וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן בכיר בליגת העל: "לא נחזור לשחק בלי הסכם חתום"

23.3.2013 / 22:56

במנהלת יודיעו על חידוש הליגה ביום ה', השחקנים לא ממהרים לחזור. גורם במנהלת: "סיכויים גבוהים שהליגה לא תגיע לסיומה"

המחזור ה-22 בליגת העל היה אמור להיערך מחר (ראשון) אך בעקבות איום השביתה של ארגון השחקנים החליטו במנהלת לדחות אותו כבר באמצע השבוע שעבר. בשלב זה אמור להתקיים המחזור בימים חמישי ושבת השבוע, אך כלל לא בטוח שגם הפעם יזכו חובבי הכדורסל לראות את כוכביהם עולים על הפרקט.

שחקנים בכירים בליגת העל העריכו במהלך סוף השבוע כי על אף ההצעה החדשה של מנהלת הליגה, לפיה בעונה הבאה ישוב החוק הרוסי לליגה עם הגבלה לחמישה זרים וחיוב המצאות שלושה ישראלים מתחת לגיל 21 בסגל, החתימה עדיין רחוקה. אותם שחקנים אף אמרו ליו"ר ארגון השחקנים ניר אלון כי השחקנים הישראלים לא צריכים לחזור לשחק עד שלא ייחתם ההסכם, בניגוד להודעה הראשונית של הארגון כי יקיימו רק במחזור ה-22 שביתת אזהרה.

שמואל פרנקל, יו"ר המנהלת. ברני ארדוב
מי ימצמץ ראשון? שמואל פרנקל/ברני ארדוב

"אם נחזור לשחק, נאבד את כל העמדה בה אנחנו מחזיקים", אמר לוואלה! ספורט אחד ממובילי המאבק. בפגישות שנערכו עד כה בין השחקנים הוחלט כי הרף האדום ממנו לא יהיו מוכנים לסגת יעמוד על חוק רוסי עם מגבלה של ארבעה זרים בסגל, למרות שעד כה ארגון השחקנים לא זז מהעמדה הראשונית שלו, של שלושה ישראלים על הפרקט. "לא מעט שחקנים חושבים שגם ארבעה זרים בסגל זה יותר מדי", ממשיך אותו שחקן, "אבל זאת הצעה נדיבה מאוד מצדנו".

לשאלה האם השבתת הליגה הוא לא מהלך שבסופו של דבר יפגע גם בשחקן הישראלי ענה אחד ממובילי המאבק, "הגיע הזמן שיבינו שהכדורסלן הישראלי הוא הכדורסל הישראלי. השחקנים הישראלים שילמו את המחיר יותר מדי בשנים האחרונות, ואנחנו לא נהיה מוכנים להמשיך ולסבול. מבחינתנו שיסגרו את הליגה אם המצב ממשיך ככה".

במנהלת הליגה מודעים לעובדה שרוב שחקני הליגה לא מעוניינים לחזור לשחק ללא הסכם חתום ובכיר במנהלת אמר הערב, "אנחנו לא פועלים תחת לחץ של שחקנים. מחר נודיע מתי ייערך המחזור, אם הם יחליטו שוב לשבות, אחרי שהם הודיעו שהשביתה היא רק למחזור הקרוב, כולם יבינו מי לא בסדר בסיפור הזה. אנחנו מוכנים להמשיך לשבת איתם. הגשנו להם הצעה יפה מאוד, מקווים שהם לא יעשו טעות. אם המחזור הקרוב ייאלץ להדחות שוב, הסיכויים שהליגה לא תגיע לסיומה הם גבוהים".

ניר אלון יושב ראש ארגון השחקנים. קובי אליהו
מוביל את מאבק השחקנים. ניר אלון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully