וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ברצלונה, ריאל ואולימפיאקוס עלו ל-0:1

הקטלאנים גברו על פנאתינייקוס 82:83, הבלאנקוס 65:71 על ולנסיה, הלפרין (7) וחבריו מחצו את סיינה עם 41:89 היסטורי

חם באירופה, ולא בגלל מזג האוויר. אחרי עונה ארוכה ומתישה, נפתח הערב (שלישי) שלב רבע גמר היורוליג עם ארבעה קרבות מרתקים של הטוב מחמישה משחקים. ההתמודדויות נפתחות עם שני משחקי בית של הקבוצה עם יתרון הביתיות (שלישי וחמישי), יימשכו עם שני משחקי בית של היריבה (שלישי וחמישי לאחר מכן) ויינעלו במידת הצורך במשחק בית של הראשונה (שלישי בעוד שבועיים).

במשחק הראשון שהסתיים הערב קיבלנו סוג של היסטוריה, כאשר סיינה הושפלה, פשוט הושפלה בפיראוס והובסה 89:41 לאולימפיאקוס, תוך שהיא קולעת 9 נקודות בלבד במחצית הראשונה (!). במשחק המרכזי היה מותחן לא קטן, בסיומו גברה ברצלונה על פנאתינייקוס 82:83, בעוד בקרב כל-ספרדי ניצחה ריאל מדריד את ולנסיה 65:71. אם מוסיפים לכך את הניצחון של קאחה לבוראל על מכבי תל אביב, מתקבלת תמונה מעניינת למדי: כל ארבע הקבוצות שמחזיקות ביתרון ביתיות עלו הערב ל-0:1.

ברצלונה - פנאתינייקוס 82:83 (0:1 לברצלונה בסדרה)

שתי האלופות האחרונות של היורוליג הוכיחו שסדרת רבע הגמר ביניהן לא רק מבטיחה הרבה, כי אם גם מקיימת. המשחק הלך צמוד ממש לכל אורכו, כאשר שתי הקבוצות הציגו הגנות ברזל ולא נתנו אחת לשניה לברוח, והיתרון הגבוה ביותר במשחק היה חמש נקודות - 59:64 לאורחים מאתונה, שמונה דקות לסיום. אלא שברגע הזה נכנסו יאקה לאקוביץ' וחואן קרלוס נבארו לעניינים, הריצו את אלופת אירופה מהכהנת ל-0:11 גדול ועלו ל-69:74.

פנאתינייקוס עוד הצליחה להגיב ולצמק ל-78:77 בלבד, 35 שניות לסיום, ולאחר מכן ל-83:82, תודות לשריקה איומה של השופטים. ואז, עם 1.7 שניות לסיום קיבלו הירוקים זריקה אחרונה, אלא שנסיון השלשה של דימיטריוס דיאמנטידיס המופלא יצא החוצה. נבארו הוליך את קלעי אלופת אירופה עם 13 נקודות, כאשר לאקוביץ' וארזם לורבק הוסיפו 12 כ"א. אלן אנדרסון הוסיף 10. מנגד, משחק ענק של 26 נקודות לתמנון דיאמנטידיס לא הספיק ליוונים, שאולי ינתחמו גם ב-16 של דרו ניקולס ו-15 של מייק באטיסט.

אולימפיאקוס - סיינה 41:89 (0:1 לאולימפיאקוס בסדרה)

וואו. המחצית הראשונה של סיינה עוד תדובר ותוזכר למשך שנים רבות, וממש לא באור חיובי. האלופה האיטלקית שנחשבה עד השבועות האחרונים לאחת המועמדות העיקריות להעפיל לפיינל פור רשומה על המחצית ההתקפית הגרועה בתולדות היורוליג, עם תשע נקודות בלבד (!) שהתחלקו כך: ארבע ברבע הראשון, חמש ברבע השני. הנה קצת מספרים נוספים, כדי שתבינו כמה גרועה היתה סיינה: 1 מ-25 ל-2 (4 אחוז!), 1 מ-3 ל-3, 0 אסיסטים, -22 נקודות מדד, בעוד ארבע נקודות מהתשע הגיעו מהעונשין.

אה, כן, והיתה גם קבוצה נוספת הערב באולם השלום והאחווה בפיראוס, והיא ממש לא התחשבה בהיסטוריה השלילית שנרשמת מולה. אולימפיאקוס היתה פשוט אדירה, עם הגנה רצחנית והתקפה נהדרת. אל מול 9 הנקודות של האיטלקים המטירו היוונים 47 משלהם, ומיותר לציין שהמשחק הזה היה גמור כבר אחרי שבע דקות, כאשר המארחת הוליכה 0:19. משם והלאה זה היה בגדר צמצום נזקים עבור סיינה המסכנה, שכבר פיגרה 55:9, ובסוף סיימה במינוס 48. אאוץ'.

לוקאס מברוקופולידיס הוביל חמישה שחקנים בספרות כפולות בשורות אולימפיאקוס עם 15 נקודות, כאשר יואניס בורוסיס הנהדר הוסיף 14 ו-12 ריבאונדים. יותם הלפרין קיבל 19 דקתו והשיב ב-7 נקודות, 4 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-2 אסיסטים. קשישטוף לברינוביץ' (12) ומאליק היירסטון (10) היו היחידים שקלעו בדאבל-פיגרס עבור סיינה המסכנה, שתקווה להתאושש מהטראומה הקולוסאלית הזו ביומיים הקרובים.

ריאל מדריד - ולנסיה 65:71 (0:1 לריאל מדריד בסדרה)

הדרבי החם בין שתי הספרדיות היה גם המפגש הראשון ביניהן במסגרת אירופית, ובדומה לקרב הגדול בין ברצלונה ופנאתינייקוס, גם הוא היה הכי צמוד שאפשר. עמנואלה מולין שהחליף בתפקיד את אטורה מסינה חסר את סרחיו רודריגז, בעוד ולנסיה נאלצה להתמודד ללא כוכבה ויקטור קלאבר וג'יימס אוגוסטין. בסופו של דבר, חגג המאמן הזמני ניצחון בכורה גדול ביורוליג, אם כי זה הלך מאוד מאוד קשה.

יקולה מירטוביץ', אחת מתגליות העונה ביורוליג, היה האיש של הבלאנקוס במאני טיים, כאשר שלשה ענקית שלו במצב 65:66 הבטיחה לריאל את הניצחון ועזרה לה לעלות ל-0:1. אנטה טומיץ' הוביל את המנצחים עם 14 נקודות, מירטוביץ' וסרחיו יול סיימו עם 11 כ"א ופליפה רייס הוסיף 10. מנגד, 15 נקודות של נאנדו דה קולו לא הספיקו לולנסיה, שקיבלה גם 13 מננדו דה קולו ורפא מרטינז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully