וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משחררים את הפקק?

דור בלך

2.12.2008 / 15:59

"קשה לדעת מה עובר על בואטנג", מאבחן אנסומבו, אבל לא רק הגנאי אשם בחולשת הקישור של בית"ר. אולי עידן טל הוא הפיתרון

בבוקר שאחרי ה-0:0 המאכזב מול בני סכנין, התייצבה בית"ר ירושלים לאימון שעבר בדממה מעיקה, כשהמאמן ראובן עטר לא ערך לשחקניו אסיפה ולא דיבר איתם על המשחק. בצוות המקצועי מרגישים כי נתנו קרדיט מוגזם להרכב שרץ בשבועות האחרונים, לאחר שעטר עצמו הבהיר אתמול: "חייב להתבצע שינוי, לא יתכן שניראה איך שנראינו". בקבוצה הוסיפו על דברי המאמן: "כולם גאונים בדיעבד, אבל מה שחשוב עכשיו זה לתקן את הטעויות. לפי איך שנראינו צריך להחליף כמעט את כל ה-11, אבל זה לא אפשרי. עכשיו אנחנו מתחילים מאפס, מי שישקיע, ייראה טוב באימונים ויתאים לצורת המשחק יפתח".

עיקר האכזבה נובע משחקני הקישור האחורי, שלא מספקים את הסחורה. בעונה שעברה היו אחראים עידן טל, דרק בואטנג ומשה אוחיון על לא פחות מ-21 שערים, כשהשניים הראשונים היו הציר המרכזי של בית"ר וכמעט שלא ירדו מכר הדשא. בואטנג פספס משחק אחד בלבד, גם הוא עקב הרחקה, כבש ארבעה שערים ובישל אחד. העונה הוא שותף ב-11 משחקים, אך שמו נכנס לסטטיסטיקה רק עקב צבירת שישה צהובים ואדום אחד. טל, ששיחק בעונה שעברה ב-30 משחקים, כבש שבעה שערים ובישל שלושה נוספים, שותף גם הוא השנה 11 פעמים, ובישל רק פעם אחת. אוחיון חזר לאשדוד באמצע העונה שעברה ולקח חלק ב-15 משחקים, בהם כבש ארבעה שערים ובישל פעמיים. השנה הוא שיחק כבר 9 פעמים במסגרת הליגה, ומצא את הרשת פעם אחת בלבד. במועדון החליטו לשחרר מספר שחקנים, כולל שחקנים בכירים, במהלך הפגרה בינואר זאת כדי לפנות מקום לשחקנים חדשים.

בואטנג המאכזב צפוי לשלם את המחיר ולרדת לספסל. בקבוצה לא יודעים האם יימכר בחלון ההעברות בינואר, אך בכל מקרה מרגישים כי הראש שלו אינו במשחק וזעזוע לא יזיק לו. מזואה אנסומבו, ששיחק בבית"ר בעבר ואתמול היה בקישור האחורי הנגדי, לא האמין לקלות בה התמודד עם דריו פרננדז ובואטנג. "אנחנו באנו, נלחמנו ונתנו מעצמנו הכל, לא רק כי שיחקנו נגד האלופה, אלא גם בגלל המצב שלנו בטבלה. בית"ר כנראה פחות רעבים ונלחמו פחות", הסביר. "דרק הוא חבר שלי ואני מקווה מאוד שיחזור לכושר טוב, כי הוא ללא ספק השחקן הכי טוב שהיה פה בארץ, אבל כרגע הוא בתקופה קשה. אני לא יכול לדעת בדיוק מה עובר עליו, אולי יש לו בעיות בבית או עם המשפחה. יכולים להיות הרבה הסברים ליכולת שלו, אבל יכול להיות שהוא פשוט קם על הצד על הלא נכון. יש גם ימים כאלה בכדורגל, בהם שום דבר שאתה מנסה לא הולך לך".

אנסומבו לא חושב שבואטנג הוא האשם היחידי או אפילו העיקרי. "זה לא רק הוא, זו כל בית"ר", ממשיך אנסומבו. "כנראה שזו לא השנה שלהם. הם שבעים וזה מובן אחרי שתי אליפויות וגביע. אותו דבר קרה למכבי חיפה אחרי שלקחו שלוש אליפויות ברצף, עכשיו זה קורה לבית"ר. כנראה שזה הזמן של קבוצה אחרת, ואין שום דבר שאפשר לעשות נגד זה".

כל מה שצריך הוא ביטחון

על העמדה של בואטנג, לצידו של פרננדז, מתחרים טל ואוחיון. שני השחקנים מראים יכולת טובה באימונים, ובצוות המקצועי מתלבטים למי לתת את ההזדמנות. הסכסוך המתמשך בין הקהל הירושלמי לטל, יחד עם העובדה שהקשר הביע את דעתו לאחר פיטוריו של שום ואמר כי רוני לוי המועמד הראוי ביותר, לא תרמו למעמדו. אולי גם מהסיבות הללו, בבית"ר עשויים להטות את הכף לטובת אוחיון. עם זאת, בצוות המקצועי ובסביבתו של טל יש הסכמה לגבי כך שאי הכללתו בהרכב בתקופה האחרונה נובעת מהחלטה מקצועית גרידא של ראובן עטר. למרות זאת, מקורביו של הקשר מזכירים כי גם בעונה שעברה וגם במכבי חיפה פתח עידן טל ביכולת פחות טובה, אך כשצבר ביטחון סחף את כל הקבוצה קדימה. "צריך לתת לעידן ביטחון, לתת לו לשחק 90 דקות ולהבהיר לו שמאמינים בו גם אם ייתן משחק פחות טוב, כי הוא בכושר טוב, וברגע שהוא יתחיל לדהור – אי אפשר יהיה לעצור אותו", מספר אוהד הקבוצה וחברו של השחקן גיא סאסי. גם בצוות המקצועי של בית"ר מדברים על כך שצרכים לתת לטל הזדמנות לחזור ליכולתו הטובה מהעבר, ואולי המשחק הקרוב מול מכבי תל אביב בבלומפילד יסייע לו לחזור לתלם.

ההתלבטות בין טל, שתרומתו ההתקפית גדולה הרבה יותר, לבין אוחיון, נובעת גם מהעובדה שפרננדז הוא זה שישחק לצד הקשר שיבחר. פרננדז, שמגלה יכולת גבוהה העונה אך מתקשה להביא אותה לידי ביטוי בסטטיסטיקה, גם הוא קשר 50-50 ולא קשר דפנסיבי קלאסי. רבים סוברים כי ליד בואטנג הוא מתקשה לבוא לידי ביטוי, ומאמינים כי הפקדת המפתחות למרכז המגרש בידיו והצבת קשר הגנתי אמיתי לצידו תביא לפריחתו. אוחיון, כזכור, נכנס אתמול כמחליפו של בואטנג, והרצון לתת לפרננדז את ההזדמנות לנווט את משחקה של בית"ר קורץ מאוד לצוות המקצועי, בעיקר בעקבות יכולותיו הגבוהות של השחקן.

עטר עדיין לא החליט על ההרכב לשבת, כשככל הנראה רק לקראת יום חמישי יחל להסתמן ההרכב. הוא ועוזרו צדוק מלכה שוברים את הראש לגבי המערך והשחקנים שיוציאו את בית"ר לדרך חדשה. גם הם יודעים שבכדורגל המודרני קבוצות קמות ונופלות על טיב הקישור האחורי, ואיוש העמדה תהיה אחת ההחלטות המרכזיות של עטר בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully