וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: בני השרון ניצחה את מכבי תל אביב 88:91

שמיר ושחקניו הנחילו הפסד ליגה ראשון העונה לצהובים. גלבוע/גליל ניצחה 66:83 את נתניה, 72:75 לאשדוד על חיפה

המחזור השביעי בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים נוספים, כשבמוקד הגיעה תוצאה מפתיעה: מכבי תל אביב, מוליכת הטבלה שרשמה 11 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, הפסידה בבית 91:88 לבני השרון, שהפגינה משחק נהדר ביד אליהו. הצהובים, שדרסו בשבועות האחרונים בליגה והשיגו ניצחונות מרשימים באירופה, פתחו חזק והיה נדמה כי התסריט המוכר יחזור על עצמו, אבל דן שמיר ושחקניו כתבו תסריט אחר. הגנה גדולה ברבע השלישי ומשחק נחוש ואמיץ של שון ג'יימס, רון סטיל, לי ניילון וארז כץ, הוליכו את בני השרון לניצחון חוץ גדול, והנחילו את הפסדה הראשון העונה של מכבי תל אביב בליגה. בני השרון, מנגד, שמרה על המסורת - ניצחון ביד אליהו על מכבי בכל שנה מאז 2006/07. בני השרון הייתה גם הראשונה שמנצחת את הצהובים בהיכל במשחק ליגה מאז המחזור ה-24 של עונת 2007/8.

האלופה, הפועל גלבוע/גליל עליון, הצליחה ליצור רצף של ניצחונות בליגה, כשניצחה בביתה את ברק נתניה 66:83, ונראה שבינתיים הקבוצה של אריק אלפסי לא מצליחה להתחבר. מכבי חיפה, עד כה המאכזבת הגדולה של הליגה, שוב הפסידה, והפעם למכבי אשדוד, שרשמה ניצחון שלישי רצוף עם 72:75 דרמטי.

מכבי תל אביב - בני השרון 91:88

אחרי כמה טיולים קלים בשבועות האחרונים, וניצחון קשה ויפה על קאחה לבוראל, מכבי תל אביב הייתה בטוחה שהמומנטום החיובי יימשך גם מול בני השרון. אבל לשחקניו של דן שמיר לא הייתה כוונה להוות שטיחון, ולמרות פתיחה רעה הם התעשתו, השיבו מלחמה שערה ויצאו מיד אליהו עם ניצחון גדול. עדיין ללא מייסיאו באסטון בהרכב, הציגו שון ג'יימס, לי ניילון ורון סטיל משחק מרשים, ויחד עם הלחימה של ארז כץ, הנקודות של דן גרונפלד ויום קליעה נהדר, בני השרון קטעה את רצף ההצלחה של הצהובים.

מכבי תל אביב עלתה עם גיא פניני, ג'רמי פארגו, דורון פרקינס, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. בני השרון, ללא שרון ששון הפצוע, עלתה עם דן גרונפלד, בן רייס, רון סטיל, שון ג'יימס ולי ניילון. מכבי פתחה בלחץ על כל המגרש, ג'רמי פארגו, אליהו ופרקינס צברו נקודות מהירות וכבר אחרי דקה וחצי הזעיק דן שמיר פסק זמן, כשקבוצתו פיגרה 10:2. מכבי המשיכה לטוס בהתקפה ועלתה ל-6:17. לי ניילון ודן גרונפלד קלעו לאורחים, אבל חטיפה של צ'אק אידסון נגמרה בעוד 2 נקודות, ובהמשך אידסון קלע סל ועבירה שהעלו את מכבי ל-16:29. בני השרון הצליחה לצמק מעט, ומכבי הוליכה בתום הרבע הראשון 24:33. בני השרון פתחה היטב את הרבע השני, ונקודות של שון ג'יימס השלימו ריצת 1:6. ההגנה של בני השרון הייתה נפלאה ולקח למכבי תל אביב יותר מחמש דקות כדי לקלוע סל שדה. שחקניו של בלאט החטיאו ללא הרף מחוץ לקשת, אבל נקודות של אידסון ופארגו החזירו את היתרון לצהובים, שהוליכו 41:45 במחצית.

שני דאנקים אדיר של שחורציאניטיס בתחילת הרבע השלישי שמרו על התוצאה מאוזנת. אבל אז הגיעו דקות טובות של השרונים עם שלשות של רון סטיל וארז כץ, ובהיכל שפשפו את העיניים כשהתוצאה הייתה 49:57 לאורחים. מכבי קרסה בשני צדי המגרש, ובני השרון שעטה ליתרון 59:66 בסוף הרבע השלישי. רון סטיל ושון ג'יימס שמרו על יתרון דו-ספרתי לזכות בני השרון ברבע הרביעי, מכבי נראתה אבודה למרות סל גדול של שארפ. שלשה גדולה של אליהו הורידה למינוס 3 וההיכל געש. שלשה גדולה של גרונפלד העלתה את השרון ליתרון 4, אליהו הטביע בצד השני ושון ג'יימס יצא בעבירה חמישית לאחר שריקה מוטעית של השופטים. סל גדול של ניילון ונקודה מהקו העלו את בני השרון ליתרון 4, 56 שניות לסיום. דייויד בלו צימק בחדירה, רון סטיל קלע מהקו ויתרון האורחים נשמר. פארגו הוריד למינוס 2, ניילון קלע 2 מהקו, ואחר כך הוסיף עוד אחת מהקו ובני השרון ניצחה 88:91.

קלעו למכבי ת"א: ג'רמי פארגו 21 נקודות (8 ריבאונדים), ליאור אליהו 20, צ'אק אידסון 11 (6 ריבאונדים), סופוקליס שחורציאניטיס 9, גיא פניני 7, דורון פרקינס 7 (7 אסיסטים), דרק שארפ 6, דייויד בלו 5, יניב גרין 2, טל בורשטיין שותף אך לא קלע, ריצ'רד הנדרקיס לא שותף.

קלעו לבני השרון: שון ג'יימס 22 נקודות (14 ריבאונדים), לי ניילון 19 (5 אסיסטים), דן גרונפלד 19 (6 ריבאונדים ו-3 מ-3 מחוץ לקשת), רון סטיל 16 (6 אסיסטים), פילברטו ריברה 8, ארז כץ 7 (7 אסיסטים), בן רייס שותף אך לא קלע.

הפועל גלבוע/גליל עליון – ברק נתניה 66:83

אולי סוף-סוף גלבוע/גליל תצליח לייצב את עצמה. אחרי הניצחון הדרמטי על הפועל חולון באולם הפחים, האלופה רשמה ניצחון שני רצוף, והפעם על נתניה, שהגיעה לעונה הזאת עם הרבה ציפיות ובינתיים מתקשה לעמוד בהן. גלבוע/גליל עלתה בחמישייה עם ג'ק מקלינטון, גל מקל, רודני גרין, עידו קוז'יקרו וטיילר ווילקרסון. ברק נתניה, ללא אורי יצחקי הפצוע, פתחה עם אדריאן בנקס, כריס ווטסון, שמוליק ברנר, אלטון בראון וטוני יאנגר. נקודות של ווטסון ויאנגר העניקו לנתניה יתרון 6:8 בפתיחה. הרבע הראשון היה צמוד, ונקודות של אוריה גור לפני הבאזר צימקו לאורחים מנתניה, שפיגרו 21:20 בסיום הרבע הראשון. דקות נהדרות של גל מקל ועידו קוז'יקרו ברבע השני העניקו לאלופה יתרון קטן. ריצת 2:8 של גלבוע/גליל בשתי הדקות האחרונות, בהן ספגו בראון ומאמנו אלפסי עבירות טכניות, הורידה אותה למחצית ביתרון 32:42.

קיר בטון קוז'יקרו וגל מקל המשיכו לתת את הטון בתחילת הרבע השלישי ושמרו את היתרון של גלבוע/גליל. בהמשך רודני גרין סיפק אגרסיביות ואנרגיה, ג'ק מקלינטון קלע מחוץ לקשת וגלבוע/גליל הוליכה 47:60 בתום הרבע השלישי. האלופה שמרה על יתרון דו-ספרתי בתחילת הרבע הרביעי. נתניה הרימה ידיים, וגלבוע/גליל שייטה לניצחון 66:83.

קלעו לגלבוע/גליל: וורן קרטר 16 (4 מ-5 מהשדה), ג'ק מקלינטון, טיילר ווילקרסון (5 ריבאונדים) וגל מקל (8 אסיסטים, 5 איבודים) קלעו 12 נקודות כל אחד, עידו קוז'יקרו 9 ו-8 ריבאונדים, ליאו ליונס 8 ו-7 ריבאונדים, רודני גרין 7, אנטון קזרנובסקי 5, אבישי גורדון 2, דגן יבזורי וזיו בן צבי שיחקו ולא קלעו.

קלעו לברק נתניה: טוני יאנגר 16, אדריאן בנקס ורומאו טראוויס (9 ריבאונדים) 12 נקודות כל אחד, כריס ווטסון 8, אלטון בראון (10 ריבאונדים) וערן אסנטי קלעו 6 כל אחד, שמוליר ברנר 4, אוריה גור 2.

מכבי אשדוד – מכבי חיפה 72:75

מי שסימן את אשדוד כמועמדת לירידה יצטרך כנראה להתייחס אל העולה החדשה אחרת. קבוצתו של עופר ברקוביץ' גררה את מכבי חיפה למותחן בסיומו השיגה ניצחון שלישי רצוף, ועלתה למאזן של 3:4. מאיר טפירו, שרשם בשבוע שעבר טריפל דאבל רביעי בליגת העל, לא מצא הפעם את הסל, אבל קלע מהקו בשניות הסיום וסייע לקבוצתו להבטיח את הניצחון. במכבי חיפה עמוסת הפציעות הלחץ נסק לאחר ההפסד, והקבוצה עמוק בתחתית.

המשחק נפתח באיחור משום שהאוטובוס של שחקני מכבי חיפה התעכב בפקקי תנועה. אשדוד, ללא שון דניאל החולה, פתחה בחמישייה עם ניב ברקוביץ', מאיר טפירו, ג'וש קרטר, ווין וואלאס וג'וש דאנקן. מכבי חיפה עלתה עם דרק לאו, סילבן לנדסברג, לארי אובנון, מרקו קילינגסוורת' ואלישי כדיר. חיפה פתחה בסערה ועלתה ל-2:8 תוך שתי דקות. חיפה הכתיבה קצב מהיר בהתקפה ושמרה על היתרון בזכות שלשה של דאנקן והטבעה של אובאנון. בסיום הרבע הראשון הוליכו האורחים 20:17. אשדוד פתחה אגרסיבי את הרבע השני ולייאפ יפהפה של אור איתן העלה אותה ל-20:21. אשדוד שמרה על היתרון ויכולת טובה של אלישי כדיר ואובאנון, יחד עם נקודות של קילינגסוורת' קבעו יתון 33:34 לחיפה במחצית.

חיפה פתחה את הרבע השלישי בסל של לנדסברג, אבל 4 רצופות של ווין וואלאס החזירו את היתרון לאשדוד, וחמש דקות לסיום הרבע שלשה של יאן מרטין שמרה על יתרון המקומיים. חיפה הלכה פנימה, קילינגסוורת' ייצר נקודות, אבל האשדודים שמרו על הפער בזכות נקודות של ג'וש דאנקן והוליכו 52:54 בתום הרבע השלישי. חיפה ניסתה לבצע מהפך אבל טפירו ו-וואלאס דאגו שאשדוד תוביל. אבי בן שימול נפצע בברכו במהלך הרבע, ירד לקבל טיפול ולא חזר לשחק עבור חיפה. המשחק המשיך להיות צמוד, והיה ברור ששתי הקבוצות הולכות למותחן. 19 שניות לסיום דרק לאו צימק למינוס 1 בשלשה גדולה, ואשדוד הובילה 70:71. ראמל בראדלי דייק מהקו לאשדוד, חיפה הוציאה כדור מהצד, ג'וש קרטר ביצע עבירה ואובאנון הלך לזרוק שלוש זריקות מהקו. הראשונה נכנסה, השנייה נכנסה והשלישית הלכה החוצה. טפירו עט על הכדור החוזר, והלך לקו כדי לקלוע את הנקודות הראשונות והאחרונות שלו במשחק. אשדוד ניצחה 72:75.

קלעו למכבי אשדוד: ג'וש קרטר 18 נקודות ו-7 ריבאונדים, ווין וואלאס 15 ו-12 ריבאונדים, יאן מרטין 14, ראמל בראדלי 11, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ג'וש דאנקן 9 ו-9 ריבאונדים, אור איתן 5, מאיר טפירו (0 מ-7 מהשדה) 2 ו-5 ריבאונדים, ניב ברקוביץ' 1 ו-4 אסיסטים.

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג (4 מ-7 לשלוש) ופרק רובינסון (5 ריבאונדים) 17 נקודות כל אחד, לארי אובאנון 12 (2 מ-9 לשלוש), אלישי כדיר 11, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, מרקו קילינגסוורת' 10 ו-11 ריבאונדים, דרק לאו 3, רוברט רות'בארט 2, אבי בן שימול שיחק ולא קלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully