וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת - בני יהודה: "זה משחק על החיים שלנו"

הזהובים דרוכים למשחק חם במיוחד במושבה (ש', 18:00). אבוקסיס לא יערוך שינויים בהרכב. פרדה יחליף את אוגודה

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 96. מאזן הניצחונות עומד על 36:36, עוד 24 משחקים הסתיימו בתיקו.

* כשמכבי פתח תקוה מארחת היא מובילה 15:16, עם 14 תוצאות תיקו. מאזן השערים הוא 44:44.

* פדרו גלבאן, שכבש 66 שערים במדי בני יהודה, ייכנס להיסטוריה של הכדורגל הישראלי אם יבקיע נגדה בשבת – הוא יהפוך למלך השערים של השחקנים הזרים בכל הזמנים.

* בני יהודה הפסידה את שני משחקי החוץ האחרונים שלה מול מכבי פתח תקוה, אבל שניהם נערכו באצטדיון רמת גן.

* הפעם האחרונה בה בני יהודה הפסידה בעיר פתח תקוה הייתה לפני שש שנים, במחזור ה-18 של 2007/08. גם אז בני יהודה הייתה מדורגת מתחת לקו האדום (אבל לא אחרונה). פתח תקוה לקחה מאותו משחק, אגב, רק 9 נקודות.

* מכבי פתח תקוה הבקיעה ב-6 מתוך 8 משחקי הבית שקיימה העונה – אבל לא הצליחה לכבוש יותר משער אחד במשחק.

* בני יהודה סוגרת את הטבלה כבר כמעט חודשיים ויש לה 15.6 אחוזי הצלחה – אבל היא עדיין לא הפסידה ביותר משני שערים העונה.

לאתר דריבליסט

פדרו גלבאן שחקן מכבי פתח תקוה. ניב אהרונסון
יהפוך למלך השערים הזר דווקא מול בני יהודה? פדרו גלבאן/ניב אהרונסון

מפתחות והכנות

מכבי פתח תקוה:

אחרי הניצחון בעכו, ייטב לוזון וקובי רפואה מתפנים למשחק העונה בתחתית. הפער מבני יהודה עומד על שש נקודות, ובמועדון ידועים שניצחון מחר במושבה ירחיק את הקבוצה משמעותית מהזהובים ויקרב אותה צעד נוסף לעבר קבוצות מרכז הטבלה.

אדריאן כריסטאה, נחת אתמול בערב בישראל, צפה באימון מהצד וצפוי לחתום ביום ראשון. השחקן, שעל מועמדותו פורסם בוואלה! ספורט, לא יערוך התרשמות אלא הגיע לחתימה בלבד, בליווי נציגה מרומניה והסוכנים הישראלים שלו, ויקי וקנין וניר עמיר. החלוץ אדמיר אדרוביץ' שוחרר לאחר שסירב לעלות אתמול על כר הדשא. אדרוביץ' טען כי הגיע לסיכום ולהחתימה, ולא להתרשמות, ובמועדון החליטו לוותר עליו. "היה קשה מאוד להביא את כריסטאה לכאן, מדובר בעלויות לא קטנות עבור מועדון כמו מכבי פתח תקוה, אבל אם אנחנו רוצים להישאר בליגה, זאת הדרך", אמרו במועדון.

לוזון ורפואה מתכוונים לערוך שני שינויים בהרכב: דני פרדה יחליף את עמנואל אוגודה שצפוי לעזוב בקרוב. שמוליק מלול (חוזר מהרחקה) יחליף את חגי גולדנברג בצד שמאל, ואילו נאור פסר יוסט חזרה לעמדת המגן הימני. מרואן קבהא וגידי קניוק יקבלו את המושכות מאחור, סבע, פדרה וגלבאן ישחקו מתחת לויקטור מרעי. המאמנים ערכו השבוע אסיפה אחת, בה הקרינו את המשחק מול עכו. "מבחינה טקטית, זה המשחק הכי גרוע שלנו בחודש האחרון. לא עמדנו כמו שצריך, אבל צריך לתת לכם מחמאות על ניצול המצבים", אמרו. אוגודה ייכלל בסגל, ובמועדון מרוצים מיכולתו, אך הסבירו כי המצב בתחתית מחייב שחקן מנוסה בהתקפה.

שחקני הקבוצה לא קיבלו עדיין את משכורות חודש נובמבר ודצמבר. "חייבים לנו שתי משכורות, וגם נקודות. אי אפשר להמשיך ככה. אנחנו מביאים תוצאות ורוצים כסף", אמר אחד מהם. חלק מהשחקנים ביקרו אתמול את דן רומן ואוהד כהן, שהבטיחו לעמוד לצדם כשהכריזו על הצטרפותם להסתדרות. "אבי לוזון אמר שההתאחדות מכירה רק בארגון השחקנים, גם אנחנו לא מכירים בהם", אמר אחד מהם.

יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה. אדריאן הרבשטיין
"רוצה לראות שחקנים שמגלים ראש גדול". יוסי אבוקסיס/אדריאן הרבשטיין

בני יהודה:

בני יהודה שקועה עמוק בתחתית הטבלה ודומה שעד לסיום העונה הסדירה, כל משחק הופך למכריע וגורלי בכל הנוגע להישרדות הקבוצה העונה בליגת העל. מחר יגיעו הזהובים לאחד המשחקים הקריטיים שלהם, כשיפגשו את מכבי פתח תקוה, שמרוחקת מרחק של שש נקודות ונמצאת מעל הקו האדום. "בשלב הזה אנחנו מסתכלים משחק משחק ולא מתכננים רחוק מדי", אמרו בבני יהודה. "שש נקודות מהקו האדום זה הרבה בשלב הזה של העונה ואנחנו חייבים לצמצם פערים. נכון שיש הרבה קבוצות בקלחת של התחתית, אבל בשלב הזה רובן רחוקות מאוד מאיתנו ואנחנו חייבים לצבור נקודות עד לפלייאוף. זה משחק על החיים שלנו בליגה ונעשה הכל כדי לצאת משם עם נקודות".

חלוץ הרכש אוהד קדוסי, שחתם אמש לשנתיים וחצי בקבוצה, עדיין לא עבר בבקרת התקציבים וממילא לא תוכנן להיכלל בסגל. קדוסי צפוי להצטרף בתחילת השבוע לאימוני הקבוצה ואמור לערוך את הופעת הבכורה שלו במחזור הבא נגד הפועל חיפה.

על פי התרגול הטקטי באימון המסכם, צפוי המאמן יוסי אבוקסיס, לפתוח עם הרכב זהה לזה שפתח בהפסד הכואב נגד הפועל באר שבע, במחזור שעבר. אבוקסיס תירגל שוב מערך עם חמישה שחקני הגנה, שיכלול את שלושת הבלמים אביב חדד, גל כהן ואיציק עזוז, יחד עם המגנים אמיליאנו פוסקו ועומר ורד. עוז ראלי ואמיר עגייב ישתפו פעולה בחלק הקדמי, כאשר החלוץ האנגלי ג'יימס קין, שהותיר רושם טוב במשחק נגד באר שבע, יפתח כחלוץ בודד.

"לא רוצה שנחזור על אותן טעויות כמו נגד באר שבע", אמר אבוקסיס לשחקניו. "אני רוצה שתגלו אחריות בכל מסירה שאתם נותנים. אני רוצה לראות שחקנים שמגלים ראש גדול ולא מנסים סתם להיפטר מהכדור. אם נעזור אחד לשני, הכל יראה אחרת".

דני פרדה שחקן מכבי פתח תקוה לפני אור אוסטווינד שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
עשוי לשלם מחיר. דני פרדה/ברני ארדוב
אוהד קדוסי שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
עדיין לא בסגל. קדוסי, היום, בשדה התעופה/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

מכבי פתח תקוה : דני פרדה

ההגעה הצפויה של אדריאן כריסטאה אמורה לחזק את החששות של דני פרדה לגבי מעמדו. בזמן שפדרו גלבאן ודיא סבע נמצאים בכושר טוב, פרדה עשוי לשלם מחיר כבד בכל פעם שיאבד כדור שיוביל לשער (עומר דמארי), או יגלה חוסר אחריות בהנעת ובהחזקת הכדור. במועדון מספרים שפרדה התבגר, התחשל, אבל הגיע הזמן לתוצאות. זאת העונה האחרונה בה הוא יכול לממש את הפוטנציאל שלו.

בני יהודה: דלה איינוגבה

אם בני יהודה חולמת לצאת עם נקודה או שלוש מהמושבה, היא צריכה קודם כל לא לספוג. איינוגבה משחק בשבועות האחרונים עם פציעה טורדנית בקרסול, אך ממשיך להתאמן ולשחק למרות הכאבים. השוער הניגרי מודע לעובדה שהעונה הוא אינו במיטבו, אך מעטים השחקנים שיש להם ביקורת עצמית כמוהו, והוא יודע שיהיה עליו להשתפר כדי שהקבוצה תיחלץ מתחתית הטבלה. איינוגבה יפגוש מולו חבר ותיק בדמותו של פדרו גלבאן והמאצ' אפ ביניהם עשוי להכריע את גורל המשחק.

הרכבים משוערים

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, נאור פסר, איבן הרצג, ניצן דמארי, שמוליק מלול, גידי קניוק, מרואן קבהא, דיא סבע, דני פרדה, פדרו גלבאן, ויקטור מרעי.

בני יהודה: דלה איינוגבה, עומר ורד, אביב חדד, גל כהן, איציק עזוז, אמיליאנו פוסקו, רפי דהן, לירוי צעירי, עוז ראלי, אמיר עגייב, ג'יימס קין.

מכבי פתח תקוה בוואלה! ספורט

בני יהודה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully