וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר עצר את הרצף של דג'וקוביץ' ועלה לגמר הרולאן גארוס

השוויצרי המופלא ניצח 6:7, 3:6, 6:3, 6:7, קטע את הרצף המדהים של הסרבי (43) וישחק על התואר מול רפאל נדאל

רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, רפאל נדאל ורוג'ר פדרר. זו הכותרת הגדולה שיצאה מערב חצאי הגמר של טורניר הגברים ברולאן גארוס. לאחר שנדאל המשיך בכושרו המצוין ולא נזקק ליותר משלוש מערכות כדי לנצח את אנדי מארי 4:6, 5:7, 4:6, קיבלו חובבי הענף את המנה העיקרית בדמות הקרב בין רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ'. וקרב זה אכן היה. בתום למעלה משלוש וחצי שעות של טניס יוצא מהכלל, ניצח לבסוף פדרר 6:7, 3:6, 6:3, 6:7 ועצר את רצף הנצחונות הבלתי נתפס של יריבו הסרבי על 43 בסך הכל, ו-41 מתחילת השנה. גם זה משהו. כעת לא נותר לדג'וקוביץ' אלא להתחיל ספירה מחודשת, ואנחנו - אנחנו נמתין לקלאסיקו של הענף, שייערך ביום ראשון. איזה כיף.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
נתראה ברצף הבא. דג'וקוביץ'/רויטרס

רפאל נדאל - אנדי מארי 4:6, 5:7, 4:6

מדהים שהשור ממאיורקה, שדווקא בשלבים הראשונים של הטורניר התקשה מול יריבים נחותים ממנו, הצליח להרים את הרמה שלו בדיוק בזמן. כשהוא חושק בתואר שישי ברולאן גארוס, השלים נדאל את המשימה והבטיח את מקומו בפעם השישית בקריירה בגמר הרולאן גארוס, ואחרי שהוא הודח כבר ברבע הגמר של אליפות אוסטרליה הפתוחה, הוא קרוב מאוד לזכות בתואר ראשון חשוב העונה.

אם נגד רובין סודרלינג הוא הסתדר היטב וניצח בשלוש מערכות, הפעם זה הלך לו קצת יותר קשה נגד אנדי מארי, וביום ההולדת ה-25 שלו הוא התקרב לשיא של ביורן בורג (6), שכבר זכה שש פעמים בתואר. מארי, שהרשים ברבע הגמר מול חואן איגנסיו צ'לה הארגנטינאי אך סוחב איתו פציעה בקרסול, עשה כל מה שהוא יכול, אבל זה לא הספיק מול החבטות המצוינות של הספרדי, ששבר שש פעמים את יריבו הסקוטי. עבור נדאל זהו הניצחון ה-11 על מארי בכל 15 המפגשים שלהם, ומכאן הוא יכול רק להמשיך ולקוות לדהור.

המשחק נפתח על מי מנוחות, ואחרי שמארי זכה במשחקון הראשון, נדאל השווה בקלות. לספרדי היו שתי אפשרויות שבירה, שאחת מהן נוצלה כדי להשיג יתרון מוקדם (1:2). נדאל המשיך להרגיש נוח מול הסקוטי, שלקח נקודה אחת בלבד במשחקון הבא שהוא הגיש, ונדאל פשוט זכה לחיים קלים בדרך לשבירה נוספת. מארי ממש לא ויתר, ובפיגור 5:2 הוא העלה את רמת המשחק שלו, החזיר בשבירה משלו והקטין עד ל-5:4. מארי פספס שתי הזדמנויות שבירה כדי לעצור את נדאל, אבל הספרדי עם הסבלנות שמאפיינת אותו סגר את הסיפור וניצח 4:6.

המערכה השנייה נפתחה בסערה מצידו של מארי, ששמר על ההגשות ואפילו לא היה רחוק מלשבור במשחקון הבא. הסקוטי עם משחקון מושלם טיפס ל-1:2, אבל נדאל זכה בשני המשחקונים הבאים בזכות הפורהנד הקטלני שלו, והשיג שבירה ראשונה במערכה (2:3). מארי עם משחקון ענק החזיר בשבירה משלו, אבל מסכת השבירות לא הסתיימה גם במשחקון הבא, כשנדאל עלה ל-3:4, ומארי החזיר לו שוב כדי להשוות ל-4:4. השניים שברו על ההגשות, אבל נדאל ניצח במשחקון מסובך, שבר פעם נוספת והשלים ניצחון גם במערכה השנייה 5:7.

מארי המאוכזב לא עלה למערכה השנייה וכבר במשחקון הראשון הוא התקשה לתת פייט לנדאל, שהמשיך לשלוט בקצב וטיפס ל-0:2. השניים שמרו כל אחד על ההגשות, למרות שמארי המשיך לנסות, אבל פספס שלוש אפשרויות שבירה והמשיך לפגר במשחק. היתרון הזה של נדאל החזיק מעמד גם בהמשך, מארי כבר התייאש, וירד מנוצח 6:4.

רוג'ר פדרר - נובאק דג'וקוביץ' 6:7, 3:6, 6:3, 6:7

האמת? אי אפשר היה לבקש יותר מחצי הגמר הזה. שלוש וחצי שעות של טניס מהרמה הגבוהה ביותר, כולל כמה מהלכים בלתי נשכחים ותוצאה סופית שגם כן יהיה קשה לשכוח. אחרי לא פחות מ-16 חודשים שב רוג'ר פדרר הגדול לגמר גרנד סלאם, והוא עשה זאת עם לא מעט ניצוצות שהזכירו מדוע מדובר באחד הגדולים אי פעם.

בו בזמן, זה הזמן להיפרד מהרצף הגדול של נובאק דג'וקוביץ'. הטניסאי הלוהט בסבב, שפשוט נראה בלתי-מנוצח עד הערב, היה עולה לפסגת הדירוג העולמי במקרה של ניצחון. אך זה לא קרה. 43 נצחונות רצופים (ו-41 השנה) מגיעים לסיומם, משחק אחד לפני שדג'וקוביץ' יכול היה להשוות את שיא הניצחונות הרצופים בתחילת שנה, שקבע ג'ון מקנרו ב-1984 (42). אז שיאים גדולים לא נשברו הערב, אבל משחק נהדר דווקא כן קיבלנו, ובסופו של דבר הטניסאי הטוב יותר היום העפיל לגמר. ואיזה גמר נהדר מצפה לנו.

מערכה ראשונה:

שני השחקנים שברו אחד את ההגשות של השני כבר בפתיחת המשחק, ולאחר משחקון בן לא פחות מ-13 דקות (!) הגיעו משחקוני הגשה טובים, לשם שינוי, בסיומם הראה לוח התוצאות 2:2. דג'וקוביץ' השיג שבירה נוספת במשחקון החמישי עם טניס מצוין, שמר על הגשותיו שלו ועלה ל-2:4. אלא שצמד השחקנים הנהדרים הללו לא נתנו אחד לשני לברוח, פדרר דאג לשבור מיד לאחר מכן והשווה ל-4:4 עם תמיכה גדולה מהקהל. טניס יוצא מהכלל הוצג גם במשחקונים הבאים, כאשר שני השחקנים שמרו על הגשותיהם והלכו לשובר שוויון בתום שעה של משחק. ואז, בטיי-ברייק, ביצע דג'וקוביץ' מספר שגיאות בלתי מחויבות ואופייניות, והשוויצרי הנהדר ניצל זאת כדי לנצח 5:7, ו-6:7 במערכה.

מערכה שניה:

פדרר המשיך את המומנטום המוצלח משובר השוויון, ובתחילת המערכה השניה הציג אולי את הטניס הטוב ביותר שלו במשחק. זה אפשר לו לשבור את דג'וקוביץ' במשחקון הרביעי, ולברוח ל-1:4. הסרבי חסר האונים פשוט לא הצליח להתמודד עם החדות והדיוק של יריבו הפנטסטי, ולאחר שפדרר פספס שלוש נקודות שבירה במצב של 2:5, דאג המדורג שלישי בעולם לשמור על הגשותיו ולסגור את הסט על 3:6 יוצא מהכלל, תוך שהוא משיג לא פחות מ-12 אפשרויות שבירה במערכה.

מערכה שלישית:

אחרי שעתיים של משחק דג'וקוביץ' סוף סוף חזר לשלוט בנעשה, שבר את יריבו לראשונה מאז המערכה הראשונה ועלה ל-0:3 תוך שהוא מכריח את פדרר ל-7 שגיאות בלתי מחויבות כבר בשלושת המשחקונים הראשונים. הסרבי המשיך ללחוץ על הדוושה ולהילחם, ובניגוד לסט השני בו אפשר 12 אפשרויות שבירה, הפעם הוא לא אפשר לפדרר ולו נקודת שבירה אחת וניצח 3:6 כדי להישאר בחיים.

מערכה רביעית:

שני השחקנים שמרו על הגשותיהם בארבעת המשחקונים הראשונים בדרך ל-2:2. הסטאטוס-קוו נשמר גם בארבעת המשחקונים הבאים, כאשר לא פדרר ולא דג'וקוביץ' אפילו הצליחו להגיע לאפשרות שבירה ולוח התוצאות הראה 4:4. ואז, במשחקון התשיעי והארוך ביותר במערכה, הצליח סוף סוף הסרבי העיקש לשבור את פדרר, עלה ל-4:5 והגיש לניצחון במערכה. גמור? לא, ממש לא. פדרר לא הרים ידיים והשיב עם שבירה משלו, עלה ל-5:6 והכריח את יריבו להגיש כדי להישאר בחיים. דג'וקוביץ' עמד בלחץ וכפה שובר-שוויון. בטיי-ברייק, כרגיל, הראה פדרר קור-רוח אופייני ועלה ל-3:6. שלוש נקודות משחק היו די והותר לשוויצרי האדיר, שניצח את שובר השוויון, המערכה והמשחק כולו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
ושוב אתכם... פדרר חוגג ניצחון ענק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully