וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי הקבוצות שוקלים: תביעות אישיות נגד השחקנים

24.3.2013 / 14:24

מתגבר החשש מסיום מוקדם של ליגת העל, פרנקל שלח מכתב לבעלי הקבוצות: "ארגון השחקנים כורת את הענף עליו הוא יושב"

האם ליגת העל בכדורסל תחודש בחול המועד פסח? התשובה היא ככל הנראה שלילית. בארגון השחקנים הבהירו אמש (שבת) למנהלת הליגה כי הודעת שביתת האזהרה שלכם למחזור ה-22 תקפה לכל תאריך שהמחזור ייערך, ולאו דווקא לתאריך המקורי של המחזור. "לא נחזור לשחק כל עוד אין התקדמות משמעותית במשא ומתן, שנקבל הצעה שתראה לנו הוגנת", אמר בכיר בארגון השחקנים הבוקר. היום בערב תיערך פגישה נוספת בין הצדדים בביתו של שמעון מזרחי בבנימינה.

ג'ף רוזן, הבעלים של מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
למה בעלי הקבוצות צריכים להמשיך לשלם לשחקנים זרים, בזמן שהישראלים מחליטים להשבית? רוזן/אדריאן הרבשטיין

במנהלת הליגה כבר הודיעו לראשי הקבוצות כי אם עד יום חמישי, היום בו אמורה הליגה לחזור לפעילות, לא יחזרו בהם השחקנים מכוונתם לשבות, תיערך ישיבה מיוחדת של הדירקטוריון בשישי בה ככל הנראה יוחלט על סיום הליגה. "אם אין שחקנים ישראלים, אי אפשר לחזור לשחק", אמר אחד מבעלי הקבוצות, "למה שאני אמשיך לשלם לשחקנים הזרים אם לא משחקים פה? עדיף לחסוך בעלויות, לשחרר אותם הביתה, ולהתחיל להתכונן לעונה הבאה".

בתוך ארגון השחקנים לא קיימת תמימות דעים לגבי הפסקת הליגה, אך רוב רובם של השחקנים לא מוכנים שבעונה הבאה יעלה מספר הזרים על ארבעה, "לא מעניין אותנו מה קורה במדינות אחרות, אין שום סיבה שישחקו בקבוצה ישראלית יותר מארבעה זרים בסגל", אמר שחקן בכיר אמש. כזכור ההצעה שהגישה מנהלת הליגה לשחקנים נוגעת לחוק רוסי עם הגבלה לחמישה זרים בסגל, בתוספת שלושה ישראלים עד גיל 21.

המשמעויות האמיתיות של אי הגעת הליגה אל סיומה נוגעת לאלופה וליורדת. במידה והליגה לא מושלמת, הקבוצה שנמצאת במקום האחרון, אליצור אשקלון, לא תרד לליגה הלאומית, וכן לא תוכתר אלופה. לגבי העולה מהליגה הלאומית לא אמור לחול שינוי, אך במידה ואכן תהיה עולה אחת ולא תהיה יורדת, מספר הקבוצות יעמוד על 13, בניגוד לרצון מנהלת הליגה, וקבוצה נוספת עשויה לעלות לליגת העל.

ראשי הקבוצות מודעים להפסדים הכספיים שיווצרו להם במידה והליגה תופסק, מאחר והם יצטרכו לפצות את בעלי המנוי שיפסידו בין שלושה לארבעה משחקים לפחות, ובשיחות סגורות הם שוקלים להגיש תביעות אישיות נגד השחקנים הישראלים, "אנחנו לא צריכים להפגע מהשגעון שלהם", הוסיף אחד מבעלי הקבוצות.

שמואל פרנקל, יו"ר המנהלת. ברני ארדוב
הוציא מכתב לראשי הקבוצות. שמואל פרנקל/ברני ארדוב

אחר הצהריים העביר שמואל פרנקל מכתב לראשי הקבוצות בהם עדכן על ההתפחויות במהלך סוף השבוע וכן על מועדי המחזור ה-22 שייערך בימים חמישי ושבת. "יושבי ראש הקבוצות טענו לאחר שיחות עם השחקנים כי השחקנים מוכנים לקבל הצעה זו (חוק רוסי עם חמישה זרים, א.ש), אולם חלקם עדיין עומד על הדרישה כי בסופו של ההסכם, בשנתיים האחרונות, תהיה גם אופציה לארבעה זרים בטופס המשחק", כתב פרנקל.

מסיבה זו היו"ר לא מבין את איומי השביתה של ארגון השחקנים, "להבנתנו, הפערים קיימים רק לשנתיים האחרונות של ההסכם, ועל כן לא ברורה לנו מהות המשך איומי השביתה מהטעמים הבאים: ההצעות של המנהלת והשחקנים לגבי שלוש השנים הבאות הינן מוסכמות למעשה. כמו כן יש הסכמות בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים לשיטת המשחקים בעונה הנוכחית. הכרזת שביתה למרות הסכמות אלה, באמצע העונה, גורמת נזק עצום הן לליגה, הן לקבוצות והן לשחקנים עצמם. ארגון השחקנים מבקש לכרות את הענף עליו יושב הכדורסל הישראלי".

את מכתבו חתם פרנקל באומרו: "מנהלת הליגה תמשיך להיפגש עם נציגי השחקנים וזאת במטרה להגיע להבנות וכולנו תקווה כי השחקנים יגלו אחריות ולא יפגעו בענף שהם חלק ממנו. התעקשות של ארגון השחקנים על ההצעה האבסורדית שלו עלולה לגרום לסיום הליגה ולשורה של תביעות כנגד הארגון והשחקנים. לסיום עלי להדגיש, כי המגעים בין המנהלת ו/או יושבי הראש הקבוצות לבין ארגון השחקנים ו/או נציגים אחרים, נעשים רק על מנת למצוא פתרון בדרכי שלום לטובת הענף ולטובת השחקנים הישראליים, ואין בהם כדי ליצור מעמד כלשהו או זכות כלשהי לארגון השחקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully