וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנות מאסר לזורק חזיז

החוק שמציע עונשי מאסר של שנתיים לאוהדים שיקראו קריאות גזעניות, עבר בקריאה ראשונה בכנסת. ח"כ וילן: "נעקור את האלימות"

העונה הנוכחית היתה אחת מהחמורות שראה הספורט הישראלי בשנים האחרונות, בכל הנוגע למעשי אלימות במגרשים, זריקת חפצים על ידי אוהדים, וקריאות גזעניות מהיציע. החל משריקות הבוז במהלך דקת הדומייה לזכרו של יצחק רבין, דרך החזיז שזרק אוהד הפועל חולון במלחה שגרם למבאטח לאבד שתיים מאצבעות ידיו, וכלה בקריאות הגזעניות שנשמעות לעיתים קרובות במגרשי הכדורגל, לכל הנוגעים בדבר היה ברור שהמצב חייב להשתנות. היום (רביעי) נראה שנעשה צעד ראשוני בנושא, לאחר שהצעת חוק שהעלו חברי הכנסת רונית תירוש ואבשלום וילן, הקוראת לעונשי מאסר כבדים על העוברים על החוק, עברה בקריאה ראשונה בכנסת.

לו יעבור החוק בקריאה שלישית, ייענשו המכניסים חפצים אסורים כגון חזיזים למגרשים בעונשי מאסר של חמש שנים, בעוד אוהדים שייקראו קריאות גזעניות או ינהמו מהיציע עלולים לקבל שנתיים מאסר בפועל. אחת מיוזמות החוק, חברת הכנסת רונית תירוש, אמרה: ""הצעת החוק תואמת את המלצות וועדת צור בה הייתי חברה, שהוקמה לאחר אירוע קטיעת אצבעותיו של המאבטח במשחק הכדורסל בין הפועל ירושלים והפועל חולון. אני קוראת לבתי המשפט ולשופטים למצות את הדין עם הפורעים במגרשי הספורט, בכל חומרת הדין המתאפשרת מחקיקה זו".

יוזם החוק השני, אבשלום וילן אמר היום: "חוק האלימות בספורט מאגד לתוכו סעיפים שונים מחוקים אחרים לתוך חוק אחד ומביא להחרפה בענישה. כולי תקווה כי כבר בשנה הבאה הליגה ושאר הגופים יפעלו בהתאם לחוק ובכך נעקור את האלימות מהמגרשים". כמו כן הוצע שיוענקו סמכויות הרחקה גם לסדרנים, ושלראשונה תוקם מועצה שכל פעילותה תיוחד לטיפול באלימות במגרשים על מנת לשרשה.

  • עוד באותו נושא:
  • אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully