וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לוקומוטיב קובאן: "יוגב אוחיון שייך לנו"

17.6.2013 / 15:20

הרוסים לא מוותרים. הנשיא בראיון: "שילמנו את סעיף השחרור". וויצ'יץ' ינחת הלילה, בקבוצה מתכננים מו"מ מחודש עם אליהו

לוקומוטיב קובאן לא מוותרת על יוגב אוחיון. היום (שני) התראיין הנשיא אנדריי ודישצ'ב לתקשורת הרוסית, סיכם את העונה והבהיר: "החתמנו את אוחיון לשנתיים בקיץ הקודם. שילמנו למכבי תל אביב את סעיף השחרור ולכן הוא שחקן שלנו החל מהקיץ הנוכחי. נקודה". בקובאן מצפים לראות את אוחיון מצטרף לפתיחת האימונים, אך אם לא יעשה כן הם צפויים לפנות לפיב"א.

אוחיון מצידו, שוקל פנייה לבוררות של פיב"א בעצמו בנושא הקבוצה הרוסית. לגבי מכבי, אוחיון שומע את הדיבורים על הבאת השחקנים לעמדה שלו, ואת הביקורת על יכולתו להוביל את מכבי ומביע בשיחות עם מקורבים אליו את החשש לנסיגה במעמדו בעונה הבאה. עם זאת, ההנהלה הבהירה ליוגב אוחיון כי הם רוצים שימשיך ותיערך עימו פגישה בקרוב. אך , כאמור, בשל התסבוכת המשפטית עם קובאן, חתימתו הרשמית נעדרת מהחוזה שלו עם מכבי ולכן אין התחייבות משפטית בין הצדדים.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
בקובאן מצפים לראות אותו בפתיחת האימונים. יוגב אוחיון/ברני ארדוב

ניקולה וויצ'יץ', שמונה למנהל הקבוצה במקומו של גור שלף במכבי תל אביב, צפוי לנחות אחרי חצות בישראל. וויצ'יץ' שיחק שש שנים במדים הצהובים, מעונת 2002/3 ועד עונת 2007/8, במהלכן זכה בחמש אליפויות, ארבעה גביעי מדינה ושני גביעי אירופה. וויצ'יץ' ישמש גם כמאמן הגבוהים במכבי תל אביב.

בקבוצה סבורים כי לדיוויד בלאט ישנה בעיה במיצוי היכולת של תפקוד השחקנים הגבוהים, וסבורים כי הגבוהים המשחקים במכבי "לא ממצים את יכולתם", כדברי גורם במועדון. נראה כי מינויו של וויצ'יץ', שנעשה ללא התייעצות עם בלאט, הוא עוד צעד במערכה המתמשכת של ראשי המועדון מול בלאט, עמו קיימים חילוקי דעות קשים.

אגב, בקרואטיה פורסם הבוקר שוויצ'יץ' ישמש כמנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. "זו זכות גדולה עבורי כי אני יודע שמכבי יכולה להביא לתפקיד הזה כל מי שהיא רוצה. בתל אביב תמיד הרגשתי כמו בבית ואני שמח שאקח חלק פעיל בבניית העתיד של מכבי", צוטט בתקשורת הקרואטית. על פרישתו מכדורסל אמר: "אני גאה בכל מה שעשיתי כשחקן ובמיוחד בעובדה שאני אהוב בכל מועדון ששיחקתי בו. שמח שסיימתי את הקריירה בספליט, זה המועדון האהוב עליי והשארתי אותו בחיים ברגעיו הקשים".

שמעון מזרחי ניקולה וויצ'יץ' מסיבת עיתונאים. ברני ארדוב
זכות גדולה. ניקולה וויציץ' עם שמעון מזרחי/ברני ארדוב

למרות ההצהרות הפומביות של ראשי הקבוצה כי בלאט ממשיך בקבוצה, נראה כי הדבר היחיד שמונע את שחרורו של המאמן הוא חוזהו הגבוה. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, במכבי אף בדקו את העלויות הכרוכות בשחרורו של בלאט מהקבוצה. גורמים בסביבת הקבוצה אף מעריכים כי "לא נאמרה המילה האחרונה בנושא", כהגדרתם. בלאט עצמו אף בדק אופציות בחודשים האחרונים ב-NBA, אך דאג גם לשלוח מסר לראשי מכבי במסיבת העיתונאים לאחר אובדן האליפות כי יש לו חוזה והוא מתכוון להמשיך.

בישיבה שנערכה ביום שישי האחרון אף ספג בלאט ביקורת על תפקודו השנה מול השחקנים ועל מצבה של הקבוצה. גור שלף עצמו הודה במתיחות הרבה שקיימת בין ההנהלה לבלאט כשאמר בראיון לוואלה! ספורט כי "יש לי מערכת יחסים נהדרת עם דיוויד (בלאט). הייתי הבן אדם הכי קרוב אליו במערכת. ואני חושב שזה משהו שהפריע להנהלה, שאני קרוב יותר מדי לדיוויד. וכשהייתי צריך להגיד ל'בכירים' את האמת, את מה שאני באמת חושב, ולא את מה שאולי הייתי צריך להגיד".

בתוך כך, מכבי תל אביב אמורה להודיע לליאור אליהו השבוע אם בכוונתה לממש את סעיף היציאה מחוזהו. ראשי הקבוצה מתכוונים להודיע לנציגיו כי ברצונם לשבת למו"מ מחודש עם אליהו על שכרו. כזכור, דיוויד בלאט הלין על אליהו מהרגע שהובא למכבי, אולם אליהו הציג יכולת מרשימה במהלך משחקי הפלייאוף. לאליהו עצמו ישנן הצעות מקבוצות באירופה, בין היתר מהליגה הספרדית והליגה הרוסית.

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב לפני ניקולה מירוטיץ' שחקן ריאל מדריד. ברני ארדוב
הצעות גם מספרד. ליאור אליהו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully