וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: "כל חלוץ ישראלי יכול להיות ריאלי עבורנו"

15.12.2009 / 9:43

במכבי תל אביב נחושים לצרף חלוץ בחלון ההעברות. פנייה נעשתה לבלילי. קולאוטי מועמד. גורם: "הכסף לא יהווה פקטור"

ברני ארדוב

צפו בתגובות בסיום המשחק
צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

במכבי תל אביב עושים בימים אלו מאמץ גדול לצרף חלוץ נוסף לקבוצה במהלך חלון ההעברות שייפתח בחודש ינואר. בנוסף לרצון לחזק את הקבוצה, ייאלץ הצוות המקצועי להתמודד עם העובדה שהחלוץ עמנואל מאיוקה, שנמצא בכושר הבקעה מצוין בתקופה האחרונה, ימריא בקרוב עם נבחרת זמביה לאליפות אפריקה והוא ייעדר לפרק זמן של לפחות שלושה שבועות בחודש ינואר.

נכון לעכשיו ינסו ראשי הקבוצה והצוות המקצועי להביא חלוץ ישראלי, כאשר בבנק השמות נמצאים לא פחות מחמישה חלוצים. אחד מהם, כך מקווים בקבוצה, יגיע לבסוף לקרית שלום. פנייה ראשונית נעשתה לפיני בלילי, שבשלב זה מתעקש להישאר בקבוצתו הטורקית אנטליהספור, בה הוא ממעט לקבל הזדמנויות לשחק. בלילי אמור להגיע לחופשת מולדת בישראל בשבוע הבא וייתכן ובמועדון ינסו להיפגש עם השחקן ולהאיץ את המגעים לצירופו.

בנוסף, בין השמות מוזכרים חלוץ בית"ר ירושלים טוטו תמוז, כמו גם רוברטו קולואטי, שלא מוצא את מקומו בהרכב קבוצתו הגרמנית בורוסיה מנשנגלאדבך. גורמים במכבי גיששו בימים האחרונים לגבי מעמדו של קולאוטי, ונכון לעכשיו הוא לא משוחרר, אם כי עשויות להיות התפתחויות חיוביות לגביו. בנוסף הוזכרו גם עומר גולן ושמעון אבו חצירא שמשחק בלאריסה היוונית.

לגבי השניים האחרונים העניין מורכב יותר, כאשר בחוזהו של גולן מופיע סעיף שאומר שבמידה שהוא חוזר לישראל, יש למכבי פתח תקוה זכות ראשונים על שירותיו. במקרה של אבו חצירא המצב מסובך עוד יותר, מכיוון שקבוצת נעוריו בית"ר נס טוברוק וכן הפועל פתח תקווה נמצאות יחד עם הקבוצה היוונית בהליך בוררות מול משרדי פיפ"א בנוגע לזכויות על כרטיסו של השחקן. בשלב זה לא מתכוונים במכבי להיכנס לפלונטר הזה, שלא צפוי להיפתר בקרוב.

"הכסף לא יהווה פקטור בנוגע להבאת החלוץ, יש לנו את מקורות המימון לרכש. מבחינתנו כל חלוץ ישראלי יכול להיות ריאלי עבורנו", אמר גורם בכיר במועדון לוואלה! ספורט. "הכל מאוד מורכב בנוגע לכל אחד מהשמות ברשימה. אנחנו צריכים מישהו שייתן תפוקה כבר עכשיו. נעדיף להביא חלוץ ישראלי שלא יצטרך זמן הסתגלות בארץ, כי אין לנו את הזמן הזה", הוסיף הגורם הבכיר.

מי ישוחרר?

בנוגע לאלו שעשויים להיות משוחררים מדגישים בקבוצה כי הכל תלוי במי יובא, אם בכלל, לקבוצה. הסלובני אנדריי קומאץ', שהציג אמש משחק טוב בעמדת הקשר האחורי, עדיין נמצא ברשימת המועמדים לעזוב למקרה שבקבוצה יבקשו לפנות מקום עבור חלוץ זר. במידה שלא יימצא חלוץ ישראלי או זר, גם איליה יברויאן לא ישוחרר מהקבוצה, על אף שהוא מבוקש על ידי ארבע-חמש קבוצות בליגת העל.

המגן יובל שפונגין, שלא נכלל אמש בסגל בגלל פציעה ברגלו ומסיים את חוזהו בסוף העונה, יקבל בימים הקרובים הצעה לחוזה של ארבע שנים. במכבי מבהירים באופן חד משמעי שבכל מקרה שפונגין לא ישוחרר בחלון ההעברות בינואר, גם אם תגיע הצעה עבורו מהארץ או אפילו מחו"ל, וזאת בגלל שהצוות המקצועי של הקבוצה נחוש להשאירו בסגל.

ועכשיו, להמשיך את המומנטום

בתוך כך נרשמה אמש (שני) שביעות רצון בקבוצה מהניצחון 0:2 נגד מ.ס. אשדוד אמש בבלומפילד. בקבוצה מעדיפים שלא לצאת מגדרם אחרי הניצחון, כאשר הססמאות המוכרות שמדברות על "יציבות" ו"רצף ניצחונות" נשמעו יותר מפעם אחת בחדר ההלבשה בסיום.

במכבי מקווים שהתקלה בנתניה בשבוע שעבר לא תחזור על עצמה, ושהקבוצה תיכנס לרצף של ניצחונות שיבססו את מעמדה בצמרת הטבלה. בנוסף לאיביצ'ה אילייב ואנדריי קומאץ' שהצטיינו והחלוץ יובל אבידור שכבש סוף סוף שער ליגה ראשון, מי שקיבל את מירב המחמאות היה הבלם הצעיר ניסו קפילוטו, שפתח בהרכב והציג משחק נקי מטעויות, עם ביטחון ושקט בעמדת הבלם. "קפילוטו עשה שדרוג משמעותי ביכולת שלו בתקופה האחרונה, זה נראה שהרווחנו בלם להרבה שנים. גם ראלדס מוכיח את עצמו כרכש יוצא מהכלל ושיתוף הפעולה בין שניהם מצוין", אמרו בקרית שלום.

"הכושר הטוב של מרבית הקבוצה הוא לזכותו של הצוות המקצועי. כי משחקי האימון שאנחנו מקיימים באופן קבוע עוזרים לנו לשמור את כל השחקנים בכושר משחק. עכשיו יש לנו צרות טובות, יש כאב ראש את מי להרכיב ואת מי להשאיר בחוץ", אמר גורם בהנהלת הקבוצה.

40 ילדים חולי סרטן מעמותת "גדולים מהחיים" היו אמש אורחי הכבוד של הקבוצה במשחק כחלק ממבצע התרמה כלל ארצי שמקיימת העמותה. לתרומות עבור הילדים החולים ניתן לשלוח את המילה "גדול" למספר 1144.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully