וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר ברבע הגמר ברולאן גארוס

הסרבי ניצח 4:6, 4:6, 2:6 את רישאר גאסקה ורשם ניצחון 41 מתחילת השנה. רוג'ר פדרר ניצח 3:6, 3:6, 5:7 את ואווינקה

שבוע שלם כבר חלף ברולאן גארוס 2011, והיום (ראשון) יסתיימו רשמית כל הגישושים וההכנות, עם פתיחת משחקי שמינית הגמר בו החלו המבחנים האמיתיים למדורגים הבכירים. נובאק דג'וקוביץ', שמרכז את מירב תשומת הלב בפאריס השנה, ניצח בקלות 4:6, 4:6, 2:6 את רישאר גאסקה הצרפתי המוכשר, שלא היה קרוב לחולל את הסנסציה המיוחלת מבחינתו.

במשחק נוסף גבר רוג'ר פדרר 3:6, 3:6, 5:7 סטאניסלס ואווינקה בדרבי שוויצרי. האוהדים הצרפתים יעודדו גם את גאל מונפיס שינסה לעצור את דויד פרר בקרב שמסתמן כמבטיח.

אצל הנשים, מריון ברטולי עברה את ג'יזלה דולקו, לאחר שזו פרשה בשל פציעה בירך. האלופה המכהנת פרנצ'סקה סקיאבונה הצליחה לנצח את ילנה ינקוביץ'. המדורגת מספר 3 ורה זבונרבה הודחה אחרי הפסד לאנסטסיה פאבליוצ'נקובה המוכשרת.

גברים: דג'וקוביץ' לא צריך מנוחה

נובאק דג'וקוביץ' (2) דורס השנה כל מי שעומד בדרכו, וגם רישאר גאסקה הצרפתי הנפלא (13) לא הצליח לשנות את זה היום. נולה הבטיח שהעובדה שלא זכה למנוחה כמו יריבו לא תפגע ביכולת שלו ולא תגרום לו להיות עייף. הבטיח וגם עמד בהבטחה. הסרבי הביס 4:6, 4:6, 2:6 את גאסקה לאחר שעה ו-45 דקות.

לדג'וקוביץ', שכזכור צריך להגיע לגמר כדי לכבוש את המקום הראשון בעולם, זהו ניצחון 41 ברציפות מתחילת השנה ו-43 בסך הכל. דג'וקוביץ' יפגוש ברבע הגמר את פאביו פוניני האיטלקי המפתיע, שניצח 6:4, 4:6, 6:3, 3:6, 9:11 את אלברט מונטנייס הספרדי.

רוג'ר פדרר, שעדיין לא שמט מערכה בטורניר, המשיך בדרכו החלקה גם מול בן ארצו סטאניסלס וואוינקה (14) עם ניצחון 3:6, 2:6, 5:7. פדרר שלט במשחק למין הפתיחה וניצח בשתי המערכות הראשונות בקלות יחסית. בסט השלישי ואווינקה כבר הוליך 1:4 ונראה היה שהוא חוזר למשחק או לפחות נמצא בדרך לניצחון במערכה, אבל פדרר חשב אחרת ועם טניס איכותי חזר בגדול, שבר את בן ארצו מספר פעמים ולבסוף השלים ניצחון במשחק כולו.

פדרר יזכה לפגוש את המנצח במשחק המסקרן בין דויד פרר (7), שנהנה מעונת חימר נפלאה, לגאל מונפיס (9) שתמיד שמח לשלהב את הקהל המקומי. השניים התמודדו במשך שעתיים ו-39 דקות, והצרפתי הוביל 4:6, 6:2, 5:7, 2:0 עד שהחשיכה השתלטה על פאריס והמשחק נדחה למחר.

נשים: האלופה עדיין כאן

פרנצ'סקה סקיאבונה, אלופת השנה שעברה, שייטה לה עד כה בהנאה רבה עד לשמינית הגמר, אחרי שני ניצחונות קלילים בפתיחה ויום עבודה קצר מול פנג שוואי שפרשה במהלך המערכה השנייה מול האיטלקיה המדורגת חמישית. המשוכה הבאה של סקיאבונה הייתה ילנה ינקוביץ' (10), שהעפילה לחצי הגמר ברולאן גארוס שלוש פעמים בארבע השנים האחרונות, אך האיטלקיה הייתה גדולה עליה וגברה עליה בתום שלוש מערכות 3:6, 6:2, 4:6.

היריבה של סקיאבונה ברבע הגמר תהיה אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (14), שכבר רשמה את הישג השיא שלה בפאריס כשהעפילה לראשונה לשמינית הגמר, שיפרה אותו היום עם ניצחון 6:7, 6:2, 2:6 על בת ארצה ורה זבונרבה (3 בטורניר). האחרונה ממשיכה לאכזב אחרי שלא ביקרה ברבע הגמר מאז 2003, ולא תגיע לשם כמובן גם הפעם. אגב, העובדה שזבונרבה הודחה כבר בשמינית הגמר קבעה היסטוריה בטניס הנשים כאשר לראשונה בעידן המקצועני (1968) לא הגיעה אף אחד משלוש המדורגות הראשונות לשמונה האחרונות בטורניר גרנד סלאם.

סבטלנה קוזנצובה הרוסיה (13), אלופת הרולאן גארוס מ-2009, הצליחה לחזור מפיגור של מערכה ל-7:6 (6), 3:6, 2:6 מול דניאלה האנטוחובה הסלובקית (28), שעברה בסיבוב השלישי את המדורגת מספר אחת בעולם קרוליין ווזניאקי. קוזנצובה תפגוש את מריון ברטולי הצרפתיה (11), שהצליחה לעלות לרבע הגמר לאחר שהובילה 5:7, 0:1 מול ג'יזלה דולקו הארגנטינאית, שנאלצה לפרוש בשל פציעה בירך. לברטולי זו עלייה ראשונה אי פעם לרבע גמר טורניר רולאן גארוס וראשונה בגרנד סלאם מאז אוסטרליה 2009.

עדכון ראשון: 16:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully