע ולהימנע מיצירת סינדרלה חדשה, כשגם ההשפעה על המשחק נגד הפועל תל אביב ביום שבת הבא מאוד משמעותית ואמרו: "אולי דווקא בגביע דברים ישתחררו ויחזור לנו הביטחון. אסור לחשוב על הפסד, אחרת להפועל תל אביב יהיו יותר אוהדים מאיתנו בשבוע הבא בטדי - יש גבול כמה אפשר לאכזב את הקהל".

מאיר הרוש מצא את המשטרה אשמה

מי שלא היה שקט בסיום הוא איש המשק של בית"ר מאיר הרוש, שגער באנשי המשטרה על העובדה שאוהדי הפועל פתח תקוה הורשו להכניס תופים וציוד למגרש, ואילו מאוהדי בית"ר מנעו זאת. הרוש אמר: "בושה וחרפה שעושים איפה ואיפה, מינימום של כבוד לא נותנים לקהל שלנו".

במשטרה טענו שהם סיכמו עם קהל בית"ר כי על מנת שיוכלו להכניס ציוד צריכים האוהדים להגיע ב-17:00 ואילו האוהדים הגיעו ב-18:00. נידם אישר כי הודיע לאוהדים שהם צריכים להיות ב-17:00, ואילו הם טוענים שהם אכן הגיעו בשעה היעודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully