וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן בוזגלו, מועד ב'

16.2.2009 / 14:21

המעבר של אבי נמני למרכז הבמה הסיט את הלחץ למאמן ועזר למאור בוזגלו להתחיל להשתחרר, אבל במכבי תל אביב יודעים שהקאמבק יהיה מושלם רק כאשר הילד יהיה חתום על משחק גדול. ודרבי גביע הוא אחד כזה

ביום שישי האחרון, באחד האימונים לקראת דרבי הגביע, קיבלו מספר אוהדים צעירים אישור מהמנג'ר אבי נמני לשבת במתחם העיתונאים, הכי קרוב לשחקנים לקראת הדרבי. מיד עם תחילת האימון קרא אחד מהם לעברו של מאור בוזגלו, "מאור, זה המשחק שלך הפעם, אתה חייב להביא לנו את הדרבי". בוזגלו שמע את הדברים, הביט בביטחון אל האוהד וחייך. בוזגלו לא היה צריך את הקריאה כדי לדעת שהגיע הרגע שלו.

אחרי קשיי ההתאקלמות בתחילת העונה בוזגלו התחיל להסיר את החששות, ולהבדיל מלא מעט שחקני רכש שנפלו במכבי תל אביב, הצליח להכניס טוויסט חיובי בעלילה. זה עדיין לא מאור בוזגלו הענק של העונה שעברה, אבל זה גם לא בוזגלו הכבוי של תחילת העונה. ובכל זאת, במכבי תל אביב יודעים כי למרות המיני קאמבק, בוזגלו עדיין לא חתום על משחק אחד גדול במדי הצהובים, ודרבי הגביע זו ההזדמנות לעשות זאת. "בסך הכל, מתחילת העונה מאור נתן תפוקה לא רעה", אומר בכיר בהנהלת מכבי, "אבל אנחנו עדיין מצפים ממנו להרבה יותר. הוא היה בסדר, ובסדר זה עדיין לא מספיק. צריך לזכור שלמרות שערים והבלחות פה ושם, הוא עדיין לא ניצח משחק גדול, עדיין לא התפוצץ לגמרי, והלוואי שזה יהיה המשחק שלו. לא יהיו לו עוד הרבה הזדמנויות לכך העונה, והדרבי הזה הוא כמעט הזדמנות אחרונה למאור ולשחקנים האחרים להחזיר במשהו לקהל ולמועדון".

בודד במערכה

כדי להבין מעט מה העיק על בוזגלו בתחילת העונה, אולי כדאי להתמקד באחד מאימוני מכבי תל אביב בפגרת החורף. באותה עת המלחמה בעזה היתה בעיצומה והמועדון אירח כ-100 ילדים מהדרום. בתום האימון ניתן האות וכל הילדים נכנסו בריצה מטורפת מיציע האורחים אל תוך הדשא בקרית שלום. שחקני מכבי המיוזעים המתינו לילדים ועמדו שם בסגל מלא בכדי לחלק חתימות וצילומים, אבל את הילדים עניין רק שחקן אחד: מאור בוזגלו. אף אחד אחר לא עשה עליהם רושם. "את השאר אנחנו אפילו לא מכירים. באנו מאופקים ושדרות לפגוש את מאור בוזגלו", אמר אחד הילדים.

זאת הייתה הבעיה המרכזית של בוזגלו בתחילת הדרך: כל הזרקורים כוונו אליו, הכל היו בנוי עליו, ובגיל צעיר זו מעמסה כמעט בלתי אפשרית להיות השחקן הכי יקר בתולדות המועדון, במיוחד כשהמועדון חולה מאוד גם ככה. "בקבוצת כדורגל מצליחה צריכים להיות לפחות שניים או שלושה שחקנים עם כמות שערים זהה לכמות של מאור, ולצערי היום במכבי אין עוד שחקן שני ושלישי שמביאים את התפוקה", אומר יעקב בוזגלו, האבא. "אני מאמין שכאשר יהיו עוד שחקנים שיתרמו, כמו סילי לדוגמה, שאני חושב שהוא שחקן מצוין, אז הדברים ייראו טוב יותר. אני חושב שסיכמו למאור את העונה מוקדם מדי. אסור לשכוח דבר אחד וזה שמאור עדיין ילד".

פריקת עול

סימני השחרור אצל בוזגלו קשורים ישירות באבי נמני, האיש שסימן אותו הרבה לפני המינוי של רן בן שמעון. במכבי אומרים כי מהרגע שנמני זז למרכז הבמה, הלחץ על בוזגלו הלך ופחת, ובמקום לעסוק בשאלה האם הילד שווה את חוזה העתק שקיבל, כולם עברו לדון בסוגיית נמני המאמן. "זה היה מכבי 'בוזגלו' תל אביב וזה חזר להיות מכבי 'נמני' תל אביב", אומר בכיר בהנהלת הקבוצה. "זה עושה למאור רק טוב. אבי גם מדבר איתו הרבה, הוא הרי יודע מה זה להיות שחקן מוביל במכבי ובאילו פרמטרים להתמקד. אבי לקח את הלחץ על עצמו. בתחילת העונה, עם כל הכבוד לרן בן שמעון, לא אמרו שזאת קבוצה של רן, אלא דיברו על כך שזו הקבוצה של מאור בוזגלו וזו האחריות שלו. עכשיו יודעים שיש בעל בית שזה אבי נמני. במקרה של מאור השקט הוא מאוד חשוב. עצם זה שאבי בפרונט ומושך אליו את כל האש לטוב ולרע, הוריד ממאור המון לחץ".

גם הסטטיסטיקה תומכת ברעיון שנמני מוריד המון לחץ מבוזגלו, שבלעדיו מכבי תל אביב הייתה מסובכת הרבה יותר בתחתית הליגה. בתקופת רן בן שמעון תרם בוזגלו רק שני שערים בליגה, שניהם, אגב, בחוץ: אחד בניצחון 2:3 נגד סכנין והשני בהפסד 3:2 מול מכבי חיפה בקרית אליעזר. מאז מינויו של נמני הוסיף בוזגלו עוד ארבעה שערים ושני בישולים למאזנו בליגה. שערו האחרון הביא לתיקו 1:1 מול חיפה בבלומפילד, הבישול האחרון היה לסקוט סילי בניצחון החוץ היקר בקרית שמונה לפני שבוע, ולפני כן שני שערים שלו בבעיטות חופשיות הביאו נקודה יקרה מול סכנין וניצחון על הכח.

"היום מאור עומד עם שני בישולים רשמיים, אבל אם תיקח את המצבים שהוא סידר לחברים תראה שהכמות גדולה יותר וזה רק מראה שהוא תלוי בקבוצה ולהפך", אומר יעקב בוזגלו. "עם השערים בא הביטחון, עם הביטחון בא הכדורגל האטרקטיבי, ואז עם הכדורגל האטרקטיבי מגיעות גם נקודות בטבלה. זה כדור שמתגלגל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בגרות נפשית

מיד עם כניסתו לתפקיד, נמני לקח את בוזגלו לשיחה. מבחינת המאמן, זו הייתה הצהרה לגבי זהות הדמות שאמורה להוציא את העגלה מהבוץ ולהוביל את הקבוצה בתקופתו. נמני פטר את בוזגלו ממרדפים אחרי מגינים באגף, דבר שקצת הפריע לכישרון בעידן בן שמעון, ואיפשר לו לנוע על חלקים גדולים יותר של מרחב המחיה ההתקפי. היום בוזגלו נכנס הרבה יותר לאמצע, ופחות צפוי ליריביו שלמדו לחכות לו באגף. גם העובדה שאין לו יותר בלעדיות מוחלטת על הגבהת קרנות מלמדת על חלוקת עומסים בריאה יותר במכבי תל אביב. "למאור יש חלק מרכזי בכך שמכבי נהפכה לקבוצה טובה יותר וצברה נקודות לאחרונה", אומר גורם בצוות המקצועי. "הרי מכבי לא צברה נקודות בתצוגות כדורגל, אלא בהברקות בודדות, בניצחונות דחוקים, וכמעט בכולם מאור היה מעורב. פה בעיטה חופשית, שם בישול, עוד מבצע אישי, זה היה עליו. בשורה התחתונה, תמיד נרשמת איזו שהיא פעולה אחת או שתיים טובות שלו שמביאות נקודות".

הרבה כישרונות צעירים שהגיעו לא מוכנים למכבי תל אביב גררו את פתיחת העונה האיומה וקשיי ההתאקלמות למשבר ממנו לא יצאו בסוף. בוזגלו הוא אולי היחיד שידע לעצור את כדור השלג. למרות שהוא בן 22, הילד בוגר בנפשו וכאילו נולד להיות כוכב. ילדותו הקשה והנדודים לצרפת חישלו ילד חזק ונחוש. לאחרונה ציוותו לו את עמנואל מאיוקה הזמבי, על מנת שבוזגלו ישמור עליו, יחנוך אותו וייתן לו כתף ברגעי הלחץ. גם לעובדה שבוזגלו הציע נישואים לחברתו כשהוא רק בן 22 מרמזת על יומרה לבגרות נפשית. "בניגוד לתדמית של רוב הכדורגלנים שמחליפים בחורות כל יומיים ויוצאים לבלות בלי הפסקה, זה אומר הרבה על האופי שלו כבן אדם – אחד שיודע מה שהוא רוצה. הוא בא לתל אביב ונפתחו לו העיניים, אבל הוא לא נגרר", אומרים במכבי. "הוא אחד הסופרסטארים שנקלטו הכי טוב במכבי בשנים האחרונות".

חוב לקהל

לבוזגלו יש עדיין חשבון לא פתור עם קהל מכבי תל אביב, שמצד אחד יודע שהילד הוא הדבר היחיד שמתפקד העונה, אבל מצד שני טרם קיבלו את היורש של נמני. אחד משיאי הקשר בין בוזגלו לקהל התרחש בדרבי הקודם בליגה, כשמכבי זכתה לרצף ארוך של קרנות וכדורים חופשיים, ואת כולם בוזגלו הגביה קצר, תחת צעקות לא נעימות מהיציע הקרוב אליו. אחרי שכבש את שער הניצחון מול הכח בוינטר, זה כבר נראה מעט אחרת. בוזגלו כבש וניסה להתחמק מחיבוקי חבריו, רק כדי לרוץ ליציע אוהדי מכבי ולהתנצל בפניהם על החטאת הפנדל בתחילת המשחק.

אוהדי מכבי מעריכים את העובדה שבוזגלו לא בורח מאחריות. למרות הצעקות שספג על ההגבהות שלו באותו משחק, בוזגלו היה היחיד שרץ לכיוון שערים 8, 11 ו-13 בסיום המשחק והלך להודות לאוהדים על תצוגת העידוד בדרבי. בנוסף, בוזגלו תמיד נענה בחיוב לכל הזמנה לאירוע או חגיגה, וגם כשלא מתאפשר לו להגיע הוא דואג להסביר ולהתנצל. נמני, שגם התחתן בגיל צעיר וגם לא פוסל אף הזמנה, מדבר עם בוזגלו לא פעם על העוצמה שבקשר מול האוהדים, אבל כל הצדדים יודעים שבלי ניצחון בדרבי ומשחק גדול על שמו של הטאלנט הצעיר, כמו שנמני עשה כבר בעונת 1991/92 (0:4 על הפועל), זה לא יהיה מספיק אף פעם.

"בכדורגל אתה לא יכול להגיע לקבוצה חדשה וגדולה ולעשות סוויץ' של 180 מעלות בשנייה אחת", מסכם יעקב בוזגלו. "אני שמח שככל שמחוגי השעון זזים קדימה רואים את השיפור כמעט בכל הפרמטרים. מכבי לא אמרה העונה את המילה האחרונה. צריך לזכור שעד כה הסתיימה רק מסגרת אחת, גביע הטוטו, ובה מכבי הרי זכתה. מוקדם לעשות סיכומים. אצלנו אחרי משחק אחד מכתירים ואחרי משחק שני מאוכזבים. הרי בכדורגל בכל שנייה יכולה להתפתח סיטואציה שונה לחלוטין והדעות יכולות להשתנות. קח לדוגמה את מקרה אייל ברקוביץ', שפירשן את המשחק מול מכבי חיפה. תוך כדי המשחק הוא אמר לא פעם שמאור בכלל לא נראה במשחק ואחרי השער ובסיום המשחק הוא לא הפסיק לפרגן לו. צריך להיות סבלניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully