וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואסיליס ספאנוליס: "לא דמיינתי שמשהו כזה יקרה"

הכוכב של אולימפיאקוס חגג זכייה שנייה ברציפות ביורוליג. ברזאוסקס: "היה עלינו לחץ כל העונה להוכיח שלא זכינו במזל"

עריכה: מיכאל ברגמן

מי שחשב שהזכייה של אולימפיאקוס ביורוליג בעונה שעברה היתה יד המקרה, קיבל הערב תזכורת עד כמה גדול הלב של הקבוצה היוונית המדהימה הזאת. אולימפיאקוס ניצחה 88:100, רשמה זכייה שנייה ברציפות בתואר הנכסף, דבר שלא נעשה מאז 2004/5, אז זכתה מכבי תל אביב בשני תארים רצופים. ואסיליס ספאנוליס הוליך את חבריו מבור גדול, כשהיוונים פיגור ב-17 הפרש עוד ברבע הראשון (!) בדרך לניצחון ענק, שמקבע עוד יותר את מעמדה של אולימפיאקוס בהיסטוריה של הכדורסל האירופאי.

שחקני אולימפיאקוס חוגגים עם ואסיליס ספאנוליס שמניף את גביע היורוליג. רויטרס
משפחה אחת מדהימה. ספאנוליס ואולימפיאקוס חוגגים/רויטרס

הגיבור הבלתי מעורער של הערב, וללא ספק של העונה, הלא הוא ואסיליס ספאנוליס היה המום בסיום: "זה אחד הרגעים הגדולים שלי בקריירה. זה מדהים. לא דמיינתי שמשהו כזה יקרה. אני כל כך שמח וגאה שאני פשוט לא יכול לתאר זאת". הגארד ניסה להסביר את העובדה שלא קלע במחצית הראשונה, והגיב עם 22 במחצית השנייה: "במחצית הראשונה הם שמרו אותי חזק מאוד. ירדתי לחדר ההלבשה, ואמרתי לעצמי שאחזור אגרסיבי כי החברים שלי צריכים אותי".

כשנשאל כיצד הצליחה אולימפיאקוס לחזור מפיגור עצום של 17 נקודות אמר ספאנוליס: "המשחק הזה הוא 40 דקות. הם קלעו את כל השלשות בפתיחה, אבל אנחנו חזרו ברבע השני, הלכנו צעד צעד, שיחקנו הגנה מדהימה ועשינו את זה".

מאמן אולימפיאקוס, גיורגיוס ברזאוסקס הסביר כיצד הצליחה הקבוצה לעשות את הבלתי ייאמן: "היה עלינו כל השנה לחץ גדול כי היינו חייבים להוכיח שמה שקרה לא היה במזל. כשהגענו לפיינל פור, לא שיחקנו תחת לחץ". על הקבוצה שלו אמר המאמן: "זו חבורה מדהימה, כמו משפחה. הם תמכו אחד בשני לכל אורך הדרך. אנחנו מודים לכל אחד מהאוהדים שהגיעו לכאן כדי לדחוף אותנו".

ג'וש פאוול הוסיף: "זוהי ברכה. שיחקנו קשה כל השנה! זה ההישג הגדול ביותר שלי אי פעם, להגיע לפה, לזכות ביורוליג ואז לעזור לקבוצה לזכות בתואר הזה שוב. זה דבר מדהים עבור הקבוצה הזו. אף פעם לא ויתרנו, לא רק הלילה אלא כל העונה. היה משחק קשה מאוד, ריאל היא קבוצה מצויינת אבל הצלחנו לעמוד במשימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמן אולימפיאקוס גיורגיוס ברזאוסקס. AP
משפחה אחת גדולה. ברזאוסקס/AP

רודי פרננדס, כוכב הבלאנקוס, אמר: "אנחנו צריכים לגדול ממשחקים כאלה וללמוד ממצבים כאלה. אנחנו קבוצה צעירה. אנחנו חדשים במעמדי גמר כאלה ועשינו דרך יפה עד לגמר, תוך התגברות על קבוצות מנוסות. עכשיו צריך לקחת את האליפות וגם שם לא יתנו לנו מתנות. הפסדנו את המשחק הזה בהגנה, כי התקפית אנשים נהנו לראות אותנו. אנחנו עוזבים בראש מורם, כי נלחמנו מול קבוצה גדולה ולא מפתיע שהם זכו בתואר". על ספאנוליס: "הוא ה-MVP של היורוליג, שחקן ענק והוא נכנס לזון, כמו זה שהיה לנו ברבע הראשון".

ג'ייסי קרול אמר: "בהתחלה הובלנו בהפרש גדול, ועשינו הכל טוב והם לא עשו כלום. אחרי זה הם התחילו לקלוע מכל מצב. הם הגיעו לכאן בצדק, יש להם חבר'ה שיכולים להילחם. עדיין שלטנו במשחק, אבל ספאנוליס התחיל לצלוף שלשות, וגרם לנו לשנות את כל ההגנה. זה שינה את הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully