וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: ירושלים ניצחה את גלבוע/גליל 73:74

עוד במחזור ה-13: מכבי ת"א ניצחה את ראשל"צ 74:88, מכבי חיפה הפסידה לאשקלון 99:91, אשדוד הביסה את חולון 70:86

מאחר וביום ראשון יתקיימו משחקי רבע גמר גביע המדינה בכדורסל, נערך הערב (חמישי) המחזור ה-13 בליגת העל במלואו. במוקד הגיע עודד קטש לגלבוע עם הפועל ירושלים, לא הציג סנטימנטים מיוחדים לאקסית איתה לקח אליפות, והוליך את קבוצתו ל-73:74 לא משכנע במיוחד, אבל מאוד מאוד חשוב לירושלמים. גם מכבי תל אביב לא הרשימה יתר על המידה, אבל אצלה זה בסופו של דבר הלך קצת קל יותר עם 74:88 על מכבי ראשון לציון.

מכבי אשדוד שמרה על מקומה השני בטבלה כאשר הביסה את הפועל חולון 70:86 באולם הפחים, והתאוששה מההפסד הדרמטי למכבי ראשון לציון בשבוע שעבר. גם בני השרון, סוף סוף חזרה לדרך הישר, כאשר קיבלה בחזרה את שון ג'יימס ומחצה את ברק נתניה 68:89. בקרב בין שתי האחרונות ניצחה עירוני אשקלון את מכבי חיפה 91:99 בסיום משחק עם מעט מאוד הגנות.

הפועל גלבוע/גליל עליון – הפועל ירושלים 74:73

למשך דקות רבות הערב בגן-נר נראה היה כאילו אף אחת משתיים מהקבוצות הגדולות של הכדורסל הישראלי לא ממש רוצה לנצח. ירושלים הובילה למשך מרבית המשחק אך נעלמה ברבע האחרון, גלבוע/גליל איבדה עוד ועוד צ'אנסים להשלים מהפך, ובסיום החטאה דרמטית של מקל אפשרה לירושלמים לנצח, סוף כל סוף, ואולי לשים את המשבר המתמשך מאחוריהם.


ליאור חכמון קיבל מעודד קטש את המקום בחמישיה של הפועל ירושלים והרשים בפתיחה, עם שש נקודות שהעלו את קבוצתו ל-12:13. בשלב הזה יצאה האלופה מהגלבוע לריצת 0:6 עלתה ל-13:18, והובילה 18:21 בסיום הרבע הראשון. בפתיחת הרבע השני יצאה ירושלים לריצת 0:12 ברשות המחליפים דיון דאוול, משה מזרחי וסם קלנסי, ועלתה ל-18:30. יוגב אוחיון וג'ייסון ריץ' השתלטו על הדקות הבאות וחשפו שוב ושוב את ההגנה החלשה של האלופה, ועם הירידה לחדרי ההלבשה הובילה ירושלים 39:49.

קצב המהיר נמשך גם בפתיחת הרבע השלישי, כאשר וויל סולומון היה הצלף התורן כשהעלה את ירושלים ליתרון 46:59 בשלשה מצוינת. רודני גרין ועידו קוז'יקרו היו האנשים שהחזירו את הגלבוע למשחק, כאשר שלשה של האמריקאי השלימה ריצת 0:11 של המארחים, שצימקו ל-59:57 בלבד. חמש נקודות רצופות של גרין השוו ל-72:72, שלוש דקות לסיום. בהתקפות הבאות החטיאו הקבוצות שוב ושוב, כאשר היה נראה שאף אחת מהן לא ממש רוצות לנצח. גרין היה האיש שלקח אחריות בהתקפה החשובה במשחק, וסחט עבירה, 7 שניות לסיום. הגארד קלע פעם אחת מהקו וקבע 72:73 לאלופה, אלא שמנגד סחט סולומון פאול בעצמו, הלך לעונשין והעלה את ירושלים ל-73:74. גלבוע/גליל קיבלה את הכדור עם שתי שניות לסיום, מקל חדר לסל והגיע למצב קליעה טוב, אך הכדור שלו קפץ על הטבעת - ויצא. ירושלים נשמה לרווחה וסוף סוף ניצחה.

קלעו להפועל ירושלים: וויל סולומון 16 (4 מ-8 לשלוש) ו-5 ריבאונדים, ליאור חכמון 13 (5 מ-7 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, ג'ייסון ריץ' (6 איבודים) ובריאן רנדל (9 ריבאונדים) 9 נקודות כל אחד, יוגב אוחיון (5 אסיסטים) ומשה מזרחי 8 נקודות כל אחד, דיון דאוול 6 ו-7 ריבאונדים, סם קלנסי 5.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: רודני גרין 22 (8 מ-15 מהשדה), עידו קוז'יקרו 12 ו-8 ריבאונדים, וורן קרטר 11, דגן יבזורי 8, ג'ק מקלינטון 7, טיילר ווילקרסון 6, גל מקל 5 (2 מ-11 מהשדה) ו-9 אסיסטים, אנטון קזרנובסקי 2, אבישי גורדון שיחק ולא קלע.

מכבי תל אביב – מכבי ראשון לציון 74:88

במכבי תל אביב התעסקו בימים האחרונים בעיקר בניתוח לעמוק של יריבותיה בשלב הטופ 16 של היורוליג, ונדמה היה שהקבוצה הגיעה מעט רדומה למשחק מול מכבי ראשון לציון. קבוצתו של בירנבוים הצליחה להיצמד לצהובים לאורך מרבית המשחק, אך לא סיכנה יתר על המידה את החבורה של בלאט, שרשמה משחק פושר מאוד בדרך לניצחון. עם זאת, מאמן מכבי יכול להיות מרוצה בעיקר ממשחק טוב של הגבוהים שלו, בדמות מילאן מצ'באן, ליאור אליהו ואפילו ריצ'ארד הנדריקס, שלמרות השמועות על עזיבתו, נתן משחק הגנה נדיר. ראשון לציון יוצאת מרוצה בסך הכל מההיכל, לאחר ששחקניה הציגו משחק לחימה מול הקבוצה העדיפה של בלאט, לחימה שיהיו שמחים לקחת איתם להמשך משחקי העונה.

פרקינס העלה את מכבי ליתרון 0:5 מהיר, אבל ראשון החלה להילחם, כשמורגן וחנוכי מנצלים הגנה מנומנת כדי לעלות ליתרון 9:10. אליהו בסל נהדר ושחורציאניטיס בדאנק העירו את הצהובים, יצרו ריצת 0:9 וירדו ביתרון 12:22 בסיום הרבע הראשון. סוואן פתח טוב את הרבע השני עם שלשה גדולה ויחד עם נקודות של מיטשל וחנוכי הורידו ל-24:21. ארון מגי סוף סוף מצא נקודות בצבע ואף סחט עבירה, בעוד האורחים הורידו ל-30:27, אבל הנדריקס, שעדיין לא יודע את עתידו המשיך לעשות צרות לראשון עם סל ועבירה, ואידסון במתפרצת נהדרת ושלשה גדולה קבע 32:43. ראשון לא ויתרה, והורידה מעט לפני המחצית, אליה ירדה מכבי ביתרון 39:47.

הנדריקס המשיך להיות פעיל מאוד גם בפתיחת הרבע האחרון , מצ'באן צלף שלשה והוסיף גם סל ועבירה בהתקפה הבאה, בעוד המארחים ברחו ליתרון 14. חנוכי וחבריו חיפשו את הקליעה מבחוץ שתחזיר אותם לפיגור חד ספרתי, אורלנד מצא שלשה אקראית, אבל בורשטיין העניש את ההגנה הרכה של האורחים, שחורציאניטיס המשיך לעשות ככל העולה על רוחו מול המגינים שלו, ועוד גג גדול של הנדריקס (השביעי שלו) סגר סופית את נסיון הקאמבק של האורחים.

קלעו למכבי תל אביב: ריצ'ארד הנדריקס 16 (5 מ-6 מהשדה), 7 חסימות ו-6 ריבאונדים, סופוקוליס שחורציאניטיס (7 מ-9 מהשדה) וליאור אליהו (6 מ-8 מהשדה) 14 נקודות כל אחד, מילאן מ'צבאן 12, דורון פרקינס 9 ו-5 ריבאונדים, צ'אק אידסון, ג'רמי פארגו וטל בורשטיין 6 נקודות כל אחד, גיא פניני 5, דרק שארפ שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי ראשון לציון: דווין מיטשל 20 (3 מ-4 לשלוש) ו-8 ריבאונדים, ארון מגי 15 (4 מ-12 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, ניצן חנוכי 12, אייזיאה סוואן (6 ריבאונדים, 4 אסיסטים) ויהוא אורלנד 10 נקודות כל אחד, ריימר מורגן 6, דארל טאקר 1, טמיר אריאלי, אייל שולמן ואיגור נסטרנקו שיחקו ולא קלעו.

הפועל חולון – מכבי אשדוד 86:70

הפסד מתסכל חוותה מכבי אשדוד במחזור הקודם מול ראשון לציון, לאחר שסל הניצחון של ראמל בראדלי היה אחרי הזמן. הפעם קבוצתו של עופר ברקוביץ' עשתה את העבודה כבר מתחילת הרבע הרביעי, ושוב קיבלה שיעור חשוב ממאיר טפירו עד כמה הוא חשוב לקבוצה. הרכז שלט על כל מהלך התקפי, קלע את הנקודות שהובילו לבריחה של האורחים בדקות הסיום, ושמר על ההפרש הדו ספרתי של הקבוצה כשחולון ניסתה לחזור. אשדוד שומרת על המקום השני בטבלה, בעוד חולון שוב גילתה שסגל קצר זה טוב ויפה עד שמגיע הרבע האחרון, והשחקנים נופלים מהרגליים.

חולון פתחה עם הרבה התלהבות ועלתה ליתרון 2:7 בזכות נקודות של בן דודו ושלשה של פאוול. ארבע וחצי דקות מהפתיחה זכה אריק קמפבל לשמוע את הקהל המקומי שר לכבודו, בעוד השחקן ערך בכורה מחודשת במדי חולון, אבל מרטין וטפירו לא התחשבו, וקרטר סגר ריצת 0:9 לאשדוד שעלתה ליתרון 3. חולון הגיבה בריצת 0:9 משלה אבל אשדוד המשיכה לתקוף את הטבעת, בראדלי וקרטר עשו כאב ראש לפרנקו והורידו את קבוצתם ביתרון 24:29 בסיום הרבע הראשון. מלצר ושגב החזירו את המארחים בפתיחת הרבע השני ליתרון, קמפבל הראה שהוא בכושר טוב כשהקפיץ את הקהל המקומי וחולון עלתה ליתרון 4, לפני שאשדוד הורידה ל-44:42 במחצית.

היית העלה את המארחים ליתרון 42:48 בפתיחת הרבע השלישי, אבל שתי שלשות של קרטר החזירו את ההובלה לאשדוד עם 48:51. מלצר החזיר בשלשה, אבל טפירו החל להתחמם והעלה את האורחים ל-5. מלצר שוב העניש ויחד עם קמפבל הוריד את חולון קרובה לקראת הרבע האחרון, בפיגור 61:58. טפירו פתח נהדר את הרבע האחרון על שלשה ואסיסט שהעלו את אשדוד ל-62:69. חולון הרבתה להחטיא ולאבד, וברקוביץ' העלה את האורחים ל-11 הפרש. בדיוק כפי שקרה לה לא אחת העונה, לחצה אשדוד על הגז בדיוק בזמן, קרטר ובראדלי המשיכו להפציץ, והעלו את קבוצתם ליתרון 16, ממנו כל לא היתה יכולה חולון לחזור.

קלעו לאשדוד: ג'וש קרטר 25, (3 מ-9 ל-3, 8 ריבאונדים, 4 חטיפות) ראמל בראדלי 20 (4 אסיסטים), ג'וש דאנקן 12 (13 ריבאונדים), ניב ברקוביץ' 11, מאיר טפירו 9 (6 ריבאונדים, 10 אסיסטים), יאן מרטין 9, אור איתן, דניאל גור אריה ויוני דרעי שותפו אך לא קלעו.

קלעו לחולון: רוברט היית 16, ריץ' מלצר 15, קאסיב פאוול 14 (4 ריבאונדים, 6 אסיסטים), ליאור שגב 6, ניר כהן 5, עמית בן דוד 4, עידו סטולרו שותף אך לא קלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בני השרון – ברק נתניה 68:89

קבוצה כבויה, כך נראתה קבוצתו של דן שמיר בשבועות האחרונים, כשהיא מציגה כדורסל חלש ואיטי, הגנה שערורייתית, אבל בעיקר נראתה ככזו שרוצה שהעונה הזו כבר תהיה אחריה. דן שמיר ניסה לתקן את הדברים לאורך כל השבוע, והערב קבוצתו התפוצצה על ברק נתניה, בעיקר תודות לחזרתו של שון ג'יימס, שחסר מאוד לקבוצה בתקופה האחרונה, כמו גם עוד משחק ענק של לי ניילון. ונתניה? היא ממשיכה להתבוסס בתחתית הטבלה, כשהערב היא רושמת ערב התקפי חלש במיוחד, בו רק שני שחקנים (טוני וושהאם ורומאו טראוויס) קלעו בספרות כפולות.

בנקס העיר מעט את האורחים, אבל גרונפלד וניילון לא נתנו לקבוצתו של אלפסי להתקרב, וירדו ביתרון 20:29 בסיום הרבע הראשון. המארחים המשיכו את הקצב המצויין גם בפתיחת הרבע השני ובריצת 3:11 כבר עלו ל-17 הפרש. נתניה קיבלה תרומה מועטת מוושהאם, ויחד עם טוני יאנגר הצליח רק לצמק מעט, בעוד בני השרון ירדה ביתרון מוחץ אל המחצית, 34:50.

ברנר ואלטון בראון העלו טוב את קבוצתם אל המחצית השניה עם ריצת 0:6 שהורידה את הפיגור של נתניה ל-10 בלבד, אבל אז שוב הגיע הקיפאון הנתנייתי, ניילון המשיך לשפר לעצמו את הסטטיסטיקה, ובני השרון הגיבה ב-2:8 ועלו ליתרון 20. שון ג'יימס הוביל את הקבוצה משני צידי המגרש, והמארחים ירדו ביתרון 44:66 בסיום הרבע השלישי. טוני וושהאם עם 5 נקודות בפתיחת הרבע האחרון צימק מעט את ההפרש, אבל שלשה של שרון ששון ונקודות נוספות של ג'יימס לא נתנו למומנטום של האורחים להימשך זמן רב. ריברה נעץ עוד שלשה באורחים האומללים, ולי ניילון הוסיף לעצמו שתי נקודות אחרונות, בדרך לניצחון הענק של קבוצתו.

קלעו לבני השרון: לי ניילון 27 ( 11 מ-19 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, שון ג'יימס 20 (8 מ-12 מהשדה) 15 ריבאונדים, 6 חסימות ו-6 חטיפות, פילברטו ריברה 14 ו-5 איבודים, דן גרונפלד 13 ו-8 ריבאונדים, שרון ששון 5, רון סטיל (5 אסיסטים) ובן רייס 4 כל אחד, ארז כץ 2 ו-4 אסיסטים, ויטלי פליגל, מתן מרציאנו שיחקו ולא קלעו.

קלעו לברק נתניה: טוני וושהאם 13 (0 מ-5 לשלוש), רומאו טראוויס 10 ו-5 ריבאונדים, ערן אסנטי וטוני יאנגר 9 נקודות כל אחד, כריס ווטסון 8, אדריאן בנקס ואלטון בראון (10 ריבאונדים) 7 נקודות כל אחד, שמוליק ברנר (6 אסיסטים) ואריק מקולם 2 כל אחד, אלירן גואטה 1, אוריה גור שיחק ולא קלע.

עירוני אשקלון – מכבי חיפה 91:99

שתי הקבוצות המאכזבות ביותר העונה הציגו הערב מעט מאוד הגנה, במשחק בו היתרון החליף צד שוב ושוב ושוב. בסופו של דבר היתה אשקלון הקבוצה האחרונה שהצליחה לברוח, והיא גם זו שניצחה - לראשונה אחרי שלושה משחקים רצופים. דזמון פארמר וראשון טרנר הובילו את האשקלונים עם משחק גדול, כאשר מנגד מסתבר שעמי נאווי הוא לא קוסם. המאמן שהחליף את אלעד חסין רושם הפסד בכורה בכרמל, והקבוצה שלו ממשיכה לנעול את הטבלה. ביום ראשון מחכה לה משחק סופר-חשוב מול הפועל תל אביב ברבע גמר גביע המדינה, אותו היא פשוט חייבת לנצח.

סילבן לנדסברג היה האיש הבלתי מעורער של הרבע הראשון, כאשר המטיר עשר נקודות על ההגנה החלשה של אשקלון ועזר לחיפה להוליך 19:28 בסיום הרבע, כאשר הירוקים קלעו אחוזים מצוינים של 8 מ-10 לשתי נקודות. בפתיחת הרבע השני צמח היתרון הירוק ל-11 בעיקר בזכות פרנק רובינסון שהתחיל להתחמם, אלא שתומאס טרל וראשון טרנר עזרו לאשקלון לצמק ל-40:33. רובינסון המשיך להפציץ מכל מצב (19 נקודות במחצית), וחיפה ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 41:48.

ברבע השלישי החל הקאמבק האשקלוני, כאשר יכולת מצוינת של דזמון פארמר וראשון טרנר עזרה לסגור את הפער החיפאי דקה אחרי דקה, ושלשה של פארמר לפתע העלתה את אשקלון ל-60:66, ועזרה לה לעלות לעשר הדקות המכריעות ביתרון 66:73, תוך שהיא סוגרת רבע שלישי של 18:32. מרקו קילינגסוורת' ורוברט רות'בארט דאגו להפוך שוב את התוצאה ולהעלות את חיפה ל-81:86, ארבע דקות לסיום. גמור? לא, ממש לא. ראשון טרנר הוליך את אשקלון לריצת 0:11, ודקה לסיום עלתה אשקלון ל-88:92. משם חיפה כבר לא חזרה, והקבוצה מהדרום רשמה ניצחון גדול בתום משחק משוגע והפכפך למדי.

קלעו לעירוני אשקלון: דזמון פארמר 28 (9 מ-16 מהשדה) ו-4 אסיסטים, ראשון טרנר 24 ו-11 ריבאונדים, תומאס טרל 18 ו-6 ריבאונדים, דרור חג'ג' 12 ו-7 אסיסטים, גור פורת 9, אקינה איביקווה וליאור ליפשיץ 3 כל אחד, ג'ון ג'ייקס 2, ארז מרקוביץ' ודודו שמריז שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי חיפה: פרנק רובינסון 25 (9 מ-17 מהשדה), 6 ריבאונדים ו-9 איבודים, מרקו קילינגסוורת' (5 אסיסטים) וסילבן לנדסברג (5 אסיסטים) 19 נקודות כל אחד, רוברט רות'בארט 12 ו-7 ריבאונדים, דרק לאו 8 ו-5 אסיסטים, אלישי כדיר ורודני ווב 4 נקודות כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully