וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזרת קשטן-לוי מתחממת

28.5.2007 / 20:25

מאמן הבוגרת מוכן לשחרר את שחקני הנבחרת הצעירה רק אחרי מקדוניה, מאמן הצעירה דובק בגירסה אחרת. שפונגין מקווה לחזור להתאמן בקרוב

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

מאמן הנבחרת דרור קשטן כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים לקראת משחקי הנבחרת במסגרת מוקדמות היורו מול מקדוניה ואנדורה, ופתח במסכת תירוצים: "אחרי תקופה שלא התראינו, יש לנו משימות לא קלות - משחקים של נבחרת ישראל כנגד מקדוניה ואנדורה, וכפי שכולם יודעים מצבת הפצועים והנעדרים של שחקני הנבחרת משתי המשימות החשובות האלה לא קטנה. טל בן חיים ותומר בן יוסף מושבתים לחלוטין, אתמול יובל שפונגין נפצע ולדקל קינן יש כאבים ברגל. עמית בן שושן נפגע בהמסטרינג במשחק האחרון של העונה. זו המציאות שכמאמן אתה צריך להתמודד עם הדברים האלה, בסופו של דבר יעלו 11 השחקנים הטובים ביותר שבזמן הנתון יעמדו לרשותי".

קשטן טען עוד: "לא נחפש תירוצים. הרצון שלנו הוא לנצח במקדוניה, זה אחד המשחקים החשובים שלנו בקמפיין הזה ולמרות שאנחנו נמצאים בתום העונה, צריך להעביר לשחקנים שהם עדיין לא יוצאים לחופשה. יש כאלה שזומנו וכבר תיכננו את החופשה ונקראו לדגל ועושים את זה ברצון ובאהבה גדולה. יש פה גורם מאוד חשוב של הכנה מנטלית בגלל שאנחנו נמצאים בתום העונה, יש פה שחקנים שעברו עונה ארוכה עם הרבה מאוד משחקים", אמר המאמן הלאומי על הקושי הפסיכולוגי.

"ההכנה הטקטית היא חלק מהעניין כמובן, יש לנו שני משחקים תוך 8 ימים שהם מאוד חשובים והמטרה שלנו בכל משחק היא כמובן לנצח, זה מה שנשאף לעשות במקדוניה וגם באנדורה". על אנדורה, הנחשבת לחלשה בבית אמר קשטן: "לעומת אנשים שבתת המודע שלהם מקלים ראש בנבחרת הזאת, צריך להזכיר שנבחרת אנגליה לא הצליחה להבקיע מולם במשחק בברצלונה עד הדקה ה-68. מקדוניה היא נבחרת פיזית ומהירה, נעביר לשחקנים את כל האלמנטים הטובים שלהם וגם את החולשות.
ההכנה תהיה רצינית כמו שאנחנו עושים בדרך כלל, נעשה את המיטב כדי להביא את 6 הנקודות שאנחנו כל כך זקוקים להן".

יובל שפונגין, מגן של מכבי ת"א, שסובל ממתיחה בקרסול, אמר שינוח גם מחר (שלישי) ויקווה לחזור לאימונים ביום רביעי. שפונגין קיבל זריקה, ובאימון היום תורגל בעמדת המגן הימני אייל משומר. שאר השחקנים של מכבי ששיחקו אתמול ערכו אימון חלקי בלבד.

מאמן כדורגל תמיד מודאג

קשטן התייחס גם לסכסוך המתוקשר על שחקנים בינו לבין מאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוי: "לגבי הנבחרת הצעירה, כאחד שגדל וצמח בנבחרות הצעירות והגיע עד לתפקיד של המאמן הלאומי, אין פטריוט יותר גדול ממני בכדורגל הישראלי, ובאופן טבעי אני מחזיק אצבעות לנבחרת הצעירה ולמאמן גיא לוי. הנבחרת הזו כבר הביאה כבוד לישראל ואני אעשה ככל שבידי כדי שרצף ההצלחות שלה לא ייפגע. אנחנו נחליט איזה שחקנים ישוחררו לנבחרת הצעירה ומתי וזה יקרה רק לאחר המשחק במקדוניה - כשנראה מה מצבם של השחקנים ומה האפשרויות שלנו, אז נקבע איזה שחקנים יעמדו לרשות הצעירה. אני עד היום לא מנעתי והשתדלתי לאפשר את הכנות הנבחרת הצעירה כל עוד זה לא פגע בנבחרת הבוגרת, כדאי להזכיר שגם במשחקים מול אנגליה וגם מול אסטוניה שולבו 4 שחקנים מתחת לגיל 20, אני חושב שזו גאווה גם של השחקנים וגם של הנבחרת. גם אני אסע לראות את משחקי הנבחרת הצעירה בתום שני המשחקים שלנו".

גיא לוי שהגיע לצפות באימון לאחר מסיבת העיתונאים הגיב: "זה לא מה שנמסר לי. מה שנאמר לי זה מאוד ברור - שבשלישי ביוני כל השחקנים יהיו אצלי. אני כאן כדי לראות איך השחקנים שלי מתפקדים ומה מצבם, אני בקשר עם רופא הנבחרת ומחכה לעדכונים".

קשטן אמר על הקפטן שייעדר מהמשחק הראשון: "יוסי בניון לא יגיע למשחק במקדוניה כי אשתו עומדת ללדת, אני שולח לו מפה איחולי מזל טוב ושהכל יעבור בשלום, הוא יצטרף אלינו באנדורה".

"מאמן כדורגל תמיד מודאג", המשיך קשטן: "גם כשכל השחקנים עומדים לרשותו כי אנחנו משחקים ברמה אירופית וזה לא עוד משחק. לכן החובה שלנו להכשיר את השחקנים שלנו בכל חלקי המגרש, זו הסיבה שהתכנסנו ורוב האימונים שנקיים יהיו כאן בר"ג, מתוכנן רק אימון אחד בחו"ל. לגבי מיכאל זנדברג - הכל על בסיס מקצועי, הוא חזר לנבחרת אחרי ירידה מסויימת כי הכל מקצועי נטו, ולא על בסיס התחשבנויות כאלה ואחרות כפי שניסו לטעון".

לגבי הפרסומים על מעבר אפשרי שלו לבית"ר אמר קשטן: "יש לי חוזה בהתאחדות עד ה-30 ביוני 2008, מכאן התשובה היא ברורה".

טל בן חיים, שהיה אמור להיעדר ממשחק הנבחרת במקדוניה בגין צבירת כרטיסים צהובים יחמיץ גם את המשחק נגד אנדורה בעקבות פציעה בברך.

אבי יחיאל הוסיף: "למרות הסגל החסר, אלו שכאן יצטרכו לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. אנחנו עומדים בפני משחק מאוד חשוב ויודעים שצריך לנצח, כל תוצאה מלבד ניצחון תרחיק אותנו מתמונת המאבק. השחקנים יודעים את חשיבות המשחק". על אירועי אמש בבלומפילד אמר הבלם: "למרות שבאופן אישי בדרבי עברתי אתמול חוויה מאוד מאוד לא נעימה, נצטרך לעשות את הסוויץ".

אייל משומר: "זו הרגשה טובה להיות בנבחרת, זה כבוד מבחינתי לייצג את המדינה, אני מקווה מאוד להצליח". על הזימון שלו בעקבות הפציעה של שפונגין, שעדיין לא נופה מהסגל והוא עובר טיפולים במטרה להכשירו: "אני תמיד מכין את עצמי לאפשרות שאפתח בהרכב, אני מקווה שאם אפתח אתרום עד כמה שאפשר, מצפים לנו שני משחקים מאוד חשובים ואנחנו חייבים לנצח את שניהם, אני אכן מקווה שזה מה שיקרה".

דדי בן דיין: "אני שמח מאוד להיות כאן, מקווה לעזור כמה שיותר". על הזימונים החדשים אמר: "זה לא שאנחנו משחקים כדורגל בפעם הראשונה, מקווים לייצג את הנבחרת בכבוד, לא סתם הביאו אותנו. אנחנו מתחילים עכשיו את ההכנות ונקווה לעשות תואצות טובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully