וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל פ"ת ניצחה 0:1 את בית"ר ירושלים

בית”ר ירושלים המידרדרת רשמה הפסד נוסף, 1:0 להפועל פתח תקוה משער של עידו אקסברד (44). אוסטין אג’ידה רשם הצלות נפלאות, אוהדי בית”ר התגודדו בזעם מחוץ לחדר ההלבשה

מי היה מאמין שדווקא אחרי שדודו ביטון וג'וניור ויסה יעזבו את הפועל פתח תקוה, תצא הקבוצה מהמשבר הקשה שפקד אותה מפתיחת העונה? מצד שני, מי היה מאמין שבית"ר ירושלים עם שמות כמו אבירם ברוכיאן, סמואל יבואה ועידן טל תיראה כל כך רע? הפועל פתח תקוה ניצחה הערב (שבת) 0:1 את בית"ר ירושלים במסגרת המחזור ה-24 בליגת העל, משער של עידו אקסברד בדקה -44 (שערו השלישי העונה בליגה והשלישי בארבעת המחזורים האחרונים), וסבכה את הבית"רים. הקבוצה של רוני לוי נותרה במקום ה-12, אך התקרבה לתחתית הלוהטת עם 25 נקודות בלבד, לעומת 23 שיש לקבוצה של יובל נעים במקום ה-13.

שחקן הפועל פתח תקוה פביאן סטולר. ברני ארדוב
פתיחה מנומנמת. סטולר מול עזריאל/ברני ארדוב

כנראה שבית"ר ירושלים כבר לא תהיה קבוצה טובה העונה, אפילו לא בינונית. אך אם הקבוצה מהבירה רוצה לשרוד בליגת העל, היא תהיה חייבת להציג יכולת הרבה יותר טובה מזו שהציגה היום. הצהובים-שחורים נראו פשוט אומללים, כשקשה להיזכר בפעולה חיובית אחת שייצרו שחקנים מבטיחים כמו סטיבן כהן, אבירם ברוכיאן וסמואל יבואה. דווקא מי שנראה לא רע היה הרווה קאז'ה, שהיה פעיל במרכז השדה ומסר כמה כדורי עומק מסוכנים. אם השחקנים של רוני לוי בנו על כך שהגעתו של המאמן החדש תעורר את הקבוצה, כדאי שיתחילו להזיע קצת על המגרש.

מנגד, מה אפשר להגיד על הפועל פתח תקוה? השחקנים הטובים של הקבוצה עזבו, יובל נעים מורחק ומשתולל ביציע, אבל הקבוצה עושה עבודה נפלאה. הכחולים השיגו הערב את ניצחון הליגה הרביעי בחמשת המחזורים האחרונים שלהם, ונראה שאם ימשיכו כך הם בהחלט יוכלו להישאר בליגת העל. הפועל פתח תקוה בכושרה הנוכחי היא קבוצה הרבה יותר טובה מיריבותיה לתחתית כמו בני סכנין או הפועל אשקלון, וכשמוסיפים לזה את היכולת הנפלאה שהציג הערב אוסטין אג'ידה, היא יכולה לנשום לרווחה.

המחצית הראשונה הייתה חלשה במיוחד. שתי הקבוצות לא הניעו כדור, לא ייצרו מצבים ולא הצליחו לבצע אפילו פעולה חיובית אחת עד הדקה ה-44 והשער המצוין של עידו אקסברד אחרי בישול של רפי דהן. שער היתרון של הכחולים היה מוצדק לאחר שהקבוצה של יובל נעים הייתה הרעה פחות מבין השתיים. הקבוצה של רוני לוי נראתה כבויה במיוחד ונראה שהיא חזרה ליכולת העלובה שאפיינה אותה בתחילת העונה, כשההזדמנות היחידה אליה הגיעה הייתה בדקה ה-45, כשגם בה אבירם ברוכיאן וסמואל יבואה לא היו מספיק חדים.

בית"ר פתחה את המחצית השנייה בטירוף, אבל לא מבחינה טובה. שחקניו של רוני לוי שיחקו בצורה פשוט אלימה, וספגו שלושה צהובים שאף אחד לא היה מתלונן אם היו נגמרים באדומים. אחרי הדקות הראשונות האלה, הצליחה בית"ר להשתפר קצת ולהגיע למספר הזדמנויות, אך ההתקפה שלה ובעיקר סמואל יבואה נראו פשוט לא חדים מספיק ולא הצליחו להכניע את אוסטין אג'ידה המצוין. יובל נעים ציין בסיום כי "אג'ידה הוא השוער הכי טוב בארץ יחד עם אניימה", וביכולת הזאת, בהחלט אפשר להבין אותו.

מהלך המשחק

דקה 1: גל כהן החזיר רע לכיוונו של אג'ידה, עזריאל הקדים אותו ובעט כדור שחלף סמוך לקורת השער.

דקה 17: דהן בעט, אך נבלם. הכדור חזר ללוזון, שבעט מתוך הרחבה, אך גם הוא נבלם.

דקה 24: קאז'ה הכניס מסירת עומק לעזריאל, שעשה סיבוב יפה ובעט לפינה הרחוקה, אך החוצה.

דקה 35: שקלים מסר לזגורי, שעבר שני שחקנים ובעט מזווית קשה, הרוש הדף בקושי.

דקה 40: קרן של בית"ר פגשה דווקא ראש של שחקן הפועל פתח תקוה, אך אג'ידה הציל.

דקה 44: גול! דהן הגביה מאגף ימין היישר לראשו של אקסברד, שנגח פנימה. 0:1 להפועל פתח תקוה.

דקה 45: ברוכיאן פרץ מאגף שמאל, יישר למרכז שם המתין יבואה, אך אג'ידה הקדים אותו וקלט.

דקה 52: סטיבן כהן הגביה לרחבה, ברוכיאן הוריד עם נגיחה לעברו של עזריאל, שבעט חזק אך אג'ידה הדף לקרן.

דקה 54: ראובן, שנכנס בפתיחת המחצית השנייה, בעט חזק מ-25 מטר, אך אג'ידה קלט.

דקה 65: צרפתי יישר למרכז, אקסברד בעט מקרוב לא מספיק חזק והרוש קלט.

דקה 67: קאז'ה הכניס מסירת עומק ליבואה, שנותר לבד מול אג'ידה אך בעט רק לרשת החיצונית.

דקה 78: טל העביר מסירת רוחב, שהגיעה לבן לולו אך החלוץ בעט לא מספיק טוב ואג'ידה קלט יפה.

דקה 88: צרפתי שיחרר בעיטה חופשית נפלאה מ-25 מטר, אך הכדור פגש את הקורה.

הפועל פתח תקוה: אוסטין אג'ידה, איאד חוטבא, פביאן סטולר, גל כהן, עמירן שקלים, יניב לוזון (אוהד קדוסי, 84), רפי דהן, ישראל זגורי (דניאל אדו, 77), גיא דיין (גיא צרפתי, 60), רועי גורדנה, עידו אקסברד.

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, אלי דסה (ליאור ראובן, 46), כריסטיאן גונזאלס, תומר בן יוסף, אבי ריקן, הרווה קאז'ה, עידן טל, סטיבן כהן, אבירם ברוכיאן (משה בן לולו, 72), חן עזריאל, סמואל יבואה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully